قدیمی ترین مرکز خرید و یکی از نقاط دیدنی مهم میلان، ایتالیا (تور ایتالیا)

به گزارش کالارنا، مرکز خرید ویتوریو امانوئل که در کشور ایتالیا واقع شده است؛ یکی از مراکزی است که عرضه کننده محصولات شرکت هایی همانند: پرادا، دولچه و گابانا، میو میو، ورساچه، آرمانی و… است و علاوه بر آن، کتاب ، نقاشی ، ظروف نقره و طلا و جواهر هم در آن یافت می گردد. Galleria Vittorio Emanuele II یکی از قدیمی ترین مراکز خرید دنیا است. Galleria که در یک محوطه در مرکز میلان واقع و به یاد ویتوریو امانوئل دوم، نخستین پادشاه ایتالیا نامگذاری شده است.

قدیمی ترین مرکز خرید و یکی از نقاط دیدنی مهم میلان، ایتالیا (تور ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این بنا در سال 1861 طراحی شد و به وسیله جوزپه منگونی در سال های 1865 تا 1877 ساخته شد. همین موضوع سبب شده است تا میلان لقب کشور مد ایتالیا را به خود اختصاص دهد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که علاوه بر مسافرت، خرید هم برایتان مهم است؛ با ما در این سفر مجازی مرکز خرید ویتوریو امانوئل میلان ، ایتالیا | Galleria Vittorio Emanuele II همراه باشید…

درباره مرکز خرید ویتوریو امانوئل

مرکز خرید ویتوریو امانوئل، علاوه بر این که شامل بوتیک ها و برترین فروشگاه های دنیا است؛ یک بنای منحصر به فردی است که همه ساله توریستان زیادی از آن بازدید می نمایند. جالب تر این که این مرکز خرید از سال 1877 میلادی آغاز به کار کرده و قدیمی ترین مرکز خرید دنیا به شمار می رود. وجود رستوران های با کیفیت و کافه های زیبا، این امکان را برای خریداران و توریستان فراهم آورده تا در هنگام خرید، کمی به استراحت بپردازند و نفسی تازه نمایند.

نگاهی به مرکز خرید امانوئل میلان

  • آدرس: za del Duomo, 20123 Milano MI, Italy
  • ساعت کار: این مرکز خرید 24 ساعته باز است
  • تلفن: +39 02 8845 5555
  • سبک معماری: معماری به سبک رنسانس
  • معماران: جکاب فلوه، پیر جولیو مگیستریتی و جوزپه منگونی
  • سال آغاز ساخت: در سال 1865 میلادی
  • سال افتتاح: در سال 1877 میلادی
  • مالک: کمون میلان
  • طبقه: 3 طبقه
  • کارکرد: مرکز خرید

علت موفقیت و معروفیت این مرکز خرید بعد از 160 سال

شاید از خودتان بپرسید که چرا این مرکز خرید، به پربازدید ترین مرکز خرید دنیا تبدیل شده است؟ اصلی ترین علت معروفیت، این است که مغازه های مرکز خرید، محصولاتی را که میلانی ها و مردم دنیا می خواهند اعم از مرغوب ترین کالا های چرمی، معطر ترین سیگار های برگ و… به فروش می رسانند. همه ما می دانیم که اگر خدمات و کالاهای یک فروشنده از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ مشتریانی که از او خرید می نمایند؛ در آینده مجددا از او خرید کرده و یا محصولات را به دیگران معرفی می نمایند. بنابراین این مرکز خرید بر اصل رضایت مشتری تاکید داشته و همین موضوع تاثیر بسیار زیادی در جذب توریست و کسب رضایت مشتریان دارد. تا جایی که شما می توانید روزها را در این بازار بگذرانید و از مشاهده مغازه های آن خسته نشوید.

حقایقی درباره معماری مرکز خرید ویتوریو امانوئل

این مرکز خرید طوری ساخته شده که خیابان پیازا دل دوئومو را به پیازا دلا اسکالا متصل می نماید. یک فضای هشت ضلعی، در مرکز آن که گنبدی شیشه ای در بالایش واقع شده است؛ این بنا را بیش از پیش زیباتر کرده است. این مرکز خرید در مقایسه با نسبت به مرکز خرید های ساخته شده قبل از خودش بزرگتر می باشد.

بر روی زمینی که زیر گنبد شیشه ای هشت ضلعی در مرکز خرید ویتوریو امانوئل است؛ چهار موزاییک وجود دارد. این چهار موزاییک نشان ملی از سه مرکز از پادشاهی ایتالیا (تورین ، فلورانس و رم) و میلان است. سقف آهنی و شیشه ای این مرکز خرید، یکی دیگر از نقاط قوت معماری آن است. در طراحی سقف آن، چهار طاق (تقریباً 14.5 متر عرض و 8.5 متر ارتفاع) در نظر گرفته که با گنبدی بزرگ (حدود 37.5 متر به قطر داخلی و 17.10 متر ارتفاع) محصور شده است.

سقف مرکز خرید ویتوریو نمایانگر هنر معاصر

ساخت کل مرکز خرید ویتوریو امانوئل نتیجه همکاری های بین المللی بوده است. به ویژه سقف این بنا که آهن آلاتش به وسیله آتلیه فرانسوی هانری پورت فراوری، حمل و نصب می شد. صفحات شیشه ای، از شیشه های آجدار صاف به وسیله سنت گوبین ساخته شده و فن آوری ساخت سقف، از طاق های اولیه فرفورژه برای محافظت از لعاب استفاده می نماید. توجه داشته باشید که طاق نما هایی که قبلاً ساخته می شدند؛ کوچکتر بودند و سقف های ساده تری داشتند. جالب تر این که سقف مرکز خرید میلان، مجهز به تقویت نماینده های نامرئی برای نگهداری دیوارها بوده است. سقف این مرکز خرید، در جنگ دنیای دوم به شدت آسیب دید . البته قبل از جنگ هم شواهدی مبنی بر تعمیرات و نگهداری های اجرا شده، در این بنا وجود دارد.

به علاوه در سال 1970، وجود مسائل جدی در سقف گزارش شده که بعضی از مسائل در سال 1980 میلادی حل شده است. توجه داشته باشید سقفی که امروزه می بینیم تغییرات تاریخی گوناگونی را پشت سر گذاشته است. بعلاوه در سال 2015، به منظور آماده سازی برای نمایشگاه Expo Milano 2015، نماها، مجسمه ها و موزاییک ها، با استفاده از یک جرثقیل متحرک، کاملا تمیز و تعمیر شدند.

مغازه ها، رستوران ها و هتل های مرکز خرید

این مرکز خرید، به علت داشتن مغازه های متعدد و وجود یک مکان مشترک و غذاخوری، به اتاق پذیرایی میلان مشهور است. از سال 2013، خرده فروشی های لوکس مثل فروش مد لباس زنانه، جواهرات، کتاب و نقاشی و رستوران ها، کافه ها و هتل، به این مرکز خرید اضافه شد. اما در سال 2012، رستوران مک دونالد پس از 20 سال کار، از تمدید اجاره انصراف داد و علیه شهر میلان شکایت کرد. این موضوع کشمکش های زیادی را سبب شد ولی مک دونالد پس از دریافت مجوز افتتاح رستوران تازه و در یک منطقه ای نزدیک به این مرکز خرید، از شکایت خود علیه شهر میلان و مرکز خرید ویتوریو امانوئل صرف نظر کرد.

البته به شما توصیه می کنیم تا ارزش قایل توجهی را با خود برده و بیشتر از یک هفته در میلان بمانید چرا که جاذبه های تفریحی توریستی این شهر، بسیار زیاد است و برای خرید نیز زمان قابل توجهی را احتیاج دارید. با توجه به اینکه امکانات رفاهی در این مرکز خرید کافی و مناسب است؛ در هر فصل از سال می توانید به راحتی از مرکز خرید ویتوریو امانوئل بازدید نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2395

به "قدیمی ترین مرکز خرید و یکی از نقاط دیدنی مهم میلان، ایتالیا (تور ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین مرکز خرید و یکی از نقاط دیدنی مهم میلان، ایتالیا (تور ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید