بازی های بومی و محلی منتشر شد

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران در ایلام، کلثوم احمدی، کتاب بازی های بومی و محلی که پژوهشی کوتاه در شناسایی و معرفی تعدادی از بازی های بومی استان های مختلف است را منتشر کرد.

بازی های بومی و محلی منتشر شد

مؤلف در این کتاب بیش از 65 بازی بومی و محلی در استان های مختلف کشور را گردآوری و تدوین نموده است.

وی در آغار این کتاب نوشته: بازی های بومی و محلی علاوه بر جنبه سرگرم کنندگی، فکر از مسائل ناخوشایند خالی می نماید و اوقات مهیجی را برای افراد رقم می زند.در سال های اخیر ظهور بازی های کامپیوتری موجب شده تا بچه ها نسل های تازه فرصت تجربه بازی های محلی و هیجان انگیز ایرانی را از دست بدهند و فکر آنها معطوف به دنیای بازی ها و کاربران و دوستانی مجازی باشد.

احمدی در این کتاب تعدادی از بازی های بومی و محلی خاص منطقه ها کردزبان (ایلام، کرمانشاه، کردستان) همانند (خاکله مووشان، قَمچان،تَناف کیشان، قُلان، کِلاو رووان، ئاسمانه گه د چه توره؟ ئه لش مه لش و...) را معرفی نموده است.

در حوزه گردآوری و انتشار بازی های بومی و محلی منطقه ها کردزبان کتاب های قصه ها و مَتَل ها،نمایش ها و بازی های عامیانه ایرانی،علی اشرف درویشیان، تر یا خشک؟، صیدمحمد درخشنده و فرهنگ بازی های محلی ایلام، آیت محمدی، از منابع مهم و و غنی به شمار می روند.

به گزارش ایبنا نشر آلامتو به مدیریت شمس الله کاظمی در ایلام کتاب بازی های بومی و محلی، تالیف کلثوم احمدی را در سال 1401،در 110 صفحه مصور و به قیمت 95 هزارتومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2520

به "بازی های بومی و محلی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های بومی و محلی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید