وضعیت آب و هوا در تور کرابی

به گزارش کالارنا، کرابی استانی در غرب تایلند است که به دلیل مجاورت اقیانوس آب و هوایی گرمسیری و شرجی دارد و دمای ان 8 درجه گرمتر از خط استوا میباشد.

وضعیت آب و هوا در تور کرابی

قبل از اینکه با تور تایلند سفر کنید و کرابی را ببینید از آب و هوای آن مطلع باشید تا بیشتر لذت ببرید. به‌طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرماست (گرم و خشک، خنک و مرطوب)، با این وجود، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین‌تر از 28 درجه‌ی سانتی‌گراد نزول می‌کند.

اما متاسفانه، بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می‌کنند به موقع جهت‌شان را در هر زمان از سال تغییر نمی‌دهند. به‌عنوان مثال  ممکن است باران در اواخر ژوئن شروع شود، بعد به مدت چند ماه متوقف و دوباره در ماه ژانویه شروع به بارش کند.

بنابراین این امکان وجود دارد در فصل‌های خشک به خصوص در شروع هم شاهد بارش باران باشیم و همچنین به مدت چندین هفته در فصل‌های بارانی خورشید جادوی خودش را به معرض نمایش بگذارد.

تنها زمانی که می‌توان ثبات آب و هوایی را پیش‌بینی کرد، هوای گرم و خشک در ماه مارس و آوریل (37 درجه سانتی‌گراد) و بارش باران در اواخر سپتامبر و اکتبر است. به‌طور کلی درجه حرارت هوای سالانه در کرابی به جز ماه‌های مارس و آوریل (37 درجه)  بین 28 تا 32 درجه سانتی‌گراد در روز نوسان دارد.

البته در ماه‌های که باران‌های سیل آسا می‌بارد این دما تا مرز 24 درجه سانتی‌گراد هم کاهش پیدا می‌کند. شب‌ها اما قضیه فرق می‌کند و دمای هوا به مرز 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که ممکن است در این مدت احساس سرما کنید. بنابراین همراه داشتن لباس مناسب فراموش نشود. بد نیست به رطوبت هوا هم اشاره کنیم که از 60 تا 90 درصد نوسان دارد.

انتشار: 3 آذر 1396 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 292

به "وضعیت آب و هوا در تور کرابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت آب و هوا در تور کرابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید