راهنمای خرید کیف لپ تاپ مناسب

به گزارش کالارنا، کیف لپ تاپ از نخستین کالاهایی است که پس از خرید لپ تاپ، توجه خریداران را به خود جلب می‌نماید، این موضوع، با توجه به رشد قیمت انواع لپ تاپ و نیز اهمیت یافتن بحث محافظت بیشتر از این کالای گران قیمت جدی‌تر هم شده است، البته حفاظت از لپ تاپ، مینی لپ تاپ یا ... تنها وظیفه مهم و خطیر کیف یا کوله پشتی لپ تاپ نبوده، بلکه این کالا ارتباط مستقیمی با سلامت کاربر دارد و حمل یک کیف غیر استاندارد، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به صاحب کیف بزند. پس باید هنگام انتخاب این کالا، دقت فراوانی نمود. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مقاله علاوه بر اینکه اشاره‌ای به برخی از وظایف مهم یک کیف لپ تاپ داشته باشیم، نکات مهمی را که هنگام انتخاب باید مد نظر قرار دهیم ذکر نماییم. پس اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ دارید، این مطلب را بخوانید:

راهنمای خرید کیف لپ تاپ مناسب

یک کیف لپ تاپ چه وظایفی دارد

برای غالب خریداران کیف لپ تاپ، این کالا تنها و تنها نقش محافظت از لپ تاپ را داشته و چندان به وظایف دیگر کیف لپ تاپ اهمیت نمی‌دهند. گروهی هم به زیبایی ظاهر، رنگ و طراحی آن توجه بسیار زیادی دارند. گروهی نیز تنها با هدف خرید وسیله‌ای برای حمل لپ تاپ، دست به خرید کیف لپ تاپ می‌زنند. اما حقیقت این است که کیف لپ تاپ وظایفی بیش از حمل نمودن، نگهداری و شاد نگه داشتن روحیه کاربر دارد. البته مهم‌ترین وظیفه کیف لپ تاپ محافظت از لپ تاپ در برابر ضربه، رطوبت، امواج مغناطیسی و ... است. اما یک کیف خوب و مناسب علاوه بر این مورد باید وزن کیف را روی نقاط مختلفی چون شانه ها، کتف، کمر و حتی پاها تقسیم کند. زیبایی ظاهر از دیگر ویژگی های یک کیف است.

انواع کیف لپ تاپ

کیف های لپ تاپ در انواع مختلف، برندهای گوناگون و با طراحی‌های متفاوتی در بازار موجودند. در مورد انواع کیف باید بگوییم که کوله پشتی، کیف های دستی زنانه و مردانه ، کیف های کاوری، کیف های چمدانی و کیف‌های چندکاره از انواع کیف حمل لپ تاپ است. البته کیف‌های گروه کوله پشتی لپ تاپ جزو پرمخاطب‌ترین کیف‌های حمل لپ تاپ در بازار بوده و در ردیف کیف های چند منظوره نیز قرار می‌گیرند و شامل کیف‌هایی می‌گردند که قابلیت استفاده به عنوان کوله لپ تاپ، تبلت و.... را دارند و در ضمن محفظه‌ای برای قرار دادن دیگر وسایل دیجیتال حساس دارند. بعضی از کیف‌ها هم دارای محلی برای قرار دادن دوربین و لنزهای عکاسی هستند و در حقیقت، به کیف دوربین معروف‌ترند تا لپ تاپ. کیف های دستی هم همان کیف های معروف و آشنایی هستند که چندان مورد توجه قشر جوان قرار نگرفته و اکثرا، کاربرانی در رده‌های سنی ۴۰ سال به بالا دارند. البته برخی از نمونه‌های گران قیمت این کیف‌ها که دارای طراحی های خاص و زیبا هستند یا از جنس چرم کروکدیل یا چرم‌های باکیفیت می‌باشند مخاطبان خانم و آقای زیادی دارند و حالتی رسمی به فردی که از آنها استفاده می‌کند می‌دهند. کیف‌های چمدانی هم کیف‌هایی هستند که از لحاظ ظاهری دارای بدنه‌ای قرص و محکم‌تر هستند و مخصوص افرادی که طراحی شده است، زیاد در سفر می‌باشند. کاورهای مخصوص لپ تاپ و مینی لپ تاپ و همچنین تبلت ها هم این اواخر طرفداران زیادی یافته‌اند که البته این کاورها را نمی توان چندان در ردیف کیف‌های حمل لپ تاپ به شمار آورد، این کاورها که در طرح‌های مختلف و با جنس‌های گوناگونی چون برزنتی، چرمی، پلاستیکی و... به بازار عرضه شده‌اند دارای مشتریان زیادی می‌باشند. زیبایی ظاهر و تنوع بالای طرح و مدل باعث جذابیت این کاورها پس از کوله‌پشتی‌ها شده است، اما باید بگوییم که این کاورها چندان نقش محافظتی خود را در رابطه با لپ تاپ ایفا نمی‌نمایند. [caption id="attachment_1067" align="aligncenter" width="610"]خرید کیف لپ تاپ خرید کیف لپ تاپ[/caption]

قدم به قدم برای خرید کیف لپ تاپ

گام اول: بودجه خود را برای خرید کیف لپ تاپ مشخص نمایید

تعیین بودجه آن هم با توجه رشد شدید قیمت‌ها، اولین قدم برای خرید یک کیف لپ تاپ است. در حال حاضر، مدل‌های مختلف کیف لپ تاپ با برندهای گوناگونی در بازار موجودند که هر کدام با توجه به نوع و برند آن، قیمت خاصی دارند. پس با تعیین بودجه، می‌توانید نوع کیف خود را مشخص نمایید. هر چند که انتخاب نوع کیف هم از مهم‌ترین فاکتورها هنگام انتخاب است.

گام دوم: مشخص نمایید به چه نوع کیف لپ تاپی علاقه‌مندید

همانطور که گفته شد در حال حاضر کیف لپ تاپ در انوع مختلفی (کوله پشتی، دستی، چمدانی و کاوری و....) در بازار موجود است. این شما هستید که باید با توجه به سایز لپ تاپ و وزن آن، کیفی را انتخاب نمایید که بهترین شرایط را جهت حمل برای شما فراهم نماید و آسیب کمتری هم به شما به عنوان حمل‌کننده لپ تاپ بزند، پس در انتخاب نوع کیف، دقت زیادی کنید، به طور کلی، کیف‌های کوله پشتی به دلیل اینکه کاربری راحتی دارند مورد توجه اکثر کاربران لپ تاپ هستند، اما انتخاب نوع کوله پشتی هم فاکتور مهمی است که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد!

گام سوم: کیف لپ تاپ استاندارد بخرید

در ابتدای امر، باید بدانید که بهتر است یک کوله پشتی، استاندارد خریداری نمایید، کیفی استاندارد کوله پشتی است که در وهله اول دارای محافظ ویژه نگهداری و محافظت از لپ تاپ باشد و در ضمن، بندهای آن به گونه ای طراحی شده باشند که وزن لپ تاپ را به طور مناسب بین دست، شانه، کتف، کمر و ستون فقرات تقسیم نمایند. در صورت استفاده از یک کوله پشتی یا کیف استاندارد، علاوه بر اینکه لپ تاپتان محافظت می‌شود، از دردهای کمر، گردن، دست و حتی زانو در امان خواهید ماند، بعضیی از کیف‌های حمل لپ تاپ مانند کوله‌پشتی یا کیف‌های چمدانی نیز دارای چرخ می‌باشند تا کاربر راحت‌تر آن را حمل نماید.

گام چهارم: کیفی بخرید که از لپ تاپ در مقابل ضربه، فشار و ... محافظت کند

در واقع، کیف باید لپ تاپ را از آسیب‌های محیطی محافظت نماید که این آسیب‌ها می‌تواند ضربه، رطوبت یا موارد دیگر باشد. اولین وظیفه کیف، محافظت لپ تاپ از ضربه است، چرا که ضربه دشمن اول لپ تاپ به شمار می‌آید. از همین رو باید کیفی برای لپ تاپ انتخاب نمود که در برابر انواع ضربه های محیطی مقاوم باشد. همچنین کیف لپ تاپ باید بتواند لپ تاپ را از رطوب‌های محیطی مانند باران، آب و... حفظ نماید. کیف لپ تاپ باید همچنین بتواند لپ تاپ را از امواج مغناطیسی محافظت نماید و زمانی که در محفظه کیف قرار می‌گیرد، کاملا ارتباطش با محیط بیرون قطع گردد. لایه‌های محافظتی در کیف‌ها متفاوت است، برخی از آنها اسفنج و ابرهای فشرده می‌باشند و برخی دیگر سلول‌های هوا. به تازگی ترکیب جدیدی از سلول‌های هوا با قابلیت تخلیه هوا و فوم فشرده مخصوص که در اتاقک نگه دارنده لپ تاپ نصب می شود، تولید می شود که به خوبی از ضربه محافظت می کند. بهتر است در کف و روی (سقف) کیف هم پوشش هایی وجود داشته باشد تا از هرگونه ضربه، لپ تاپ را محافظت کند.

گام پنجم: کیف مناسب با سایز لپ تاپ بخرید

حتما قبل از خرید، دقت نمایید که باید کیفی را خریداری کنید که متناسب با سایز لپ تاپ شما باشد. همانطور که خرید یک کیف کوچک برای لپ تاپی با صفحه نمایش بزرگ مناسب نیست، خرید یک کیف بزرگ برای یک مینی لپ تاپ یا یک لپ تاپ ۱۳ اینچی کار عاقلانه‌ای نیست، چرا که لپ تاپ در کیف حرکت کرده و این حرکات باعث بروز آسیب لپ تاپ می‌گردد.

گام ششم: کیف لپ تاپ را تمیز کنید

اگر از خود کیف لپ تاپ به خوبی محافظت نگردد، بعد از مدتی خود تبدیل به دشمن لپ تاپ می‌شود. پس کیف‌ها باید به صورت مرتب تمیز گردند؛ زیرا اگر گرد و غبار در محفظه‌های آن جمع شود، باعث بروز مشکلاتی برای لپ تاپ خواهد شد.

گام هفتم: از خرید کیف های سنگین خودداری نمایید

هنگام انتخاب کیف لپ تاپ، توجه داشته باشید که کیف‌های بزرگ و سنگین را انتخاب ننمایید. وزن خود لپ تاپ ها از ۵/۱ کیلوگرم تا ۴ کیلو متغیر است و با تمامی امکانات، وزنی حدود۵ تا ۶ کیلوگرم خواهد داشت. حال اگر خود کیف نیز سنگین باشد، حمل آن بسیار مشکل و خسته کننده است و در درازمدت روی بدن تاثیرات منفی می‌گذارد. پس کیفی را انتخاب نمایید که سبک و به اندازه باشد و بیشترین امکانات را در اختیار شما قرار دهد.

گام هشتم: گرانی کیف لپ تاپ بی علت نیست

فکر نکیند با پرداخت مبلغی کمتر، می‌توانید یک کیف مناسب و ارزان خریداری نمایید و خرید یک کیف گران قیمت دور ریختن پول است! بلکه باید بدانید برخی از کیف‌های گران قیمت دارای قابلیتهایی هستند که قیمت بالای آنها را به خوبی توجیه می‌نماید. به عنوان مثال، برخی از کیف‌های گران قیمت قابلیت محافظت لپ تاپ از میدان‌های الکتریکی را دارند. این قابلیت می‌تواند لپ تاپ را از شوک الکتریکی عادی و کوچک که می‌تواند بر روی لپ تاپ اثرات منفی بگذارد، محفوظ نگه دارد. اگر مایل به خرید کیف‌های گران قیمت هستید، این دسته از کیف ها را نیز مدنظر قرار دهید.

گام نهم: اگر کیف روشن می‌خرید قابل شست وشوی آن را بخرید

اگر قصد خرید کیف با رنگی روشن را دارید، قابل شست وشو بودن آن را نیز بررسی نمایید! مطمئنا کیف‌ها بعد از مدتی کثیف خواهند شد و باید بتوان آنها را به راحتی شست وشو داد. پس این فاکتور را نیز مد نظر قرار دهید. البته بهتر است خودتان کیفتان را نشویید، برخی عادت دارند همه کارها را خودشان انجام دهند و از جمله کیف لپ تاپ را هم خودشان بشویند، اما این کاری اشتباه است. شستن کیف در خانه با مواد آنزیم‌دار یا پودرهای دیگر می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به بخش محافظ لپ تاپ و .... شود و باعث نرمی کیف و کاهش قدرت محافظتی آن گردد. پس تا آنجا که ممکن است، کیف را در خانه نشویید و از انداختن آن در ماشین لباسشویی خودداری نمایید.

انتشار: 21 آبان 1396 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 176

به "راهنمای خرید کیف لپ تاپ مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید کیف لپ تاپ مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید