صنایع بزرگ کرمان، آماده راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر هستند

به گزارش کالارنا، فداکار گفت: صنایع بزرگ کرمان، آمادگی کامل برای راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر به منظور تامین انرژی مورد احتیاج خود در طرح های توسعه ای را دارند.

صنایع بزرگ کرمان، آماده راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر هستند

محمدمهدی فداکار امروز پنجشنبه 31 شهریور در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع آنالیز چالش های سرمایه گذاران حوزه انرژی های تجدیدپذیر گفت: سهم برق در فراوری انرژی سال 2020 حدود 20 درصد است که در سال 2050 به 50 درصد خواهد رسید.

او اضافه کرد: هم اکنون انرژی های تجدیدپذیر 26 درصد فراوری برق را بر عهده دارند که در سال 2050 به 86 درصد افزایش می یابد.

استاندار کرمان اعلام کرد: در میان انرژی های تجدیدپذیر، خورشید و باد 10 درصد را به خود اختصاص داده اند که این مورد در آینده به 6 برابر افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: جهان به سرعت به سمت انرژی های تجدیدپذیر از جمله خورشیدی و بادی می رود و هر میزان ما دیرتر وارد عمل شویم، فاصله و کمبود مان در این زمینه بیشتر خواهد شد.

فداکار با اشاره به قیمت بالای سوخت های فسیلی و لزوم توسعه ذخیره ساز های باتری خودرو گفت: به نظر می رسد که یکی از موانع ما در انرژی تجدیدپذیر، ساتپا است و این مجموعه باید شرکت هایی را که آمادگی کار دارند، ارزیابی و درجه بندی کند و اجازه کار به آن ها بدهد.

او اعلام کرد: توسعه نیروگاه های خورشیدی به نفع نفت است.

استاندار کرمان بیان داشت: زمین مورد احتیاج برای اجرای 2 پروژه 175 مگاواتی انرژی خورشیدی حل شده و ضروری است که شرکت توزیع برق، مجوز ها را پیگیری و آماده کند تا پیمانکار معطل نشود.

او توضیح داد: صنایع ما آمادگی برای راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر به منظور تامین انرژی مورد احتیاج خود در طرح های توسعه ای را دارند. ضمن اینکه هر میزانی که فراوری انرژی تجدیدپذیر داشته باشند، از قطعی برق معاف هستند.

فداکار اضافه کرد: نیروگاه ها برای شرکت های صنعتی ضروری هستند و باید فضا را برای آن هایی که در تامین انرژی مشکل دارند و گرفتار کاهش فراوری، قطع برق و حفظ اشتغال موجود هستند، فراهم کنیم.

او اعلام کرد: انرژی تجدیدپذیر، عرصه جدیدی است که برای آن ها به استخراج مواد معدنی؛ چون: مس، کبالت و لیتیوم احتیاج داریم، پس به حوزه معادن نیز یاری خواهند کرد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2408

به "صنایع بزرگ کرمان، آماده راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع بزرگ کرمان، آماده راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید