مایکروسافت قیمت و زمان عرضه کنسول Xbox One را اعلام کرد

به گزارش کالارنا، بالاخره انتظارمان به پایان رسید! مایکروسافت در کنفرانس خود در نمایشگاه E3 زمان ورود و قیمت نهایی کنسول ایکس‌باکس وان را اعلام نمود. ایکس‌باکس وان (Xbox One) در ماه نوامبر(آبان) با قیمت 499 دلار در آمریکا و 429 یورو در اروپا وارد بازار خواهد شد. البته در انگلستان بسته‌ای ویژه که البته مشخصات چندانی از آن در دست نیست هم با قیمت 499 یورو عرضه خواهد شد.

مایکروسافت قیمت و زمان عرضه کنسول Xbox One را اعلام کرد

شما  با پرداخت 499 دلار، صاحب یک جعبه‌ استاندارد شامل خود کنسول ایکس‌باکس وان، یک گیم‌پد بیسیم، یک کینکت جدید و یک اشتراک طلایی 14 روزه ایکس‌باکس لایو خواهید شد. همچنین نسخه‌‌های ویژه با امکانات خاص شامل رنگ‌آمیزی بدنه و دسته متفاوت، تجهیزات مخصوص و ... نیز به فروش خواهند رسید. در ضمن کاربرانی که برخی از بازی‌های اختصاصی و غیر اختصاصی را از قبیل Ryse: Son of Rome، Motorsport 5 و ... پیش خرید کنند، از مزایای ویژه‌ای نظیر نقشه‌های اضافی بخش چند نفره، تجهیزان گوناگون در بازی و... بهره‌مند می‌شوند.  همچنین یک هدست مخصوص گفت و گو نیز در زمان عرضه نهایی، به همراه کنسول آماده فروش خواهد بود.

جزئیات و بررسی ایکس باکس وان (Xbox One)

مایکروسافت از محصول جدید خود با عنوان Xbox One پرده برداری نموده است. این اولین کنسول بازی این شرکت پس از هفت سال است که به بازار عرضه گردیده. البته ما انتظارات زیادی از این کنسول بازی داریم به خصوص که پس از محصولات سونی این کنسول بازی راه پیشرفت را در پیش گرفته است. ایکس باکس۳۶۰ در پاییز ۲۰۰۵ به بازار جهانی عرضه شد و شما فکر می‌کنید از زمان عرضه آن تاکنون یک میلیون سال گذشته است در حالی که این‌گونه نیست و تنها هفت سال و نیم از انتشار آن گذشته است. این زمان برای یک کنسول بازی بسیار زیاد است که البته این دید کارشناسان است.

طراحی Xbox One

کنسول Xbox One بزرگ است و براق و در دو رنگ سفید و سیاه ارائه شده  است، قسمت کنترل واحد و کیکنت هم دوباره طراحی شده‌اند. به عنوان یک مجموعه ایکس باکس جدید بسیار حرفه‌ای طراحی شده است و وبا توجه به مأموریت خود برای ایجاد سرگرمی‌های مدرن در یک بسته بندی به موفقیت رسیده است. به نظر می‌رسد ایکس باکس جدید در مقایسه با محصولات قبلی باریک‌تر شده است. نام Xbox One به معنی راه اندازی مجدد یک سیستم است و به معنی یک شروع تازه می‌باشد.

صفحه اصلی سرگرمی Xbox One

مایکروسافت وعده داده است که این وسیله یک راه حل مناسب برای اتصال تلویزیون، بازی و سرگرمی در آن واحد است، که البته این کاری است که  Xbox 360 هم انجام می‌دهد ولی محصول جدید بسیار پیشرفته تر عمل می‌نماید. همان طور که در ابتدا گفته شد،شما یک ارتباط خاص با تلویزیون خود پیدا خواهید نمود. اتاق نشیمن خود را آماده کنید و به کشف لذت بازی و تلویزیون و سرگرمی بپردازید. خب این‌ها چگونه اتفاق خواهند افتاد؟ حرکت‌های زیادی مثل ضربه زدن و تکان‌های شدید و تند وجود دارد و همین طور قابلیت به حداقل یا حداکثر رساندن صفحه نمایش در تلویزیون قرار گرفته است. تلویزیون زنده بخشی از قابلیت‌های جدید این ایکس باکس خواهد بود که از طریق ستاپ باکس و پورت HDMI است. اما ما هنوز همپوشانی در قابلیت تصویر در تصویر را ندیده‌ایم و این که تلویزیون چگونه و با تعامل با این سیستم کار می‌کند و سؤال اینجاست که آیا شرکت‌های دیگر به ایکس باکس کمک می‌کنند و اجازه می‌دهند آن تبدیل به یک لوازم جانبی در تلویزیون شود؟ این موضوع باعث چالش در Google Tv شده است که در حال حاضر به نظر نمی‌رسد Xbox One بخواهد جانشینی برای جعبه کابل و یا دی وی دی شما شود. Xbox One شامل یک بافت از فرامین صوتی است. شما می‌توانید سفارش بلیط‌های یک فیلم سینمایی یا برای مثال شرکت در گفتگوی اسکایپ و یا گفتگو در یک تالار سایت ورزشی در مورد بازی ورزشی در حال انجام و همه این‌ها توسط فرمان‌های صوتی قابل انجام است که توسط گزینه‌های منو که روی کنسول است انجام می‌شود و اگر در غیر این صورت بود تمامی این کارها به نظر کمی گیج کننده می‌آمد. همه این موارد را ما در مورد کنسول بازی سرگرم کننده از قبل شنیده‌ایم که قدمت آن به پلی استیشن ۳ و قبل‌تر بر می‌گردد. اما XBOX one موقعیت بهتری دارد چون دارای تصویر عالی‌تری است و جریان اتصال بهتری به تلویزیون دارد.

مشخصات فنی Xbox One

جزئیات این کنسول بازی شامل پردازنده‌های هشت هسته ای و گرافیک‌های ساخته شده توسط AMD است و همین‌طور هشت گیگابایت رم و پورت HDMI و پورت USB 3.0 وBlu-ray و علاوه بر تمام این‌ها دارای یک هارددیسک ۵۰۰ GB است. علاوه بر این مایکروسافت وعده داده است که یک سیستم عامل جدید که از طریق ترکیب ویندوز و ایکس باکس است به بازار عرضه نماید. ایکس باکس دارای یک معماری ” سه سیستم عامل در یک ” است.ایکس باکس،یک هسته ویندوز ( شاید ویندوز RT) و یک رابط چند وظیفه ای دارد و در این حالت شما می‌بینید که فاصله مایکروسافت و سونی از لحاظ سخت افزاری بسیار کم شده است.

کینکت جدید در Xbox One

کینکت جدید همراه با XBOX one به بازار می‌آید و نسبت به سری‌های قبل بهبود یافته است. یک دوربین ۱۰۸۰ پیکسلی به همراه دارد و همین طور قابلیت اتصال به اسکایپ را داشته و دارای درک درستی از حرکت و چرخش در یک ساختار اسکلت مانند است. مایکروسافت ادعا کرده است که کینکت جدید می‌تواند حتی ضربان قلب شما را بشمارد. همین طور می‌تواند کنترل و حرکات شما را تشخیص دهد و تنها مختص به تشخیص حرکت دست شما نمی‌باشد.

کنترل کننده جدید Xbox One

کنسول Xbox One از نظر آرگونمی پیشرفت کرده است و یک D-Pad بهتر به همراه دارد و همین طور سرعت پاسخ دهی آن افزایش یافته است.

عینک‌های هوشمند در Xbox One

این تجربه در مرکز Xbox One قرار گرفته است و مانند قبل بر روی بسیاری از تلفن‌های همراه و تبلت ها که کار می‌کردند بر روی این کنسول بازی هم کار خواهند کرد. Wi-Fi نصب شده بر روی کنسول بازی Xbox one اجازه می‌دهد که بلوتوث مانند در ارتباط‌های مستقیم در بین دستگاه های خارجی به راحتی بتواند کار کند. صفحه نمایش دوم یک روش عمده در تعامل با ایکس باکس است. اما جزئیات آن چگونه خواهد بود و آیا بهتر از عینک‌های هوشمند در حال حاضر در بازار وجود دارد؟ این‌ها پرسش‌هایی هست که با کار کردن با این کنسول بازی به پاسخ آن‌ها خواهید رسید.

Xbox live در Xbox One

ایکس باکس جدید وعده ۳۰۰۰۰۰ سرور را برای Xbox live داده است که این یک رقم عظیم است. این خدمات همیشه در حال سرویس دهی به شما هستند، حتی هنگامی که شما مشغول تماشای یک فیلم هستید و یا در دنیای اینترنت در حال جستجو هستید و یا حتی سرویس دهی معقول‌تر و بهتری هم به شما ارائه می‌دهد، مثل افزایش سرعت در برخی از خدمات اتصالی.

بازی‌های Xbox One

مایکروسافت قصد دارد هشت فرانشیز در طول یک سال برای Xbox one ایجاد کند و این یک نشانه امیدوار کننده برای پلت فرم است. بیشتر بازی‌ها تبدیل به طراحی‌های استریو و بزرگ شده‌اند که احساس سینمایی به شما در هنگام بازی می‌دهند. اما برخی خبرهای بد هم وجود دارد: مثل پلی استیشن ۴ که بسیار قوی است و اینکه Xbox one با بازی‌های Xbox 360 سازگار نیست. نظر شما در مورد این کنسول بازی چیست؟ از میان ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ کدامیک را می‌پسندید؟

انتشار: 20 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 98

به "مایکروسافت قیمت و زمان عرضه کنسول Xbox One را اعلام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت قیمت و زمان عرضه کنسول Xbox One را اعلام کرد"

1 دیدگاه

امیر20 آبان 1396

داداش توضیحات جامعی بود. والا اگه بخوایم عادلانه قضاوت کنیم به نظر میرسه sony یه چیز تکراری رو داره بعد از این همه سال وارد بازار میکنه. البته تغییرات چشمگیری داشته ولی نسبت به microsoft به نظر تکراری میاد. از طرف دیگه ps4 خیلی سنگین و جاگیر تره نسبت به xbox. جفتشون خوبی هایی دارن و بدی هایی. مثلاا در هنگام بازی در ps4 شما می توانید عملیات دانلود از اینترنت رو ادامه بدهید یا مثلا با تعویض هارد و … شما قادر به نصب بازی و برنامه و نگه داشتن اطلاعات درxbox هستید.
اگه روی گنج قارون نشسته بودم می گفتم ps4 بهتره ولی با توجه به جونور های ته جیبم میگم xbox

پاسخ به امیر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید