مردان والیبال ایران 4 امتیاز از سرزمین لاله ها کسب کردند

به گزارش کالارنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت ها سه بر دو مغلوب هلند شد تا با کسب چهار امتیاز به کار خود در روتردام سرانجام دهد.

مردان والیبال ایران 4 امتیاز از سرزمین لاله ها کسب کردند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، هفته دوم لیگ ملت ها 2023 گروه مردان که از روز سه شنبه 30 خرداد به میزبانی روتردام هلند و اورلئان فرانسه آغاز شده است، فردا (یکشنبه چهارم تیر) به خاتمه می رسد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 18:30 دقیقه امروز (شنبه سوم تیر) و در چهارمین مسابقه خود در شهر روتردام به مصاف هلند رفت و سه بر دو مغلوب میزبان شد.

ملی پوشان در ست های اول و سوم این مسابقه 25 بر 16 و 25 بر 21 به پیروزی رسیدند و یک امتیاز از میزبان گرفتند، اما در ست های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 17 و 15 بر 10 نتیجه را به حریف واگذار کردند.

بهروز عطایی در ابتدای این مسابقه از سید محمد موسوی، محمد ولی زاده، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد که یک تغییر نسبت به مسابقه با آمریکا داشت و اسفندیار از ابتدای بازی به جای مرتضی شریفی به میدان آمد.

روبرتو پیزا سرمربی تیم ملی والیبال هلند نیز از وسل کمینک، نیمیر عبدالعزیز، بنی توینسترا، مارتین ون گاردرن، فابیان پلاک، مایکل پارکینسون و روبرت آندرینگا را به عنوان ترکیب آغاز کننده این تیم در ابتدای بازی استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست آغاز بسیار خوبی داشت و پنج بر یک از حریف پیش افتاد تا سرمربی هلند وقت استراحت درخواست کند. این روند همچنان ادامه یافت و در امتیاز 14 بر 6 به سود ایران، سرمربی هلند بار دیگر وقت استراحت درخواست کرد تا از اختلاف امتیاز دو تیم جلوگیری کند.

تیم ایران ست نخست را 25 بر 16 به خاتمه رساند و در تمامی فاکتورها عملکرد بهتری از هلند به نمایش گذاشت به گونه ای که 10 پوئن از حمله، 3 دفاع و 3 پوئن سرویس به دست آورد و هلندی ها در این زمینه به ترتیب 8، 2 و یک پوئن کسب کردند.

در ست دوم نیز نخستین امتیاز به تیم ایران رسید، اما رقابت دو تیم بسیار نزدیک به هم دنبال شد تا در امتیاز 11 بر 9 به سود هلند، عطایی وقت استراحت درخواست کند. در امتیاز 14 بر 10 به سود هلند سرمربی ایران از دومین وقت استراحت خود استفاده کرد. در امتیاز 15 بر 11 عطایی دو تعویضه انجام داد و کریمی و حاجی پور را بازی آورد. در نهایت این ست 25 بر 16 به سود هلند به خاتمه رسید تا دو تیم در ست شماری یک بر یک برابر شوند.

در ست سوم تیم هلند نخستین امتیاز را کسب کرد اما تیم ایران با عملکرد خوب امین اسماعیل نژاد نتیجه را به پنج بر دو به سود والیبال کشورمان رساند. رجحان تیم ایران با سرویس های خوب سیدمحمد موسوی تا امتیاز 12 بر 6 نیز ادامه داشت. پیزا سرمربی هلند در امتیاز 15 بر 7 وقت استراحت گرفت تا ضمن توصیه به شاگردانش، از افزایش امتیاز دو تیم جلوگیری کند. در ادامه تیم هلند نمایش بهتری داشت به گونه ای که در امتیاز 15 بر 10 عطایی وقت استراحت گرفت. در ادامه حاجی پور هم به بازی آمد. دو تیم در امتیاز 19 مساوی شدند تا حساسیت این ست دوچندان گردد. در نهایت تیم ایران در این ست 25 بر 21 به پیروزی رسید تا کسب یک امتیاز از هلندی ها در روتردام قطعی گردد.

جدال نزدیک دو تیم در ست چهارم نیز ادامه یافت، اما تیم هلند با هنرنمایی نیمیر عبدالعزیز که سرویس هایی با سرعت بالا (رکورد 124 کیلومتر) زد، رجحان خود را به تیم ایران تحمیل کرد تا در نهایت این ست نیز 25 بر 17 به سود میزبان خاتمه یابد و یک امتیاز هلند نیز مسجل و رقابت دو تیم به ست حساس پنجم کشیده گردد.

در ست پنجم نمایش خوب بازیکنان ایران مقابل حریف ادامه یافت اما کافی نبود تا هلند با استفاده از تمامی امتیازات میزبانی خود 15 بر 10 پیروز گردد و تیم ایران در نهایت سه بر دو نتیجه را واگذار و به کسب یک امتیاز از تیم هلند اکتفا کند.

ایرانی های زیادی امروز در سالن مسابقه ایران و هلند حاضر بودند و ملی پوشان را در این ملاقات زیبا و مجذوب کننده همراهی کردند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ ملت ها را با یک برد برابر آلمان و سه ناکامی برابر آمریکا، ایتالیا و هلند به خاتمه رساند تا در مجموع هفته اول و دوم، دو برد و 8 امتیاز کسب کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2527

به "مردان والیبال ایران 4 امتیاز از سرزمین لاله ها کسب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردان والیبال ایران 4 امتیاز از سرزمین لاله ها کسب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید