تیانجین بینهای جذابترین کتابخانه دنیا

به گزارش کالارنا، چین آنقدر برای گردشگری جذاب شده است که حتی به دیدن کتابخانه هم در پکن خواهید رفت، کتابخانه تیانجین بینهای با معماری داخلی شگفت انگیزش تبدیل به یکی از چاذبه های شهر پکن شده است، طراحی عجیبی که بیشتر شبیه فیلم های علمی و تخیلی است تا واقعیت.

تیانجین بینهای جذابترین کتابخانه دنیا

در سال 1941، جورج لوئیس بورژس، نامزد جایزه نوبل، داستان کوتاه معروف خود را با نام کتابخانه بابل نوشت. در کتابخانه بابل دنیای وسیعی از کتاب ها در یک جا گردآوری شده بودند. اگر دنیای افسانه ای جورج لوئیس بورژس در این جهان هستی به حقیقت می پیوست، قطعاً همانند کتابخانه تیانجین بینهای در شمال شرقی چین می بود.

جالب ترین کتابخانه دنیا

جالب ترین کتابخانه دنیا که تیانجین بینهای (Tianjin Binhai) نام دارد، واقع در نزدیکی شهر پکن چین می باشد. این کتابخانه یکی از جالب ترین و زیباترین کتابخانه های دنیا بشمار می رود. کتابخانه تیانجین بینهای توسط کمپانی هلندی با نام MVRDV طراحی شده است. نحوه طراحی این کمپانی هلندی به سبک پیشرو و با ساختارهای نامتعارف در سراسر دنیا شناخته شده است.

شرکت هلندی MVRDV با موفقیت طرح جدیدی را برای احداث این کتابخانه در چین ایجاد کرد و زمینه ساز تحولی نوین در دنیای کتابخانه ها شد.مدت زمان احداث این کتابخانه 3 سال به طول انجامید، لیکن هزینه ساخت آن هنوز مشخص نیست.

دکوراسیون و معماری کتابخانه تیانجین بینهای

فضای تمام سفید رنگ کتابخانه تیانجین بینهای تداعی‌گر کلیساهای جامع اروپایی می باشد. این کتابخانه در 6 طبقه و با مساحتی بیش از 34 هزار متر (366 هزار فوت مربع) و دارای ظرفیت بیش از 1.2 میلیون کتاب می باشد.

دکوراسیون داخلی کتابخانه تیانجین بینهای متشکل از ردیف هایی موج مانند است که به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد در میان قفسه های متعدد کتاب ها به آسانی قدم بزنند.

با این وجود، انرژی موجود در این کتابخانه ناشی از تعداد بالای کتاب ها و یا طراحی متفاوت قفسه های آن نمی‌باشد، بلکه این انرژی نشاءت گرفته از جسم کروی شکل سفید رنگیست که در وسط ساختمان قرار دارد.

در مجموع طراحی داخلی و خارجی ساختمان کتابخانه به نحوی صورت گرفته است که وقتی از دور به آن می نگریم تصویر چشم بزرگی قابل روئیت است.

امکانات کتابخانه تیانجین بینهای

طبقات پایین دارای امکاناتی از قبیل زمین بازی کودکان، اتاق مطالعه و سالن استراحت می باشند. طبقات بالایی نیز مجهز به امکاناتی از قبیل دفاتر کار، کامپیوتر، تجهیزات صوتی و اتاق جلسه هستند. هدف از احداث این کتابخانه بدل ساختن تیانجین به قطب فرهنگی است. کتابخانه تیانجین بینهای تنها منزلگاه کتاب ها نیست، بلکه همچنین بازدیدکنندگان را به پارکی که در آن نزدیکی قرار دارد متصل می سازد. در حقیقت کتابخانه تیانجین بینهای چین در نوع خود بسیار منحصر به فرد می باشد و در کل دنیا هیچ همانندی از آن یافت نمی شود.

انتشار: 16 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 315

به "تیانجین بینهای جذابترین کتابخانه دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تیانجین بینهای جذابترین کتابخانه دنیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیانجین بینهای جذابترین کتابخانه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید