راهنمای خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون (Set Top Box)

به گزارش مجله پریها، با گسترش پخش دیجیتال در اکثر نقاط کشور توسط صدا و سیما شاهد حضور دستگاه‌هایی در بازار با نام گیرنده دیجیتال یا مبدل دیجیتال (set top box) هستیم. اما این که ستاپ باکس ها چه می‌کنند و چه ویژگی‌هایی دارند، موضوعی است که در این بخش ما به آن پرداخته‌ایم. ضمن اینکه نکاتی که یک خریدار هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشد را نیز بیان کرده ایم. پس اگر قصد خرید یک دستگاه گیرنده دیجیتال را دارید این مطلب را بخوانید:

برای خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون مناسب ابتدا باید به نکاتی توجه فرمایید، تا بتوانید بهترین انتخاب را از بین برندها و مدل‌های مختلف داشته باشید. برای رسیدن به این منظور ما برای شما مهمترین ویژگی‌هایی که در لیست مشخصات یک گیرنده دیجیتال تلویزیون قید می‌شود را معرفی و راهنمایی‌های لازم را بر هر یک بیان نموده‌ایم.

راهنمای خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون (Set Top Box)

گیرنده دیجیتال تلویزیون چیست؟

برای دریافت برنامه‌های دیجیتال نیاز به دستگاهی به نام ستاپ باکس یا گیرنده دیجیتال داریم که سیگنال فشرده یا کدشده دیجیتالی را دریافت و به سیگنال آنالوگ قابل نمایش روی صفحه تلویزیون تبدیل نماید. می‌توان گفت Set top box ها یک شاهراه ارتباطی بین تلویزیون و PC یا TV PC و تلفن، ماهواره هستند. ست تاپ باکس ها علاوه بر دریافت محتواهای دیجیتال، قابلیت‌های زیادی را برای تلویزیون آنالوگ شما فراهم می‌آورند.

روند استفاده از ست تاپ باکس ها در کشورهای مختلف جهان، بسیار سریع بوده و هست؛ چنان که در کشور آمریکا تا سال 2010 مصرف برق توسط ست تاپ باکس ها تقریبا 4 درصد از مصرف کل روزانه برق در آمریکا بوده است.

گیرنده های دیجیتال علاوه بر دریافت تلویزیون دیجیتال، قابلیت‌های زیادی را برای تلویزیون آنالوگ شما فراهم می‌آورند. در پخش تلویزیونی دیجیتال، باتوجه به تغییرات عمده نسبت به سیستم تلویزیونی آنالوگ، برای دریافت تلویزیون دیجیتال باید از دستگاه‌های گیرنده تلویزیون زمینی دیجیتال (DVB T) استفاده نمود. باتوجه به اینکه کاربران گیرنده DVB T یا همان گیرنده های دیجیتال عموم مردم هستند و با سطوح آشنایی مختلف خواهند بود، لازم است نحوه نصب و تنظیمات و منوهای مربوطه حتی‌الامکان ساده باشد.

ورودی و خروجی های اصلی گیرنده دیجیتال کدامند؟

ورودی آنتن گیرنده دیجیتال

سیگنال تلویزیون دیجیتال از طریق کابلی که به آنتن روی بام یا آنتن روی تلویزیونی متصل است به گیرنده دیجیتال داده می‌شود. کانکتور ورودی آنتن گیرنده پورت RFIN معمولا مشابه ورودی آنتن تلویزیون است و از همان کانکتور می‌توان استفاده نمود. معمولا تیونر گیرنده های دیجیتال یک خروجی آنتن دارند که می‌توان از آن برای دریافت شبکه‌های آنالوگ، استفاده کرد. در این حالت، باید کابل آنتن هوایی را از این طریق به تلویزیون عادی یا هر دستگاه دیگر وصل نمود.

خروجی صدا و تصویر گیرنده دیجیتال

صدا و تصویر خروجی، با پردازش سیگنال تلویزیونی دیجیتال استخراج می‌گردد که باید به ورودی صدا و تصویر A/V تلویزیون وصل شود (پورت زرد برای تصویر، سفید و قرمز برای صدا).

ممکن است تصویر شامل سیگنال تله تکست هم باشد. بنابراین مانند تلویزیون های آنالوگ، دستگاه تلویزیون می تواند صفحات تله تکست را از سیگنال تصویر دیجیتال استخراج نمود. بعضی از گیرنده های دیجیتال علاوه بر خروجی صدا و تصویر آنالوگ، صدا و تصویر را به فرمت‌های دیگر نظیر تصویر HDMI، S Video، Component یا Spdif (برای صدا) خروجی می‌دهند که در صورت پشتیبانی توسط دستگاه تلویزیون، می‌توان به جای خروجی تصویر و صدای آنالوگ، از این خروجی ها استفاده کرد که نسبتا کیفیت شنیداری و بصری بالاتری دارند.

خروجی RF گیرنده دیجیتال

در بعضی مدلهای گیرنده دیجیتال، صدا و تصویر می‌تواند به فرمت RF و به شکل قابل دریافت توسط تلویزیون های آنالوگ تبدیل گردد. کاربرد خروجی RF مذکور وقتی است که کاربر از دستگاه تلویزیونی استفاده می کند که مدل آن قدیمی بوده و ورودی صدا و تصویر A/V نداشته باشد.

شیوه نصب و راه اندازی گیرنده دیجیتال

باتوجه به محدوده وسیع مخاطبان گیرنده DVB T، نحوه نصب و راه اندازی آن تا حد ممکن سهل و آسان طراحی شده است. اساسا باید آنتن به گیرنده دیجیتال و از ست تاپ باکس به تلویزیون متصل شود. اغلب آنتن‌ها دارای کابل کواکسیال هستند که باید آن را به گیرنده دیجیتال متصل نمایید. شما می‌توانید کابل مشابهی را برای اتصال گیرنده دیجیتال به ورودی RF آنتن روی تلویزیون‌های قدیمی متصل نمایید. در غیر این صورت، اگر تلویزیون شما دارای ورودی A/V (زرد برای تصویر و قرمز و سفید برای صدا) است، از آنها برای اتصال گیرنده دیجیتال به تلویزیون برای دریافت کیفیت بهتر صدا و تصویر استفاده نمایید.

در بازار گیرنده دیجیتال

اکثر محصولات برندهای موجود از لحاظ قابلیت های فنی در یک حد بوده و از لحاظ قیمت نیز تقریبا در یک رده قیمتی هستند. اما برخی از این دستگاه‌ها امکاناتی نظیر قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی با کیفیت HD، قابلیت پخش برنامه‌های تلویزیونی با کیفیت بالا، تجهیز به خروجی و ورودی‌های خاص و… دارند که دیگر دستگاه‌ها فاقد این ویژگی‌ها هستند. به طور کلی گیرنده های دیجیتال در نوع عملکرد با هم هیچ تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آنها نوع امکانات به کار رفته در آنها است که بسته به نوع امکاناتشان قیمت شان هم متفاوت خواهد بود، پس نباید فکر کنید گیرنده ای که گران‌تر است حتما گیرندگی‌اش هم بهتر است. همچنین توجه داشته باشید که دستگاهی که خریداری می‌کنید مورد تایید نماینده سازمان صدا و سیما (تکتا) باشد؛ زیرا فقط دستگاه‌های مورد تایید در صورت تغییر در سیستم پخش می توانند تغییرات را پشتیبانی نمایند.

راهنمای الکترونیکی در گیرنده دیجیتال تلویزیون (EPG: Electronic Program Guide)

راهنمای الکترونیکی در تلویزیون های دیجیتال، زمان بندی برنامه های در حال پخش در کانال هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند را ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات زمان پخش برای چند ساعت آینده یا حتی چند روز آینده باشد. برخی از گیرنده های دیجیتال قابلیت ذخیره اطلاعات زمان‌بندی یک هفته را دارند. راهنمای الکترونیکی در برخی از کانال‌های رادیویی نیز قابل دسترس است. IPG (Interactive Program Guide)‎ نسخه جدید EPG است که امکانات بیشتر و محیطی تعاملی در اختیار کاربر می‌گذارد. IPG همچنین می‌تواند برای ضبط به موقع برنامه‌ها برای سیستم PVR مورد استفاده قرار گیرد.

ضبط کننده شخصی ویدئو در گیرنده های دیجیتال تلویزیون (PVR: Personal Video Recorder)

ضبط کننده شخصی ویدئو، برنامه یا دستگاهی است که ویدئو را در فرمتی دیجیتال بر روی حافظه فلش، هارد دیسک اکسترنال یا یک حافظه ذخیره‌سازی در شبکه، ذخیره می‌کند. در گیرنده های دیجیتال تلویزیون، PVR این امکان را به شما می‌دهد که برنامه‌های مورد علاقه خود را ضبط کرده تا در وقتی مناسب آن را ببینید یا در آرشیوتان برای تماشای مجدد داشته باشید. برخی از گیرنده های دیجیتال تلویزیون قابلیت ضبط برنامه‌های یک کانال در حال تماشای یک کانال دیگر را دارند. این ویژگی، به شما اجازه می‌دهد که هیچ برنامه ای را از دست ندهید. ذخیره ویدئوها در فرمت‌های رایج دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا این ویدئوها را به کامپیوتر خود انتقال داده تا بر روی کامپیوتر تماشا کنید یا در آرشیوتان قرار دهید.

پخش‌کننده مالتی مدیا در گیرنده دیجیتال تلویزیون

برخی از گیرنده های دیجیتال تلویزیون قابلیت پخش انواع فایل‌های تصویری و صوتی و عکس را دارند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که با خرید یک گیرنده دیجیتال تلویزیون، علاوه بر تماشای برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و ویدئوهای موجود بر روی کامپیوتر یا دوربین دیجیتال خود را به راحتی بر روی تلویزیون ببینید. امکان پخش فایل‌های صوتی با فرمت‌های MP3 و AAC، موسیقی موجود بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه شما را به اتاق نشیمنتان می‌آورد. در برخی از مدل‌های گیرنده های دیجیتال تلویزیون، امکان پخش فایل‌های تصویری با کیفیت HD وجود دارد. این مدل‌ها برای انتقال حداکثر کیفیت تصاویر ویدئویی از خروجی HDMI استفاده کرده و تصاویری واضح و عالی بر روی LCD یا LED شما ایجاد می‌کنند. پشتیبانی از گستره وسیعی از فرمت‌های تصویری در برخی مدل‌ها شما را از هر گونه تبدیل فرمت تصاویر بی‌نیاز می‌کند.

خروجی تصویر HDMI در گیرنده دیجیتال تلویزیون

تصاویر دریافتی از فرستنده‌های تلویزیون دیجیتال در ایران کیفیت تصویر و ابعاد تصویری مشابه تصاویر DVD استاندارد دارند. این تصاویر به بهترین شکل ممکن می‌توانند توسط کابل‌های کامپوزیت و کامپوننت در تلویزیون‌های معمولی و کابل کامپوننت (YPbPr) در تلویزیون‌های LCD و LED انتقال داده شوند. در نتیجه تصاویر دریافتی شما از شبکه‌های تلویزیونی شفافیت و وضوح بیشتری نسبت به تصاویر آنالوگ معمولی دارند. در انتقال تصاویر شبکه‌های تلویزیونی بین استفاده از کابل HDMI یا کامپوننت تفاوت محسوسی وجود ندارد. کابل HDMI ظرفیت بسیار بالاتری در انتقال اطلاعات نسبت به کابل‌های معمولی دارد. در نتیجه هنگام مشاهده تصاویر HD با استفاده از پخش‌کننده مالتی‌مدیای موجود در دستگاه، تفاوت کیفیت، بین کابل HDMI و دیگر کابل‌ها به شدت قابل توجه است. در هنگام خرید گیرنده دیجیتال، شما می‌توانید با توجه به نوع تلویزیون خود بهترین انتخاب را داشته باشید تا از پرداخت هزینه اضافی اجتناب کنید.

آنتن گیرنده دیجیتال تلویزیون

برای دریافت سیگنال‌های تلویزیون های دیجیتال، آنتن مورد استفاده باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند هر دو کانال UHF و VHF را دریافت کند. این آنتن باید به سمت ایستگاه فرستنده قرار گیرد. استفاده از کابل‌های آنتن با مقدار اهم پایین (75 اهم یا 50 اهم)، استفاده از کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای استفاده از کابل و استفاده از کابل یکپارچه، بهترین کیفیت دریافت تصویر را تضمین می‌کند.

راه‌های دسترسی به تلویزیون دیجیتال

  • خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون
  • تلویزیون‌های دارای تیونر داخلی دیجیتال
  • پخش‌کننده‌های Blu-ray یا DVD دارای گیرنده DVB-T

نکاتی برای خرید گیرنده های دیجیتال

بودجه خرید گیرنده دیجیتال را مشخص نمایید

مانند خرید هر وسیله دیگری هنگام خرید گیرنده های دیجیتال نیز باید بودجه را برای خرید مشخص نماییم. زیرا چنین اقدامی از اتلاف وقت هنگام انتخاب کالا جلوگیری مینماید.

در مورد پورت های خروجی وسواس به خرج دهید

تصاویر دریافتی از فرستنده‌های تلویزیون دیجیتال در ایران کیفیت تصویر و ابعاد تصویری مشابه تصاویر DVD استاندارد دارند. این تصاویر به بهترین شکل ممکن می‌توانند توسط کابل‌های کامپوزیت و کامپوننت در تلویزیون های معمولی و کابل کامپوننت (YPbPr) در تلویزیون‌های LCD و LED انتقال داده شوند. در نتیجه تصاویر دریافتی شما از شبکه‌های تلویزیونی شفافیت و وضوح بیشتری نسبت به تصاویر آنالوگ معمولی دارند. در انتقال تصاویر شبکه‌های تلویزیونی بین استفاده از کابل HDMI یا کامپوننت تفاوت محسوسی وجود ندارد. کابل HDMI ظرفیت بسیار بالاتری در انتقال اطلاعات نسبت به کابل های معمولی دارد. در نتیجه هنگام مشاهده تصاویر HD با استفاده از پخش کننده مولتی مدیای موجود در دستگاه، تفاوت کیفیت، بین کابل HDMI و دیگر کابل ها به شدت قابل توجه است.

به ویژگی‌های سخت افزاری گیرنده دیجیتال توجه کنید

برای انتخاب یک گیرنده دیجیتال باید سخت‌افزار آن را در اولویت قرار داد. به طور کلی مهم‌ترین بخش در یک دستگاه گیرنده دیجیتال مادربرد و پاور دستگاه است که در برخی از دستگاه‌ها این دو بخش در کنار هم و روی یک بورد و در برخی دیگر از هم جدا هستند. در مادربرد قطعاتی که کارهای پردازش را انجام می‌دهند (تیونر، چیپ پردازنده، رم، قطعات الکترونیکی و…) وجود دارد. تیونر و رم دو قطعه عمومی هستند و چیپ قطعه اصلی است که همه کارهای پردازش تصویر را انجام می‌دهد که کیفیت تصویر خروجی به صورت جدی به آن وابسته است. تیونر دستگاه هم مسوولیت پردازش اولیه تصویر را به عهده دارد. رم یکی دیگر از قطعات مهم یک دستگاه گیرنده دیجیتال است که در بارگذاری تصویر و سرعت پردازش دستگاه تاثیر زیادی دارد. بنابراین هرچه مقدار حافظه رم دستگاه شما زیاد باشد به مراتب تصویر با سرعت و کیفیت بالاتری پردازش می‌شود. یکی دیگر از مزایای بالا بودن رم تسریع در کدگشایی تصاویر و تله تکس است و باعث می‌شود شما بدون نیاز به کدگشایی از تله تکس لذت ببرید.

بدانید که طراحی و نوع آنتن در دریافت شبکه‌های دیجیتال موثر است

طراحی و نحوه قرارگیری آنتن و نوع آنتن در میزان کیفیت تصویر و تعداد شبکه های قابل ارائه توسط دستگاه نقش دارد. برای دریافت سیگنال های تلویزیون دیجیتال، آنتن مورد استفاده باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند هر دو کانال UHF و VHF را دریافت نماید. این آنتن باید به سمت ایستگاه فرستنده قرار گیرد. استفاده از کابل‌های آنتن با مقدار اهم پایین (75 اهم یا 50 اهم)، استفاده از کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای استفاده از کابل و استفاده از کابل یکپارچه، بهترین کیفیت دریافت تصویر را تضمین می‌نماید.

گیرنده دیجیتالی که اکثر فرمت ها را پشتیبانی نماید

یک گیرنده دیجیتال باید از فرمت‌های تصویری، صوتی، عکس پشتیبانی نماید. فرمت‌های تصویری شامل avi، mkv، mp4، mov، wmv، mts است و فرمت های صوتی نیز شامل wav,aac,wma,mp3 می شود. فرمت‌های قابل پشتیبانی عکس نیز معمولا در گیرنده های دیجیتال تلویزیون png,bmp,jpg است.

گارانتی گیرنده دیجیتال را فراموش نکنید

به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه توجه کنید و سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که شرکت معتبری در زمینه ارائه خدمات پس از فروش از دستگاه حمایت نماید. دستگاه های گیرنده دیجیتال ساختار چندان پیچیده‌ای ندارند. به همین دلیل شاید تصور کنید که دچار بروز مشکل نشده یا در صورت بروز ایراد در دستگاه قابلیت تعمیر ندارند. اما این تصوری اشتباه است. پس سعی کنید یک دستگاه با خدمات پس از فروش معتبر خریداری نمایید.

انتشار: 20 اردیبهشت 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 62

به "راهنمای خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون (Set Top Box)" امتیاز دهید

231 کاربر به "راهنمای خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون (Set Top Box)" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون (Set Top Box)"

35 دیدگاه

حمید 24 اردیبهشت 1399

سلام و درووود
دوستان عزیز و مدیر محترم
مدلی را می شناسید که خروجیRFجهت تلویزیون قدیمی داشته باشد .؟؟؟؟

پاسخ به حمید

مومنی 28 دی 1398

چه مدلی هست که فرمت ویدیویی mkv,mp4 راپشتیبانی میکند

پاسخ به مومنی

امیر 29 بهمن 1397

من گیرنده با مارک finetronix گرفتم البته چندسال قبل.. ب لحاظ کیفیت عالیه پیشنهاد میشه. ساخت کشور تایوان هست. اما تنها نقطه ضعف این شرکت اینه ک آپدیت نم افزاری جدید ارائه نمیده

پاسخ به امیر

مهدی 27 بهمن 1397

من دستگاه اکس ویژن دارم خیلی هم خوبه 7ساله که استفاده میکنم تقریبا سه ماهی میشه تو کوچه بعدی دکل ایرانسل اوردن گذاشتند هر کاری میکنم بازام تراک میندازه آنتن عوض کردم کابل و عوض کردم سه فیش رو عوض کردم بازام درست نشد از آشناهامون ی دستگاه امانتی اوردم تسط کردم مارشال هست تو اون دستگاه تراک نمیندازه ولی قدیمی هست و یکم هم مشکل داره لطفا لطفا لطفا ی دستگاه خوب معرفی کنید که هم فرکانسش بالا باشه همه فول باشه از هر نظر.ممنون دوستان

پاسخ به مهدی

بهداد 26 فروردین 1400

این دکل ها خیانت است به مردم

پاسخ به بهداد

ابوالفضل16 بهمن 1397

من هم مدل سیماران خریدم الان بعد چند ماه usb خراب شده اولی هم که خریدم نصب کردنش و تنظیم انتن کار سختی بود و بیچاره شدیم

پاسخ به ابوالفضل

mahshid.sh31 خرداد 1397

باسلام
من یک گیرنده دیجیتال خریدم از سایت https//digiko.org که بتوانم بازی های جام جهانی از تبلت ببینم اما نتوانستم برنامه اش نصب کنم باید چی کارکنم؟؟؟؟؟

پاسخ به mahshid.sh

پوریا1 تیر 1397

این دستگاه ها کمی بدقلق هستن، برای استفاده در اندروید 6 و 7 از padtv hd ورژن v2.1.7.8 استفاده کنید که فکر میکنم داخل CD همراه دستگاه باشد باشه، تبلتتون اندرویدش باید بالای 4.4 باشه و اینکه OTG رو ساپورت کنه

پاسخ به پوریا

محمد24 خرداد 1397

ایکس ویژن با یه انتن معمولی که محکم بسته بشه (تکون نخوره ) عالیه عالی عالی
کابل جنس خوب بخرین

پاسخ به محمد

حامد31 اردیبهشت 1397

من مارک گاندو خریدم
ارزون بود
ولی اصلا کیفیت نداره )delay داره(
بعد یکسال هم خراب شد
فکر می کنم فراسو از همه بهتر باشه

پاسخ به حامد

mohsen2 اردیبهشت 1397

با سلام میشه بهترین و حرفه ای ترین آنتن هوایی گردان و گیرنده دیجیتال تلویزیون که فوق العاده باشه بگید ؟ قیمت خیلی بالا بود هم اصلا مهم نیست یه چیز فوق العاده باشه
تو خونه آنتن هوایی ثابت هانی مدل 2011 و گرنده مکسیدر x2 - 2031 هستش که صدا از تصویر جلو هستش و با کوچکترین وزش باد از تنظیم در میاد با تشکر

پاسخ به mohsen

تاجفعر21 فروردین 1397

سلام کاشکی نویسنده زحمت کشیده و همه جی در باره دستگاه را نوشته کاشکی چندتا از برندهای خوبشو هم به ما محرفی میکرد . بنده برای مادرم میخوام بگیرم میخوام بهترین مارک را خریداری کنم هرکسی راهنمایم کنه ممنون میشم . و دومین سوالی که خواهش میکنم کنک و راهنمای کنید اینه که تلویزیون به انتن های که گردون دارنند نصبه ایا انتنش خوبه و اگر بخوام به دستگاه دیجیتال نصب کنم باید اون قسمت پایین و باز کنم به جای انتن دستگاه دیجیتال نصب کنم لطفا برای نصب دستگاه دیجیتال به این انتنی که عرض کردم گردون است را لطف بفرماید هر دوست عزیزی میدونه راهنمایم کنه اگر به ایمیلم بفرسته که خیلی خیلی تشکر میکن [email protected]

پاسخ به تاجفعر

علیرضا24 اسفند 1396

سلام دوستان گیرنده مکسیدر نخرید اشغال چینیه من خریدم از همون اول مشکل داشت الانم میخوام بزنم خردش کنم..

پاسخ به علیرضا

صادق27 بهمن 1396

ما Denay خریدیم
واقعا پشیمونیم
کانال های اچ دی رو خراب میگیره و نمایندگیش هم قبول نکرد

پاسخ به صادق

علی اصغر 6 مهر 1398

سلام دوست عزیز منم دنای داشتم خیلی زود خوابش برد خوابید دنای فوق العاده آشغاله

پاسخ به علی اصغر

عباس2 بهمن 1396

مارشال نخرید
ما خریدیم ورودی آنتن اش زود خراب شد
گارانتی هم قبول نکرد

پاسخ به عباس

Alireza Abdollahi 26 اسفند 1398

بله اتفاقا ما هم مارشال داشتیم جای فیش انتنش خراب شد ودیگه درست نشد جای هرکس میبردیم میگفت اشغاله

پاسخ به Alireza Abdollahi

علیرضا 20 مرداد 1398

سلام
ماهم دستگاه دیجیتال دنای خریدیم دوتاشم ورودی آنتن شون زود خراب شد

پاسخ به علیرضا

مقدم19 آبان 1396

من در بندر انزلی زندگی میکنم گیرنده SET TOP BOX LNG مدل 2208-HT دیاموند را دارم اما اصلا کانالهای 1و 2 و 3 و 4 و 5 را خوب نمیگیرم مرتب قطع و وصل میشود فقط IFILM را میگیرد لطفا راهنمایی کنید که چه کنم

پاسخ به مقدم

جعفری22 تیر 1397

اشتباه خریدید خب، شما باید مدل cng یا lpg رو می گرفتین تا مشکلتون حل بشه

پاسخ به جعفری

دانیال زابلی زاده19 آبان 1396

متاسفانه گیرنده ای رو که نام بردید نمی شناسم. برخی اشکالات تو گیرنده ها با آپدیت نرم افزارشون حل میشه. ولی تو این مورد نظری ندارم.

پاسخ به دانیال زابلی زاده

امین19 آبان 1396

سلام منو راهنمایی بفرمایید آیا نرم افزار یا گیرنده ای وجود داره که بشه با اون شیکه های داخلی کشورها رو دریافت کرد(مثلا شبکه داخلی ایتالیا یا روسیه و...) منظورم شبکه ماهواره ای آن کشورها نیست.

پاسخ به امین

کالارنا19 آبان 1396

سیستم پخش محلی مبتنی بر آنتن‌های زمینی می‌باشد که برد محدودی دارند و منطقه جغرافیایی مشخصی را پوشش می‌دهند و این امکان که شما بتوانید خارج از این محدوده سیگنال‌‌ها را دریافت نمایید وجود ندارد.

پاسخ به کالارنا

saeed19 آبان 1396

باسلام.
۱- آيا آنتن گيرنده ديجيتال كامپيوتر به تلويزيون هم مي خوره ( مثلا با تبديل يا به صورت مستقيم)
۲- اگر در ساختماني باشيم كه نشود آنتن هوايي نصب كرد و اتاق مورد نظر هم كه دستگاه در آن قرار دارد كمي در نقطه نامناسبي به لحاظ دريافت امواج قرار داشته باشد باز هم آنتهاي همراه گيرنده هاي كامپيوتر و لپ تاپ جواب مي دهند. باتشكر

پاسخ به saeed

عارفه19 آبان 1396

من ایکس ویژن خریدم خیلی راضیم مدل 103
مدل 353 هم شنیدم خوبه
فقط یه مدل تقلبی اومده تو بازار رو جعبش عکس قورباغه داره. زنگیدم مادیران گفت ما اونو گارانتی نمی نکنیم

پاسخ به عارفه

ali7 اسفند 1396

من ایکس ویژن دارم اما بعد از چند ماه کار مطلوب اکنون نمیتواند فلش را بشناسد

پاسخ به ali

alireza19 آبان 1396

سلام.
من میخوام مبدلی به اسم linoxx بگیرم. به نظرتون این خوبه؟

پاسخ به alireza

نگار19 آبان 1396

سلام دوستان
من هیچی درباره ی گیرنده های دیجیتال ندارم
یک راهنمایی می خوام
فقط یک نکته ای که هست اینه که منزل ما خیلی سخت آنتن می ده و فقط شبکه 3 رو نسبتا خوب می گیره .

پاسخ به نگار

محمد19 آبان 1396

سلام
یه گیرنده دیجیتال می خوام که تمام ویژگی های لازم را داشته باشه و dvd reader هم باشه
شما پیشنهادی دارین واسه خرید ؟؟؟

پاسخ به محمد

حامد19 آبان 1396

سلام هر چی می خرید گیرنده دیجیتال مارک مارشال نخرید من دو تا خریدم خراب میشه کیفیت سیگنال افت داره بعد یک سال تصویر گیر می کنه که عیب سخت فزاری داره با هر انتنی هم سازگار نیست خدمات بعد از فروش هم زیر بار این معایب نمیره

پاسخ به حامد

رضاماجدی30 دی 1396

سلام. بخدا که گیرنده دیجیتال مارشال ، خیلی اشغاله !!!
من یکیو دارم ، 2بار تالا بردمش تعمیر ، بعد از یه مدتی دوباره خراب شد! مدلشم از ایناست که هم گیرنده دیجیتاله وهم دستگاه پخش سی دی !!!

پاسخ به رضاماجدی

رحيم نيسي19 آبان 1396

من هم ميخوام يكي بخرم به نظرتون كدومشون بهتره بخرم.

پاسخ به رحيم نيسي

سپهر19 آبان 1396

به نظر من گیرنده دیجیتال مدل 218 فراسو که تازه اومده فوق العاده خوبه. من چند وقته که دارمش و واقعا ازش راضیم. به شما هم پیشنهاد میکنم بخرید

پاسخ به سپهر

سجاد7 مهر 1396

سلام
اگه میشه چنتا مدل و مارک گیرنده رو معرفی کنید که اکثر فرمت های ویدئویی رو پخش کنه.
ممنون

پاسخ به سجاد

کورش 1 آبان 1398

سه مدل خوب هست که امتهان پس داده اند و بهترند1-ایکس ویژن2-پروویژن3-فراسو...چند مدل استارست، دنا و مکسیدر هم نسبتا خوب هستند

پاسخ به کورش
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید