بالاخره پرده از چهره پلی استیشن 4 برداشته شد

به گزارش کالارنا، چند ماه پیش سونی در کنفرانس خبری خود از دسته بازی و Eye پرده برداری کرده بود ولی خبری از معرفی پیکره اصلی کنسول نبود، این رفتار عجیب سونی با تفاسیر زیادی روبرو شد که سرانجام با معرفی XBOX One مایکروسافت، چون دیگر دلیلی برای مخفی‌کاری وجود نداشت سونی کنسول بازی پلی استیشن ۴ را طی کنفرانسی در نمایشگاه بازی‌های E3 به طور رسمی به نمایش گذاشت.

بالاخره پرده از چهره پلی استیشن 4 برداشته شد

دستگاه پلی استیشن ۴ شباهت زیادی به XBOX One دارد که مایکروسافت قرار است آن را پاییز امسال با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار نماید. اما سونی با به تاخیر انداختن معرفی کنسول جدیدش تصمیم داشت تا ویژگی‌های بهتری از دستگاه رقیب را به رخ کاربران بکشد. بر خلاف برخی ویژگی‌های ناامید کننده XBOX One مانند نیاز به اتصال دائمی به اینترنت برای انجام بازی‌ها و یا قوانین سخت برای در اختیار گرفتن بازی‌های دوستان، پلی استیشن ۴ کار را بسیار راحت کرده است و در واقع پلی استیشن ۴ از بازی‌های کار کرده و استفاده شده پشتیبانی می‌کند، کنسول سونی که ۱۰۰ دلار از رقیب مایکروسافتی خود ارزان‌تر است، قرار است با قیمت ۳۹۹ دلار در پاییز آینده به بازار عرضه شود. همچنین کلیه عناوین عرضه شده برای پلی استیشن ۳ امکان بازی در پلی استیشن ۴ را نیز دارند.

شکل ظاهری پلی استیشن 4

کنسول پلی استیشن 4 باریک و زیبا به نظر می‌رسد و با وجود اینکه گفته می‌شود نسبت به XBOX One از سخت‌افزاری قوی‌تری برخوردار است، اما در قاب باریکتری جای شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این دستاوردی بزرگ برای سونی است که توانسته کنسول قدرتمند خود را در قالبی باریک جای دهد.

قیمت پلی استیشن 4 و زمان عرضه آن

شرکت سونی قیمت 399 دلاری پلی استیشن 4 را درست 6 ساعت پس از برگزاری کنفرانس مایکروسافت و اعلام قیمت 499 دلاری وان، فاش نمود. 100 دلار قیمت ارزان‌تر باعث ایجاد هیجان در طرفداران دو آتشه سونی شد و همه از این بابت خوشحال به نظر می‌رسند. سونی تاریخ دقیق عرضه پلی استیشن 4 را اعلام ننموده است، اما گفته می‌شود که پیش از پایان سال 2013 و برای فصل تعطیلات این محصول عرضه خواهد گردید. این در حالی است که مایکروسافت ماه نوامبر را برای ایکس باکس وان در نظر گرفته و به این ترتیب پلی استیشن حدود یک ماه دیرتر از وان عرضه خواهد گردید. پلی استیشن محدودیتی برای بازی‌های دست دوم و دسترسی مداوم به اینتنرت ندارد. سونی مستقیما مایکروسافت را هدف قرار داد و صراحتا اعلام نمود که کاربران نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و تنها در صورتی که قصد بازی آنلاین را داشته باشند به شبکه جهانی نیاز خواهند داشت. این بدین معناست که سونی برخلاف مایکروسافت برای کنترل بازی‌های اصل و کپی نشده، از اینترنت استفاده نمی‌کند. مایکروسافت اقدام امنیتی جدیدی را در ایکس باکس وان اضافه نموده که در آن هر 24 ساعت یک بار بازی بصورت آنلاین کنترل می‌گردد و اگر این ارتباط به هر دلیلی برقرار نگردد، کاربر قادر به اجرای بازی مورد نظر خود نخواهد بود. علاوه بر این کاربران پلی استیشن 4 قادر خواهند بود، بازی‌های استفاده شده خود را به دیگری واگذار نموده و یا آنها را به فروش برسانند. سرویس ابری استریم بازی سونی با نام پلی استیشن گایکی در سال 2014 راه اندازی می‌شود. سونی سرویس استریم آنلاین بازی خود را تحت برند Gaikai در سال 2014 و تحت کنسول بازی پلی استیشن 4 راه اندازی خواهد نمود. از طریق این سرویس قادرید تا هر بازی پلی استیشن 4 یا ویتا را در کنسول خود و از طریق سرویس ابری اجرا نمایید حتی امکان اجرای بازی‌های قدیمی پلی استیشن 3 نیز از طریق این سرویس ابری میسر می‌گردد. احتمالا سونی بابت استفاده از این سرویس کاربران را بصورت ماهیانه شارژ خواهد کرد. از این طریق کاربران قادر خواهند بود تا بخشی از بازی‌های محبوب نسل قبلی پلی استیشن را در PS4 اجرا کنند.

سخت افزار پلی استیشن 4

کنسول جدید پلی استیشن دارای سخت افزار قدرتمندتری نسبت به XBOX One مایکروسافت و Wii U نینتندو است. این کنسول از درایو اپتیکال بلو-ری، حافظه رم 8 گیگابایت از نوع GGDDR5، پردازنده جگوار AMD با 8 هسته مستقل، دیسک سخت 500 گیگابایت، USB 3.0، شبکه وای فای، بلوتوث 2.1 و HDMI است. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که کارت گرافیک پلی استیشن 4 از چه نوعی خواهد بود. اما اطلاعات غیررسمی منتشر شده که به بازده 50 درصد بیشتری کارت گرافیک پلی استیشن 4 نسبت به وان اشاره دارند.

بازی‌های مخصوص پلی استیشن 4

Destiny: سونی اولین گیم‌پلی از بازی خاص Destiny، محصول شرکت Bungie را به نمایش گذاشت، یک بازی چندنفره عظیم از نوع اول شخص که از جلوه‌های ویژه خاصی در آن استفاده شده است. سونی در کنفرانس اولیه معرفی پلی استیشن 4 نیز دموی Destiny را پخش نموده بود. اما در E3 گیم پلی آن را به نمایش گذاشت. این بازی شباهت‌هایی به دیگر بازی‌های FPS مانند Halo دارد ولی از گرافیک فوق العاده جذابی برخوردار است. Final Fantasy XV و Kingdom Hearts III: سونی از چند محصول محبوب و برجسته دیگر همچون نسخه جدید Final Fantasy XV و Kingdom Hearts III نیز پرده برداشت. این بازی‌ها که از قدرت نسل جدید پلی استیشن به خوبی بهره برده‌اند از گرافیک خارق العاده‌ای برخوردار هستند. The Dark Sorcerer: سونی قدرت انیمیشن و چهره پردازی سه بعدی را در بازی The Dark Sorcerer به نمایش گذاشت. گرافیک این بازی آنقدر طبیعی طراحی شده که باور کردن آن مشکل است. سونی اعلام کرد که تصویر این بازی به صورت زنده و توسط پردازنده گرافیکی پلی استیشن 4 پردازش می‌شود. از دیگر بازی‌های معرفی شده برای پلی استیشن 4 می‌توان به بازی علمی تخیلی THE ORDER 1866 اشاره نمود. سازندگان مستقل Indie Games نیز از چند عنوان اختصاصی برای پلی استیشن 4 پرده برداشت: Ray's the Dead ، Secret Ponchos ، Octodad: Dadliest Catch ، Mercenary Kings ، Don't Starve ، The Witness، Oddworld Abe's Oddysee ، Galak-Z هرچند سونی و مایکروسافت بیشتر بر روی بازی‌های اختصاصی خود تمرکز ویژه داشتند، اما تعداد بازی‌های مشترک بین این دو کنسول هم کم نیستند و توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند تا محصولات خود را برای هر دو کنسول ارائه نمایند. البته برخی از بازی‌ها که برای هر دو کنسول ارائه خواهند شد، امکانات خاصی را برای پلی استیشن 4 ارائه خواهند نمود، مثلا بازی Watchdogs چند ساعت گیم پلی بیشتر را برای کاربران پلی استیشن 4 ارائه می‌کند و در بازی Elder Scroll Online نیز، نسخه آزمایشی فقط برای پلی استیشن 4 ارائه می‌گردد. سونی در کنفرانس خود به ویتا نیز توجه ویژه داشت و اعلام نمود امسال 85 عنوان جدید برای ویتا عرضه خواهد گردید. از جمله بازی‌های برجسته ویتا می‌توان به: Batman Arkham Origins, Destiny of Spirits, Doki-Doki Universe, Killzone Mercenary, و Tearaway اشاره نمود. چند عناون اختصاصی نیز برای پلی استیشن 3 نیز در این کنفرانس معرفی گردید سونی از چند عناون بازی که پیش از این برای پلی استیشن 3 معرفی شده بود، خبر داد و به بازی‌های Last of Us, Rain, Beyond: Two Souls و Gran Turismo 6 اشاره کرد. همچنین برخی از بازی‌های مشترک دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان برای پلی استیشن 3 نیز منتشر خواهد شد که از آن جمله می‌توان به Batman Arkham اشاره کرد. نظر شما در مورد این کنسول بازی چیست؟ از میان ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 کدامیک را می‌پسندید؟

انتشار: 20 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 99

به "بالاخره پرده از چهره پلی استیشن 4 برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاخره پرده از چهره پلی استیشن 4 برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید