فروش سیمکارت های بدون فیلتر 10 میلیون تومانی در ایران؟ ، با برطرف فیلتر گوگل پلی موافقت نشد

به گزارش کالارنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نظر ما بر برطرف فیلتر بعضی سایت ها است، تأکید کرد: روز گذشته در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه وزارت ارتباطات و سازمان نظام صنفی درخواست بازگشایی گوگل پلی را دادیم اما متأسفانه موافقت نشد.

فروش سیمکارت های بدون فیلتر 10 میلیون تومانی در ایران؟ ، با برطرف فیلتر گوگل پلی موافقت نشد

به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مرنام اختتامیه نهمین جشنواره ملی فاوا در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره گزارشی که تحت عنوان شرایط اینترنت ایران به وسیله انجمن تجارت الکترونیک منتشر شده است، گفت: گزارشی که منتشر شده است را نگاهی انداختم و آن را برای آنالیز تخصصی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده ام. ما از هر پیشنهادی که در راستای بهبود شبکه ارتباطی کشور باشد، استقبال می کنیم.

وی تاکید نمود: در همان نگاه سریعی که من کردم بعضی از اعداد، ارقام و آماری که وجود دارد محل بحث است و منابع دیگری نیز برای سنجش وجود دارند که بتوان شاخص ها را آنالیز کرد. نگاه اکوسیستم و اکوسیستم برای ما اهمیت دارد و گفته ام نشستی با کسانی که این گزارش را تهیه نموده اند بگذارند و ابعاد مختلف مسائل گفته شده را آنالیز نمایند. اگر این موارد در اختیار ما باشد حتما اعمال خواهیم کرد.

زارع پور در پاسخ به خبرنگاران دیگر درباره اخباری مبنی بر فروش سیمکارت های خارجی بدون فیلتر در کشور با قیمت چند 10 میلیون تومانی گفت: این مسئله از گذشته وجود دارد که سیمکارت خارجی در اختیار افراد است. سیمکارت های ایرانی نیز در کشورهای دیگر می تواند فعال باشد اما هزینه آن بسیار زیاد است. گزارشی برای آنالیز به سازمان تنظیم دادیم تا این موضوع را آنالیز نمایند. ما در جمهوری اسلامی چنین چیزی نداریم که سیمکارت بدون فیلتر به افراد بفروشند.

زارع پور گفت: ما اینترنتی به نام اینترنت طبقاتی نداریم، صرفا در پی تامین خدمات مورد احتیاج اقشار مختلف کشور هستیم؛ البته وزارت ارتباطات جزو سیاست گذاران این بخش نیست.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با صداوسیما در حال رایزنی در مورد باندهای فرکانسی 700 و 800 هستند، درباره پروژه فیبر نوری گفت: هزینه خرید تجهیزات و پهنای باند برای دسترسی به اینترنت، هزینه اندکی نیست. در حوزه فیبر نوری دولت مقداری از این هزینه را تقبل نموده، به این صورت که به هر اپراتور به ازای ایجاد پوشش برای مراکز استان 500 هزار تومان و برای شهرهای کوچک 1 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می نماید. علاوه بر این هر اپراتور بابت هر خانه ای که به اینترنت متصل کند 2 میلیون یارانه دریافت می نماید و این مبالغ عملات هزینه های فیبرکشی (به غیراز مودم) را برای اپراتورها تأمین می نماید. دولت سیزدهم بیش از20 هزار میلیارد تومان برای پیشبرد این پروژه در نظر گرفته است تا سرویس خوب و با کیفیتی به مردم ارائه گردد.

تمدید پروانه فعالیت مخابرات وابسته به افزایش کیفیت سرویس ها

وی درباره شرکت مخابرات ایران و انتظاراتی که از آن دارد گفت: شکایات مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات که به وسیله سامانه 195 ثبت می گردد، نشان می دهد بیشترین مقدار شکایت کاربران در این حوزه مربوط به شرکت مخابرات و بخش تلفن ثابت این اپراتور است. تعداد شکایات نشان می دهد که این اپراتور باید شرایط خود را اصلاح کند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: هفته گذشته به مخابرات اعلام کردیم اگر برای افزایش کیفیت خدمات شبکه خود تضمین ندهد و در قالب جدیدی که وزارت ارتباطات برای خدمت رسانی به مردم پیش بینی نموده به ارائه خدمت نپردازد، ما علتی برای تمدید پروانه مخابرات نخواهیم داشت. خوشبختانه پس از اعلام این موضوع، شرکت مخابرات به ماجرا ورود کرد و امیدواریم مخابرات نیز به جرگه اپراتورهایی بپیوندند که خدمات خود را بر بستر فناوری های نوین ارائه می دهند.

منکر اشکال در شبکه ارتباطی نیستیم

وی در مورد سرعت اینترنت گفت: منکر اشکال در شبکه ارتباطی کشور نیستیم، اگر اشکالی در شبکه وجود نداشت که ما شبانه روز کوشش نمی کردیم. امیدواریم بتوانیم هر روز نسبت به روز گذشته کوشش بیشتری داشته باشیم. البته ما در موضوع اینترنت عقبگرد نداشته ایم و کوشش ما این است که تجربه کاربری نیز بهبود پیدا کند.

زارع پور گفت: بخشی از تجربه کاربری ممکن است مشکل داشته باشد که سعی داریم با اجرای پروژه فیبر نوری زمینه را برای ارائه اینترنت سیار و ثابت با سرعت بالا مهیا کنیم. اما بخشی دیگر به علت تحریم از سوی کشورهاست که دسترسی به بعضی سایت ها را با مشکل روبرو می نماید و کاربران این را نیز از وزارت ارتباطات می بینند. سایت هایی که خطای 403 می دهند همگی مربوط به مسئله تحریم است. ما سعی کردیم برای برطرف این مشکل سامانه هایی مانند 403 را راه اندازی کنیم تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نظر ما بر برطرف فیلتر بعضی سایت ها است، تأکید کرد: روز گذشته در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه وزارت ارتباطات و سازمان نظام صنفی درخواست بازگشایی گوگل پلی را دادیم؛ اما متأسفانه موافقت نشد. این موضوع در حیطه اختیارات وزارت ارتباطات نیست و ضروری است که رسانه ها از سایر اعضای کارگروه آن را مطالبه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2536

به "فروش سیمکارت های بدون فیلتر 10 میلیون تومانی در ایران؟ ، با برطرف فیلتر گوگل پلی موافقت نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش سیمکارت های بدون فیلتر 10 میلیون تومانی در ایران؟ ، با برطرف فیلتر گوگل پلی موافقت نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید