بازار شناور آمفاوا تایلند

به گزارش کالارنا، بازار شناور آمفاوا تایلند، یکی از جاذبه‌های جالب و اصلی تور تایلند برای خرید سوغاتی و غذاهای محلی تایلندی است. این بازار که در 50 کیلومتری بانکوک واقع شده است زمانی روستایی کوچک بوده و ظاهرا از اواسط قرن هفدهم شروع به کار کرده‌اند.

بازار شناور آمفاوا تایلند

مهم ترین جاذبه این بازار خوردن غذاهای دریایی است که در قایق های چوبی لنگر انداخته در اطراف پل مرکزی کباب شده اند. شاه میگو، صدف، خرچنگ و ماهی مرکب از مواد غذایی طبخ شده در این قسمت است. طبخ این غذاها از ظهر تا اواخر شب، با بوی غیر قابل مقاومت و اشتهاآور خود، گردشگران تور تایلند را به سوی رودخانه می کشند.

در تمام طول کانال آب، مغازه های چوبی قدیمی به فروش سوغاتی، از تی شرت تا لوازم ترئینی جالب تر، و البته شیرینی، تنقلات و بستنی مشغول هستند. در تمام خیابان های منشعب از بازار می توانید تنوع جالبی از مواد غذایی محلی را ببینید که تنها در طول تعطیلات آخر هفته به فروش می رسند. برخی عجیب و برخی حتی خنده دار می‌باشند. در اینجا می توانید از ساندویچ بستنی تا سالاد تخم خرچنگ پیدا کنید.

هنگامی که به حد کافی در کنار بازار شناور آمفاوا  در تور تایلند پیاده روی کردید، زمان آن است که سوار یکی از قایق ها شوید و گشتی در کانال ها و رودخانه های اطراف بزنید. گردش در این کانال ها شاید به قدر رودخانه های دیگر جذاب نباشد، اما با وجود گرمای داخل بازار نسیم خنکی که از رودخانه می وزد روح شما را تازه می کند. کانترهای زیادی در اطراف رودخانه وجود دارد که شما را به دو تور معبد و تور جزیره دعوت می کنند. دو نوع تور برای انتخاب وجود دارد: تور عمومی با هزینه 50 بات و تور عمومی با 500 بات برای یک قایق خصوصی. 50 بات به صرفه تر به نظر می رسد اما تور مدت بسیار بیشتری طول می کشد زیرا باید صبر کنید تا قایق به طور کامل پر شود و در برگشت تمام مسافران مجددا به داخل قایق بازگردند.

انتشار: 6 دی 1396 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 304

به "بازار شناور آمفاوا تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار شناور آمفاوا تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید