بررسی تبلت اچ پی (HP Tablet) مدل Slate 7

به گزارش کالارنا، مدتی پیش از بازگشت دوباره هیولت-پاکارد (HP) به دنیا موبایل و تبلت با خبر شدیم. اقدامی که با ارائه اولین تبلت اندرویدی اچ پی با نام Slate 7 تایید شد. قصد داریم در ادامه این مقاله به مشخصات این مدل بپدازیم.

بررسی تبلت اچ پی (HP Tablet) مدل Slate 7

اچ پی (HP) بعد از شکست در عرضه تبلت موسوم به TouchPad که مبتنی بر webOS که بلافاصله با توقف تولید مواجه شد، این شرکت را برآن داشت تا به سوی سایر سیستم‌عامل‌ها از جمله اندروید برود که تبلت اسلیت 7 اولین گام این شرکت است. Slate 7 تبلتی 7 اینچی از نوع FFS+ LCD با رزولوشن 1024×600 با زاویه دید وسیع و کارایی بالا در نور کم است که از اندورید ۴.۱ (نسخه Jelly Bean) بهره می‌برد ویژگی اصلی آن قیمتش می‌باشد که در حدود 140 دلار است، پردازنده ARM Cortex-A9 دوهسته‌ای با کلاک ۱.۶ گیگاهرتز، یک گیگابایت رم داخلی، حافظه ذخیره‌سازی ۸ گیگابایت، درگاه microSD برای افزایش حجم حافظه ذخیره‌سازی، بلوتوث ۲.۱، دوربین ۳ مگاپیکسلی و اسپیکر استریو Beats بخشی از امکانات Slate 7 هستند. تبلت Slate 7 اچ پی، با ضخامت ۱۰.۷ میلی‌متر و وزنی نزدیک ۳۵۰ گرم، بر اساس ادعای اچ‌پی قابلیت پخش ۵ ساعت ویدئو را دارد.

مشخصات ظاهری تبلت اچ پی (HP Tablet) مدل Slate 7

این تبلت دارای بدنه یک پارچه از جنس فلز آلومینیوم است البته استفاده از فلز در بدنه دستگاه باعث شده وزن آن زیاد به نظر برسد اما از جهتی هنگام در دست گرفتن حس بهتری را به کاربر منتقل می‌نماید. البته رنگ بدنه پشت دستگاه قرمز بوده و توجه‌ها را به خود جلب می‌نماید. البته نسخه‌ای به رنگ خاکستری نیز ارائه شده است. قسمت پشتی دستگاه حالتی نرم دارد که باعث می‌گردد تبلت بهتر در دستان کاربر جای بگیرد و استفاده  از آن در حرکت آسان‌تر گردد. در قسمت کلیدها و پورت‌ها شامل مواردی هستیم که در بیشتر دستگاه‌های اندرویدی موجود می‌باشد. کلید روشن کردن دستگاه ، کلیدهای صدا در قسمت راست، پورت microUSB و جک هدفون و بلندگوها از از جمله این موارد می‌باشند که البته باید ورودی microSD را نیز به این لیست اضافه کرد. البته بیشتر این ورودی‌ها به جای قرار گرفتن در اطراف بدنه بر روی قسمت بالایی آن تمرکز یافته‌اند و طراحی تازه‌ای را ارائه می دهند.

مشخصات سخت افزار و نرم افزاری تبلت اچ پی (HP Tablet) مدل Slate 7

همانطور که اشاره شد یک پردازنده دوهسته‌ای ARM Cortex-A9 با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز مغز این تبلت را شکل می‌دهد و نیز۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگیهای آن است. در قسمت ارتباطی نیز این تبلت مجهز به Wi-Fi و نسخه ۲٫۱ بلوتوث است. البته فقدان برخی تکنولوژی‌های ارتباطی مثل GPS و نسخه‌های جدیدتر بلوتوث بر روی آن احساس می‌شود. نسخه ۴٫۱ سیستم عامل اندروید بر روی Slate 7 اجرا شده البته از نسخه اصلی اندروید و بدون هیچ گونه موارد اضافی بهره می‌برد و می‌تواند تجربه ای همانند تبلت نکسوس ۷ را به کاربر منتقل نماید. همچنین کاربرانی که قصد استفاده از تغییرات را دارند می‌توانند از برنامه‌های موجود برای سفارشی کردن رابطه کاربری سیستم‌عامل بهره ببرند. تنها برنامه اضافی که بر روی این تبلت مشاهده می‌شود ePrint نام دارد که مخصوص شرکت HP است. به کمک این برنامه می‌توان به صورت بی‌سیم فایل ها را برای چاپ به چاپگر منتقل نمود. البته برای انجام چنین کاری به یک چاپگر HP نیاز دارید که قابلیت استفاده از این برنامه را داشته باشد. چنین برنامه‌ای برای همه کاربران قابل استفاده نیست و فقط برای علاقه‌مندان به محصولات HP گزینه خوبی به نظر می‌رسد. نکته دیگری که می‌توان درباره Slate 7 بیان نمود بهره‌گیری از Beats Audio می‌باشد که یک کنترل پنل مخصوص به تنظیمات دستگاه اضافه نموده است. البته این ویژگی یک گزینه برای بازاریابی در نظر گرفته شده و کاربرد چندانی نسبت به قطعات سخت‌افزاری از خود نشان نمی دهد. هم چنین شرکت سازنده تصمیم گرفته است صداهایی دیگر را برای صفحه کلید جایگزین نماید که می‌توان به راحتی آن را غیرفعال نمود. دوربین اصلی دستگاه دارای سنسور ۳ مگاپیکسلی می‌باشد و دوربین تماس تصویری نیز قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت VGA را داراست. هر دو دوربین کیفیت نامناسبی دارند مخصوصا دوربین تماس تصویری که قابلیت فوکوس خودکار را نیز ندارد و در محیطهای کم نور بسیار بد عمل می‌نماید. در بیشتر تصاویر گرفته شده مشکل کنتراست پایین و لرزش وجود دارد. البته از تبلت ها مخصوصا آنهایی که با چنین قیمت پایینی عرضه می‌گردند انتظار بیشتری نمی‌رود. ویدیوها نیز مشکلاتی همانند تصاویر را دارند و در محیطهای کم نور بی‌کیفیت ظاهر می‌شوند و در سوی دیگر نور خورشید کیفیت آنها را کاهش می‌دهد. شرکت HP اعلام نموده باتری این دستگاه می‌تواند تا ۵ ساعت شارژدهی کند که کاملا ناامید کننده است. البته در بعضی موارد تا ۶ ساعت نیز دوام خواهد آورد. البته این مقدار برای انجام کارهای معمولی نیز در نظر گرفته شده است و در هنگام بازی به مقدار چشم‌گیری کاهش می‌یابد. در آخر باید گفت Slate 7 برای کاربرانی که قصد انجام امور روزمره را دارند مناسب به نظر می‌رسد. نظر شما در ورد تبلت Slate 7 اچ پی چیست؟

انتشار: 19 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 67

به "بررسی تبلت اچ پی (HP Tablet) مدل Slate 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی تبلت اچ پی (HP Tablet) مدل Slate 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید