با فناوری لمسی i-Air در هوا کلیک کنید

به گزارش کالارنا، موسسه تحقیقاتی تایوانی (ITRI) فناوری لمسی i-Air، یک صفحه نمایش شفاف و فناوریهای ورودی لمسی در هوا را برای رایانه ها طراحی نموده است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا دست خود را بدون لمس هیچ وسیله فیزیکی حرکت داده و به رایانه خود فرمانهای کنترلی دهد.

با فناوری لمسی i-Air در هوا کلیک کنید

در این فناوری کاربر باید یک عینک ویژه‌ای به چشمان خود بزند که کلیدهای کنترل مجازی را به این وسیله مشاهده نماید و بتواند آن را فشرده و یا لمس کند و در عین حال بتواند با دنیای واقعی و اطراف خود نیز تعامل داشته باشد. این عینک به یک دوربین ویژه متصل گردیده است که موقعیت انگشتهای کاربر را حس می‌کند و می‌توان این حرکتها را روی کیبورد، ماوس یا پنل لمسی اجرایی کند.

این شرکت درنظر دارد مجوز این فناوری ثبت شده به عنوان یک اختراع را به تولید کننده ارائه کند و همچنین اظهار داشته است که فناوریهای موسوم به Heads-up display تنها کارکرد این فناوری نخواهد بود و بسیاری از کاربردهای صنعتی و تکنولوژی می‌توانند از ورودی اطلاعات به صورت دست آزاد سود ببرند.

فناوری لمسی i-Air از طریق بازگذاشتن دست کاربر و عدم نیاز به لمس دستگاه فیزیکی، فرصت‌های جدیدی را برای محاسبات موبایلی فراهم می‌نماید و می تواند امنیت فرمانهای صوتی را ارتقا بخشد.

انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 25

به "با فناوری لمسی i-Air در هوا کلیک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فناوری لمسی i-Air در هوا کلیک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید