راهنمای خرید مینی لپ تاپ (نت بوک)

به گزارش کالارنا، شاید بتوان گفت در شرایط فعلی،اکثر خریداران مینی‌لپ‌تاپ از بین فاکتورهای گوناگون برای انتخاب نت بوک، تنها به قیمت توجه داشته و این کالا را نه به دلیل حجم و وزن کم، بلکه تنها به دلیل قیمت کمتری که نسبت به لپ‌تاپ دارند خریداری می‌نمایند، این موضوع یک اشتباه بزرگ می‌باشد و موجب بروز مشکلاتی برای خریدارانی می‌گردد که تنها به صرف ارزان بودن مینی‌ لپ‌ تاپ برای خرید اقدام می‌نمایند و به سایر نکاتی که باید هنگام خرید اهمیت دهند توجهی نمی‌نمایند. اگر شما هم قصد خرید نت بوک دارید برای خرید بی‌گدار به آب نزنید و با دقت و بررسی دست به انتخاب بزنید. در این بخش ما به برخی از نکاتی که هنگام خرید مینی لپ تاپ باید مد نظر قرار گیرد اشاره نموده‌ایم. پس قبل از خرید این مطلب را بخوانید:

راهنمای خرید مینی لپ تاپ (نت بوک)

به سایز صفحه نمایش نت بوک توجه نمایید

اگر چه علاقه‌مندان به خرید مینی لپ تاپ به دلیل اندازه و حجم کم این کالا، آنها را به لپ‌تاپ‌ها ترجیح می‌دهند، اما باید توجه داشته باشید که این کاهش حجم و وزن با کاهش سایز صفحه نمایش توام بوده که ممکن است این موضوع برایتان جالب نباشد، کاهش سایز صفحه نمایش فضای دید کمتری را در اختیار کاربر قرار داده و برای آن دسته که با مشکل ضعف بینایی مواجه هستند باعث بروز دردسرهایی می‌گردد. پس هنگام خرید مینی‌لپ‌تاپ دقت نمایید و سعی کنید از بین نمونه های ۱۰ تا ۱۲ اینچی موجود در بازار یک نمونه که فضای دید بیشتری داشته باشد انتخاب نمایید. در بیان کلی اگر علاقه‌مند به فیلم و بازی و.... توسط کامپیوتر همراه خود هستید بهتر است به سراغ مینی‌لپ‌تاپ‌ها نروید. چون فضای چندانی برای لذت بردن از تماشای فیلم یا انجام بازی در اختیار نخواهید داشت.

به پورت ها و امکانات این مینی لپ تاپ توجه نمایید

حتما مطمئن شوید که نمونه مورد نظر شما نیازهای شما را از جهت پورت‌ها و وسایل قابل اتصال برطرف خواهد نمود. اگر در محیطی کار می‌نمایید که نیاز به درگاه سریال یا rs۲۳۲ دارید حتما از فروشنده بخواهید دستگاهی به شما معرفی نماید که دارای این درگاه باشد. امکانات بی‌سیم و بلوتوث دستگاه را هم چک نمایید.

با آگاهی از کمبودهای دستگاه نسبت به خرید نت بوک اقدام نمایید

در نظر داشته باشید که مینی‌لپ‌تاپ‌ها همچون اولترابوک‌ها برای به حداقل رساندن وزن و حجم دچار کمبودهایی می‌باشند که اطلاع دقیق نسبت به این کمبودها قبل از خرید توسط خریدار الزامی می‌باشد. یکی از مهمترین کمبودهای نت‌بوک‌ها عدم تجهیز آنها به اپتیکال درایو است. البته این نقیصه تا حدودی با عرضه نمونه‌های اکسترنال اپتیکال درایوها به بازار کمتر به چشم می‌آید، اما به هر حال عدم تجهیز دستگاهی که عنوان کامپیوتر همراه را یدک می‌کشد به اپتیکال درایو یک نقص به حساب می‌آید.

از دستگاه خود بیش از حد انتظار نداشته باشید

باید بدانید که مینی‌لپ‌تاپ‌ها از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چندان حرفه‌ای نیستند و در اینجا می‌توان به علت ارزان‌تر بودن این کالاها در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها پی برد، به طور کلی مینی لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌های ضعیف (عمدتا پردازنده‌های intel atom)، رم‌هایی با ظرفیت حافظه پایین (معمولا دو گیگابایتی)، هارددیسک‌های ضعیف (عمدتا ۳۲۰ گیگابایتی)، کارت‌گرافیک‌های ضعیف و... مجهزند و به همین دلیل نباید انتظار زیادی از این دستگاه‌ها داشت. به بیان ساده نت‌بوک‌ها برای انجام امور روزمره که چندان سنگین نباشد و استفاده به عنوان مکمل لپ‌تاپ‌ها کاربرد دارد. پس نباید انتظار انجام امور پیچیده را از آنها داشت.

فکر ارتقای مینی لپ تاپ را از سرتان خارج کنید

به این دلیل که مینی‌لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌های ضعیفی مجهز می‌باشند معمولا با بالاترین کانفینگ ممکن به بازار عرضه می‌گردند و امکان ارتقای بیشتر این دستگاه ها وجود نخواهد داشت، مگر در مواردی مثل ram و هارد دیسک؛ ولی معمولا افزایش سرعت cpu و کارت گرافیکی مقدور نمی‌باشد. پس لازم است بدانید دستگاهی که می‌خرید باید نیازهای پردازشی و گرافیکی شما را برطرف نماید.

انتشار: 21 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 194

به "راهنمای خرید مینی لپ تاپ (نت بوک)" امتیاز دهید

123 کاربر به "راهنمای خرید مینی لپ تاپ (نت بوک)" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مینی لپ تاپ (نت بوک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید