راهنمایی برای خرید لوازم جانبی نوت بوک

به گزارش کالارنا، همانقدر که انتخاب یک لپ تاپ مناسب اهمیت فراوانی دارد،‌ خرید لوازم جانبی مناسب نیز از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. ما در این راهنما قصد داریم شما را با لوازم جانبی پرفروش لپ تاپ آشنا کنیم تا با گونه‌‌های مختلف آن آشنا شوید. در این راهنما ما هفت لوازم جانبی پرکاربرد را معرفی می‌کنیم.

راهنمایی برای خرید لوازم جانبی نوت بوک

پایه های خنک کننده لپ تاپ

احتمالا بارها  از مضرات گذاشتن لپ تاپ روی ران پا و کار کردن با آن در مدت زمانی طولانی ، چیزهایی شنیده‌اید، برای اینکه این آسیب را به حداقل برسانید و دچار مشکل نشوید و خنک کاری لپ تاپ شما به بهترین نحوه ممکن انجام شود بهتر است یک پایه خنک کننده (کول پد) تهیه کنید. پایه‌های خنک کننده لپ تاپ دارای تنوع زیادی هستند، از تعداد فن‌های موجود روی آن تا چراغ های LED متغییر است و شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود،‌ مدل مورد نظر را از لیست کول پد لپ تاپ انتخاب نمایید.

کیف و کوله پشتی لپ تاپ

مطمئنا هنگام خرید لپ تاپ هر قدر هم قیمت لپ تاپ یا نت بوک پایین باشد یک کیف لپ تاپ به شما داده می‌شود، اما ممکن است این کیف کیفیت لازم را نداشته باشد و شاید شما به فراخور کار خود نیاز به کوله پشتی برای حمل لپ تاپ داشته باشید و شاید نیازمند کیف مطمئن باشید تا در مقابل ضربه و حریق، لپ تاپ شما را محافظت نماید. قیمت کیف‌ها و کوله پشتی ها نیز با توجه به جنس، کیفیت و شرکت سازنده و اندازه، متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود،‌ مدل مورد نظر را از لیست کیف لپ تاپ انتخاب نمایید.

موس و کیبورد برای مصارف خاص

به دلیل فشردگی لپ تاپ نمی‌توان در آنها کیبورد با فاصله کلیدهای مناسبی قرار داد و شرکت‌های سازنده ناچارند  فاصله کلید ها را کم کنند و یا به جای ماوس از تاچ پد استفاده می‌شود که ممکن است کاربران با آن راحت نباشند و تمایل به خرید موس داشته باشند. در مورد کیبورد معمولا کسانی صحفه کلید جانبی خریداری می‌نمایند که یا کار تایپ انجام می‌دهند یا با لپ تاپ خود بازی می‌کنند و براساس نیاز خود کیبورد مورد نیاز را تهیه می‌نمایند. شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود،‌ مدل مورد نظر را از لیست ماوس و کیبورد انتخاب نمایید.

کابل های متفاوت با کاربردهای مختلف

از جمله لوازمی که در لپ تاپ‌ها بسیار ضروری است وجود کابل‌های متفاوت برای کاربردهای مختلف می‌باشد،‌ بسته به کارهایی که شما با لپ تاپ انجام می‌دهید وجود کابل‌های مناسب برای اتصال به گجت‌ها بسیار ضروری می‌باشد، لپ تاپ های امروزی همگی دارای بلوتوث هستند و به راحتی می‌توان با وسایلی که دارای بلوتوث هستند تبادل اطلاعات نمایند ولی فعلا همه گجت‌ها و وسایل دارای بلوتوث نمی‌باشند و یا اگر هم این امکان را دارند نمی توان با بلوتوث فایل و محتوایات مورد نظر را انتقال داد و در این صورت وجود کابل مورد نظر و مناسب بسیار ضروری به نظر می‌رسد. کابل هایی مثل کابل HDMI برای انتقال ویدئو از موبایل و دیگر وسایل برای پخش ویدئو با کیفیت بالا و یا کابل شبکه برای اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت یا تبادل اطلاعات بین کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ از مواردی است که نمی‌توان از آن گذشت. شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود،‌ مدل مورد نظر را از لیست کابل HDMI و کابل انتخاب نمایید.

وسایل مفیدی به نام رم ریدر و هاب USB

دیگر کمتر ابزاری را می‌توان یافت که در داخل آن اثری از کارت حافظه نباشد، از موبایل ها گرفته تا دوربین های عکاسی و دیگر وسایل دارای قطعه‌ای کوچک به نام کارت حافظه یا رم هستند که اطلاعات در آنها ذخیره می‌گردد. شما برای اینکه بتوانید به اطلاعات درون کارت حافظه دسترسی پیدا نمایید احتیاج به یک رم ریدر دارید که با هزینه بسیار اندک می‌توانید آن را تهیه نمایید که البته بسته به نوع و قیمت آن‌ها دارای 5 الی 10 خشاب برای پشتیبانی از رم های مختلف هستند. رم ریدر ابزاری مفید چه در لپ تاپ و چه در کامپیوتر رومیزی است و داشتن حداقل یک عدد از این وسیله لازم است، در مورد هاب USB هم باید گفت که همیشه به علت کمبود فضا در لپ تاپ تعداد پورت های usb کم است و ممکن است در برخی مواقع به مشکل برخورد نمایید. برای رفع این کمبود می‌توانید با تهیه هاب usb تعداد جای پورت‌ها را افزایش داده و با خیال راحت ، گجت های خود را اضافه نمایید.  شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود،‌ مدل مورد نظر را از لیست رم ریدر و هاب USB انتخاب نمایید.

مودم شبکه موبایل GSM/EDGE/3G

شاید تا گذشته‌ای نه چندان دور، صحبت کردن از اینترنت بر روی تلفن همراه بحثی غیرعادی و عموما دور از انتظار بود ولی با آمدن اپراتور جدید در داخل کشور و امکانات جدید،‌ اینترنت در تلفن همراه سر زبان‌ها آمد و جدیدا با عادلانه‌تر شدن تعرفه‌های استفاده از اینترنت همراه و وجود بسته‌های مختلف دیگر همه افراد به گونه‌ای می توانند با داشتن یک سیم کارت به اینترنت متصل شوند و اما استفاده از اینترنت موبایل در لپ تاپ چگونه است ؟ اگر کلمه  مودم gsm  را در گوگل جستجو نمایید، مشاهده می‌کنید که سایت‌های مختلف و فروشگاه ها اقدام به فروش وسیله‌ای می‌کنند که با قرار دادن سیم کارت درون آن و وصل کردن آن به پورت usb از اینترنت موبایل می‌توانید در رایانه و لپ تاپ خود استفاده نمایید، شاید این وسیله برای بسیاری از افراد که در سفر هستند و به اینترنت وایرلس دسترسی ندارند این ابزار بسیار مفید باشد و بتوانند در بیشتر مناطق کشور به اینترنت در لپ تاپ خود دسترسی داشته باشند، البته راههایی دیگری از جمله استفاده موبایل به عنوان مودم نیز وجود دارد.

فضاهای بسیار مناسب با هارد اکسترنال

یکی از مهمترین وی‍‍ژگی‌های لپ تاپ ، وزن آن می باشد که باعث می‌گردد جابه‌جایی لپ تاپ برای کاربر را آسان کند ولی در صورت کاهش وزن باید اندازه سخت افزارهایی مثل هارد دیسک نیز کاهش پیدا کند، در این حالت کاربران حرفه‌ای که نیاز به حجم زیادی دارند با مشکلات کمبود فضا مواجه می‌شوند و راه حل این مشکل، استفاده از هارد اکسترنال با حجم های متفاوت است که باعث می‌شود که این مشکل به راحتی حل گردد، امروز هارد های اکسترنال با ظرفیت‌های چند ترابایتی در اندازه مناسب به بازار عرضه شده است که نیاز کاربران در این رابطه را برطرف کرده است. شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود،‌ مدل مورد نظر را از لیست هارد اکسترنال انتخاب نمایید.

دیگر وسایل:‌ سه راهی برق، هدفون، اسپیکر، کارت صدا

چهار ابزاری که در این گزینه  نام برده شده شاید از درجه اهمیت کمتری برخودار باشد ولی به هر حال جزء لوازم جانبی لپ تاپ می‌باشد و سه مورد آخر برای آهنگ سازان و اهالی موسیقی بسیار لازم است. در مورد سه راهی برق باید گفت که در برقی مواقع ممکن است با کمبود پریز برق مواجه شوید و یا نیاز به مبدل توان باشد که در این صورت تهیه سه راهی بسیار واجب است.در لپ تاپ ها کمی آهنگ سازان با مشکل مواجه هستند و می‌توانند با خرید اسپیکر و هدفون مشکل خود را رفع نمایند،‌ البته تهیه یک کارت صدای پرتابل که بوسیله پورت usb متصل می شود باعث می‌شود تا در مواقع ضروری به مشکل بر نخورید. شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود،‌ مدل مورد نظر را از لیست رابط و محافظ برق ،  هدفون و اسپیکر  انتخاب نمایید.

انتشار: 21 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 143

به "راهنمایی برای خرید لوازم جانبی نوت بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی برای خرید لوازم جانبی نوت بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید