سند راهبری معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان نهایی می شود

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/اصفهان معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: تا اردیبهشت و نهایت خرداد سال 1401، سند راهبری معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان برای دوره یک ساله، پنج ساله و ده ساله تدوین و نهایی خواهد شد.

سند راهبری معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان نهایی می شود

رضا علی نوروزی، امروز (چهارشنبه، 20 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته از زمان فعالیت ام در این معاونت، سعی بر این داشتم به دور از روزمرگی و آیین نامه ها در پی حل مسائل دانشجویان باشم، اظهار کرد: سعی بر این دارم از مدیریت پشت میزنشینی در حل امور دانشجویان به شیوه مدیریت میدانی عمل کنم.

وی با بیان اینکه در زمان شروع فعالیتم در این معاونت از دو دانشجوی دکتری درخواست تدوین برنامه ای با توجه به کمبودها و داشته های دانشگاه تا 15 بهمن ماه را داده ام، گفت: افق دید ما این است که دانشجویان سال آینده از دانشگاه اصفهان ناراضی نباشند و تا پنج سال آینده این دانشگاه در این حوزه در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با اشاره به برنامه های راهبردی این معاونت، گفت: برنامه محوری به جای انجام امور روزمره، ارتقا سطح فعالیت ها و بازسازی امور، تلاش برای بازسازی فرایندها و دستیابی به منابع مالی، گذر از مدیریت اداری به مدیریت میدانی، حمایت از نگاه کارآفرینانه در دانشگاه، آمادگی همه جانبه برای حضوری شدن دانشگاه ها از جمله سرفصل های این برنامه است.

وی پیش بینی کرد: تا اردیبهشت و نهایت خرداد سال 1401، سند راهبری معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان برای دوره یک ساله، پنج ساله و ده ساله تدوین و نهایی خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه امروز در این معاونت ماشینی داریم که به جای حرکت با سرعت 200، با سرعت 10 حرکت می کند و به نوعی با امکانات موجود، توان حرکت با سرعت بالا نیست، اضافه نمود: با این وجود طی دو ماه گذشته، نسبت به سال قبل برخی وام های دانشجویی بین 40 و برخی دیگر تا 51 درصد افزایش داشته است.

به گفته نوروزی، وام های دانشجویی در قالب وام شهریه، تحصیلی، ودیعه مسکن و ... به صورت قرض الحسنه بین 700 هزار تا 26 میلیون تومان است، البته شرایط پرداخت وام ها براساس مشخص صندوق رفاه وزارت علوم است.

وی با اعتقاد بر اینکه دانشگاه باید از فضای صرف مدرک گرایی خارج شود، اظهار کرد: به همین منظور در پی رایزنی با دستگاه های مختلف و ایجاد ظرفیت برای حضور دانشجویان در این بخش ها و کار علمی براساس نیازهای آنها هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: نگاه معاونت دانشجویی صرفاً استفاده از بودجه صندوق رفاه و بودجه های موجود نیست.

وی با بیان اینکه برای ترم تازه برای برگزاری حضوری کلاس های فوق دکتری و برخی کلاس های مقطع کارشناسی برنامه ریزی کرده بودیم، گفت: اما با قرمز شدن شرایط کرونا در اصفهان و تصمیم ستاد کرونا کلاس ها مجازی شد.

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران، درباره شرایط حضور دانشجویان در خوابگاه با توجه به شرایط قرمز کرونا، توضیح داد: در حال حاضر خوابگاه ها برای حضور دانشجویان با ضوابط خاصی فعال است؛ به عنوان مثال دانشجویان برای ورود به خوابگاه باید دو دوز واکسن تزریق کرده باشند و فاصله گذاری اجتماعی در خوابگاه ها رعایت می شود، همچنین بخش قرنطینه برای افراد مشکوک به کرونا مشخص است و دانشجویان یک شب در میان چک می شوند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با رعایت شرایط و ضوابط ستاد ملی کرونا خوابگاه ها و آنچه که در اختیار دانشگاه است، آماده ارائه خدمات به دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان اضافه نمود: دغدغه معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان، حمایت از دانشجویان و رفع دغدغه های آنهاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2295

به "سند راهبری معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان نهایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند راهبری معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان نهایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید