8 شکست دنیای فناوری در نیمه اول سال 2019

به گزارش کالارنا، رقابت در دنیای فناوری نفس گیر است و شرکت ها سعی می نمایند با فراوریات هرچه خلاقانه تر، در بازار متمایز شوند. اما گاهی اوقات شانس با شما یار نیست و هرچه کوشش می کنید خریداران از خلاقیت شما خوششان نمی آید. حتی شاید محصول خوبی فراوری نموده باشید، اما یک ایراد کوچک به فاجعه منجر گردد. در این مطلب مروری داریم بر بزرگترین شکست های دنیای فناوری در نیمه اول سال 2019.

8 شکست دنیای فناوری در نیمه اول سال 2019

تلویزیون Signature OLED TV R ال جی

دستگاه مذکور فراتر از یک محصول منحصر به فرد و خیره نماینده از ال جی است که می تواند انقلابی در تلویزیون های آینده ایجاد کند. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، این تلویزیون به دلیل نمایشگر لوله شونده خود، می تواند به اندازه های مختلفی درآید و طراحی آن به گونه ای است که در صورت احتیاج نمایشگر آن لوله خواهد شد تا فضای زیادی از اتاق را اشغال نکند. همچنین، سطوح مختلفی از باز شدن نمایشگر وجود دارد که امکان تجربه ابعاد متفاوت را فراهم می نماید.

ال جی Signature OLED TV R اولین بار در ژانوبه 2019 و در حاشیه نمایشگاه CES رونمایی شد و قرار بود در بهار امسال راهی بازار گردد؛ اما با وجود گذشت چند ماه هنوز خبری از این تلویزیون نیست و شرکت کره ای نیز اشار ه ای به آن نمی نماید.

سامسونگ گلکسی فولد

گوشی هوشمند تا شونده 2000 دلاری کره ای ها در عرض یک هفته از یک دستگاه الهام بخش برای نسل بعدی گوشی های هوشمند به یک شکست مفتضحانه تبدیل شد.

سامسونگ که قصد داشت اولین شرکتی باشد که گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر تا شونده را به بازار عرضه می نماید، نسخه هایی از گلکسی فولد را برای یوتیوبرها و آنالیز نمایندگان معروف دنیای فناوری ارسال کرد. اما بخت با کمپانی کره ای یار نبود و در آنالیز های این افراد تعیین شد که نمایشگر گلکسی فولد آسیب پذیر است و به سادگی از کار می افتد؛ فقط کافی است تا پوشش پلاستیکی روی نمایشگر را از آن جدا کنید.

این شرکت پس از اطلاع از این نقص، به سرعت خاطرنشان کرد که عرضه دستگاه را حداقل برای چند هفته به تعویق می اندازد تا مسائل آن را برطرف کند. بالاخره پس از مدت ها انتظار، سامسونگ خاطرنشان کرد گلکسی فولد در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

انقلاب گوشی های تا شونده

اگر چه گلکسی فولد اولین گوشی هوشمند تا شونده ای نبود که معرفی گردید، اما پر سر و صداترین آن ها بود و پس از آن شرکت های دیگر نیز سعی کردند که به سرعت محصول مشابهی را راهی بازار نمایند. اما ظاهرا تا رسیدن به دوران این گوشی ها همچنان راهی طولانی پیش رو داریم.

پس از مشکل به وجود آمده برای گلکسی فولد، هواوی نیز در عرضه میت ایکس تردید کرد و زمان ورود آن با بازار را به تعویق انداخت تا بیشتر محصولش را آنالیز کند. اما در همین هنگام و با بالا دریافت شعله جنگ تجاری آمریکا و چین، آتش این جنگ دامن این کمپانی چینی را هم گرفت و هواوی از استفاده از سرویس ها و خدمات شرکت های آمریکایی منع شد. اگرچه مدتی بعد ترامپ خاطرنشان کرد که شرکت های آمریکایی می توانند به هواوی خدمات دهند، اما هنوز تعیین نیست که سرنوشت این شرکت و به خصوص بخش گوشی های هوشمند آن چگونه خواهد بود.

در سوی دیگر شیائومی هم تیزرهایی را درباره گوشی می فولد منتشر نموده بود که به ماه مارس به عنوان تاریخ معرفی اشاره داشتند، اما هنوز خبری از این گوشی نیست. علاوه بر این گفته شد موتورلا نیز میخواهد برند با معرفی یک گوشی تا شونده از خانواده ریزر، برند محبوب خود را دوباره احیا کند. مدتی قبل هم خبری از کوشش سونی برای توسعه گوشی هوشمند تا شونده منتشر کردیم.

اولین نسخه از این گوشی ها که توسط Royale و با نام FlexPai معرفی گردیده بود نیز سرنوشت تعیینی ندارد و پس از رونمایی دیگر خبری از آن نشنیدیم.

Anthem

چه بلایی بر سر Anthem آمد؟

این پرسشی است که از اولین ماه های سال 2019 ذهن هواداران دنیای بازی های ویدیویی را به خود مشغول نموده است. این بازی یکی از مورد انتظارترین عنوان هایی بود که استدیو BioWare در دست توسعه داشت. استدیو مذکور که بخشی از کمپانی EA است، سازنده عنوان های محبوبی مانند Mass Effect و Dragon Age است که سال هاست هواداران بسیاری را به خود جذب می نماید.

اما این بار BioWare به جای جشن دریافت موفقیت هایش، باید کوشش کند تا نقدهای منفی ناشی از عرضه ناموفق Anthem در نیمه فوریه را جبران کند. بی تعارف، این بازی یک افتضاح زیبا است: یک زمین بیگانه و بزرگ با امکان انجام کارهای مختصر، شخصیت هایی با مسئولیت های حداقلی و طراحی گیج نماینده که همگی در مناظری زیبا اتفاق می افتند.

ایرپاد 2 و نسل جدید آیپاد اپل

ایرباد بی سیم اپل یا همان اِیرپاد یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که توانسته نظر بسیاری از کاربران به خود جذب کند. انتظارها برای معرفی نسل دوم این محصول با ویژگی های جدید بسیار بود، اما اپل با ارائه یک نسخه آپدیت شده از نسل اول، همه را ناامید کرد.

ظاهر و تعیینات دومین نسل از ایرپاد بسیار مشابه با نسل قبلی است و به روز رسانی های رخ داده جزئی و در حد افزایش عمر باتری، پشتیبانی از شارژ بی سیم و فعال سازی سیری با فرمان صوتی است.

محصول ناامید نماینده دیگر کوپرتینویی ها آیپاد جدید است که آن هم مشابه نسل قبلی خودش است. در واقع این نسخه یک به روز رسانی کوچک از آیپاد تاچ است که در 2015 معرفی گردیده بود و خود آیپاد 2015 یک به روز رسانی سطحی از نسخه 2013 این محصول بود. اپل همچنان میخواهد آیپاد را زنده نگه دارد، اما عرضه یک دستگاه جدید در سال 2019 که از چیپست معرفی گردیده در سال 2016 استفاده می نماید، چندان جذاب نخواهد بود.

سرویس استریم بازی Stadia گوگل

مدت ها شایعات به معرفی یک کنسول بازی توسط گوگل اشاره داشتند، اما در نهایت متوجه شدیم که پروژه گیمینگ گوگل یک سرویس اشتراکی استریم بازی است و خبری از دستگاه فیزیکی نیست.

گفته می گردد این سرویس روی همه دستگاه ها از گوشی هوشمند تا تلویزیون قابل اجرا خواهد بود. استیدیا تجربه ای مشابه با آنچه پلتفرم های گیمینگ فعلی به شما ارائه می نمایند را در اختیارتان قرار می دهد و پردازش سخت افزاری بازی ها بر عهده سخت افزار های پایگاه داده گوگل است. به زبان عامیانه تر، گوگل یک نت فلیکس برای گیمینگ عرضه می نماید.

در سطح مقدماتی این پلتفرم، شما احتیاج به پرداخت اشتراک ندارید ولی باید بازی های موجود در فروشگاه را بخرید تا بتوانید آن ها را روی هر دستگاهی که می خواهید اجراکنید. در سطح حرفه ای باید علاوه بر بهای بازی ها، ماهانه مبلغ 10 دلار نیز بپردازید. با پرداخت اشتراک ماهانه می توان به بازی های رایگان ماهانه هم دسترسی داشت، اما فقط تا زمانی که اشتراک ماهانه پرداخت شده باشد. همچنین با خرید بازی ها تخفیف دریافت خواهید کرد.

ایده و فناوری پشت این پروژه بسیار جذاب به نظر می رسد، اما بگذارید از جنبه های دیگر هم به این ماجرا نگاه کنیم. برای دسترسی به آرشیو محتوا باید اشتراک ماهانه خریداری گردد، برای تجربه هر بازی باید آن را به طور کامل خریداری کرد، هر بازی را باید جداگانه خرید و از همه مهم تر به اتصال پایدار و قوی به اینترنت احتیاج است.

نینتندو سوییچ لایت

نکات مثبت بسیاری برای نسخه جدید کنسول نینتندو با نام نینتندو سوییچ لایت بیان شده است، مانند طاهر زیبا و قیمت 200 دلاری که از نسخه اصلی ارزان تر است. اما متاسفانه نکات منفی هم وجود دارند.

سوییچ لایت امکان اتصال به تلویزیون را ندارد و تنها باید از نمایشگر خود دستگاه برای تماشای محتوای بازی استفاده کرد. اگر این دستگاه را به عنوان یک کنسول قابل حمل در نظر بگیریم، انتخاب مناسبی است، اما در صورتی که نسخه ای بزرگ تر و با امکان اتصال به تلویزیون وجود دارد، نمی توانیم سوییچ لایت را به جز نسخه ای کوچک تر و محدودتر از نینتندو سوئیچ بدانیم.

شارژر بی سیم ایر پاور اپل

تا کنون سابقه نداشت که اپل محصولی را معرفی و پس از مدتی فراوری آن را لغو کند. این شرکت همواره از نتایج آزمایش ها و نمونه های آزمایشی مطمئن می شد و سپس محصول خود را معرفی می کرد، اما ایر پاور مثال نقضی بود بر این کمال گرایی اپل.

این محصول که در واقع یک پد شارژر بی سیم بود که توانایی شارژ همزمان آیفون، اپل واچ و ایرپاد را فراهم می کرد. پس از معرفی این محصول در سال 2017، کاربران مدت ها منتظر عرضه ایر پاور بودند اما در نهایت در ماه مارس امسال اعلام شد که فراوری آن لغو شده است.

دن ریکو، نایب رئیس بخش سخت افزاری اپل درباره این اتفاق گفت:

شاید هر شرکت دیگری فراوری یکی از محصولات خود، آن هم محصولی در رده لوازم جانبی را لغو می کرد تا این حد هیاهو به پا نمی کرد؛ اما این بار پای اپل در میان بود. همه ما این شرکت را به وسواس و کمال گرایی اش در فراوری محصولاتی منحصر به فرد می شناسیم و به همین دلیل است که لغو فراوری ایر پاور را برای اپل یک شکست به حساب می آوریم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 576

به "8 شکست دنیای فناوری در نیمه اول سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شکست دنیای فناوری در نیمه اول سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید