راهنمای خرید و نگهداری فلش مموری (flash memory)

به گزارش کالارنا، سرعت بالای فلش مموری (flash memory) در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده آسان آن باعث شده تا بسیار پرطرفدار باشد. به همین خاطر اکثر کاربران رایانه حداقل یک کول دیسک یا حافظه فلش برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند و از سویی روز به روز شاهد تنوع در مدل و نوع این کالاها در بازار هستیم. به این موارد رشد فناوری در این کلاس را نیز باید اضافه نمود. درست است که تنوع این محصول باعث گسترش انتخاب شده ولی از طرفی منجر به ایجاد سردرگمی کاربر نیز گردیده است، در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای خرید و نگهداری فلش مموری (flash memory)

راهنمای خرید فلش مموری (flash memory)

هنگام خرید فلش مموری باید مجموعه‌ای از نکات را مورد توجه قرار دهید که در این بخش ما به اختصار اشاره‌ای به آنها خواهیم داشت: در گام نخست باید مشخص نمایید به چه میزان فضا برای نگهداری اطلاعات نیاز دارید(حافظه فلش چند گیگابایتی مورد استفاده شماست؟) این موضوع روی قیمت کالا هم تاثیر دارد. در حال حاضر فلش مموری در ظرفیت‌های گوناگون 2 تا 128 گیگابایت و حتی بالاتر در بازار موجودند که می‌توانید با توجه به نیاز خود از میان ظرفیت‌های گوناگون یک نمونه مناسب را انتخاب نمایید.

مورد بعدی که هنگام خرید باید مد نظر داشت، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی فلش مموری است. در حال حاضر بیشتر فلش مموری های موجود در بازار از رابط USB2.0 بهره می‌برند و البته نسخه‌های USB3.0 نیز در بازار موجودند و سرعت بالاتری دارند. پس بنا به بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید از میان نمونه‌های گوناگون موجود در بازار یک فلش درایو مناسب خریداری نمایید.

گزینه دیگر توجه به طراحی و ترکیب‌بندی فلش مموری است که از اهمیت زیادی برخوردارمی‌باشد. برخی از حافظه های فلش در حدی کوچک هستند که مدام گم می‌شوند یا اینکه گروهی دارای درپوشی جداگانه هستند که ممکن است گم شود. سعی کنید بر حسب کاربری خود یک حافظه فلش مناسب انتخاب نمایید و البته به وزن حافظه فلش نیز توجه داشته باشید، در مورد طراحی، رنگ و... هم باید گفت که اگر علاقه‌مند به خرید نمونه‌های فانتزی هستید، نمونه‌های گوناگونی در بازار موجودند که البته توصیه می‌شود از میان نمونه‌های بی نام و نشان خریداری نشوند. مورد بعدی شرکت‌های سازنده این حافظه ها و وضعیت گارانتی آنها در ایران است. موضوع این است که با توجه به رشد قیمت‌ها، کمتر کسی به بحث گارانتی بودن یا نبودن کالاهای این‌چنینی اهمیت می‌دهد. به همین دلیل درگیر مشکلاتی همچون خرید حافظه های فلش تقلبی با ظرفیت‌های غیرواقعی و... می‌شوند. در نهایت توجه داشته باشید که مهم‌ترین هدف از خرید فلش مموری دراختیارداشتن فایل‌های ضروری است، لذا پشتیبانی از انواع سیستم‌عامل‌ها برای کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پس حافظه فلشی خریداری نمایید که از فرمت های مورد نیازتان پشتیبانی نماید.

نکاتی برای نگهداری فلش مموری (flash memory)

  • ابتدا توجه داشته باشید برای وصل کردن فلش به کیس از پورت های جلوی کیس استفاده نکنید. اولا این پرت ها از چهار رشته سیم برای اتصال به مادربرد استفاده می‌کنند و بیشتر اوقات این سیم ها به درستی وصل نشده‌اند و همچنین از کیفیت پایینی برخوردارند و از نظر ولتاژ و کیفیت مانند پورت های پشت کیس نیستند و در بسیاری از موارد باعث سوختن فلش می‌گردند.
  • قبل از اتصال فلش مموری به تلویزیون، سینمای خانگی و... دستگاه را خاموش نموده و سپس این فلش را به دستگاه وصل کنید.
  • درصورت ویروسی شدن فلش و Write Protect شدن آن با استفاده از برنامه‌های ریکاوری آن را پاکسازی کنید.
  • از اتصال دائمی فلش به سیستم خودداری نمایید و بعد از اتمام کار آنرا جدا کنید.
  • درصورتی که هنگام کار با فلش، متوجه داغ شدن بیش از اندازه آن می‌شوید، پاور سیستم خود را چک کنید.
  • درصورت نمایش پیغام هنگام Safely to Remove کردن مطمئن شوید که هیچ فایلی روی حافظه باز نیست و تمامی برنامه‌ها و فایل‌هایی که از روی فلش اجرا شده‌اند بسته است.
  • از وارد آوردن ضربه و فشار به فلش مموری خودداری کنید و فلش خود را در معرض گرما قرار ندهید.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا تجربه خود را با دوستان دیگر به اشتراک بگذارید.

انتشار: 19 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 63

به "راهنمای خرید و نگهداری فلش مموری (flash memory)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید و نگهداری فلش مموری (flash memory)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید