معرفی و بررسی لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

به گزارش کالارنا، لپ تاپ Dell Inspiron N5110 از جمله نوت بوک های ارزان قیمت ولی با امکانات خوب است، که همچون سری قبلی خود یعنی مدل N5010 در بازار لپ تاپ در کانفیگ‌های متنوعی ساخته شده است.

معرفی و بررسی لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

مطمئنا هیچ چیز بهتر از این نخواهد بود که لپ تاپی ارزان قیمت داشته باشیم توانمندی مطلوبی داشته باشد و بسیار زیبا و خوش استایل به نظر بیاید. لپ تاپ Dell Inspiron 15r N5110 از جمله نوت بوک های ارزان قیمت ولی با امکانات خوب است، که همچون سری قبلی خود یعنی مدل N5010 در بازار لپ تاپ در کانفیگ‌های متنوعی ساخته شده است.

توان سخت افزاری لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

همانطور که انتظار داشتید لپ تاپ Dell Inspiron 15r N5110 به پردازنده های قدرتمند اینتل (Intel) با معماری sandy bridge یعنی Corei3 و Corei5 که قابلیت ساخت دو هسته مجازی دیگر از طریق Hyper Threading و تبدیل شدن به پردازنده‌های چهار هسته ای را دارند، مجهز است. به علاوه کانفیگ دیگری نیز از آن با پردازنده بسیار قدرتمند و حرفه ای Corei7 وجود دارد که در حقیقت پردازنده‌ای چهار هسته‌ای است که با Hyper Threading توانایی تبدیل شدن به پردازنده هشت هسته‌ای را دارا می‌باشد. این تعدد هسته‌های پردازنده برای انجام اعمال چند وظیفه ای (Multi Tasking) مانند اجرای چند نرم افزار به صورت همزمان بسیار مفید هستند. به علاوه پردازنده‌های Corei5 و Corei7 توانایی تغییر و تنظیم توان و سرعت کلاک خود را از حداقل تا حداکثر را دارند. حافظه RAM هم در این لپ تاپ از 4 تا 8 گیگابایت متغیر است که واقعا فوق‌العاده و فراتر از حد نیاز خواهد بود. کارت گرافیک لپ تاپ 5110 از Nvidia GeForce با حجم 1 گیگابایت بهره می‌برد. این کارت گرافیک با ظرفیت بسیار بالایی که دارد لپ تاپ N5110 را تبدیل به یک ماشینِ بازی‌های کامپیوتری و کارهای سنگین گرافیکی هم می‌نماید! البته باید گفت که کارت گرافیک لپ تاپ 5110 به صورت مستقل می‌باشد که این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند کارت گرافیک خود را ارتقا دهد. ظرفیت هارد دیسک این نوت بوک در حجم‌های 320 تا 750 گیگابایت متغیر هستند.

طراحی و بدنه لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

با توجه به این‌چنین امکانات سخت‌افزاری بسیار عالی، با بدنه ای ساخته شده از پلاستیک روبرو هستیم که البته کاملا شکیل به نظر می‌رسد. خصوصا دور صفحه کلید که به رنگ کروم ساخته شده و اگر دقت ننمایید ممکن است متوجه پلاستیکی بودن آن نشوید. در مجموع طراحی بدنه بسیار نزدیک و شبیه به مدل پیشین یعنی مدل N5010 است و یک سری از ایرادهایی که به مدل پیشین وارد بود در این مدل برطرف گردیده است. از نظر وزن بالانس و توازن خوبی داشته و با وزن 2/6 کیلوگرم چندان سنگین به نظر نمی‌رسد. هرچند نمی‌شود از آن کیفیتی را انتظار داشت که در مدل‌های گران‌قیمت‌تر مثل XPS 15 می‌بینیم، مخصوصا قسمت استراحت مچ تحت فشار، صدای کلیک می‌دهد، قسمت سمت چپ صفحه کلید هم هنگام تایپ کمی دچار Bounce یا جهش می شود و سروصدای آن بیشتر از بقیه نقاط است. در کل وضعیت خود کلیدها خیلی خوب است و هنگام تایپ درازمدت شما را اذیت نمی‌کنند. استفاده از پورت‌های مختلف همچون پورت USB3 و HDMI و شبکه وای‌فای و LAN یکی دیگر از نقاط قوت این نوت بوک به شمار می‌رود . لپ تاپ 5110 به کیبورد بزرگ و مجزا به همراه سری کلیدهای عددی در سمت راست مجهز شده. همچنین از سیستم تهویه‌ی توانمندی برای خنک نگه داشتن دستگاه بهره‌مند است. شما قادر هستید هم به عنوان یک کاربر اداری و هم به عنوان یک طرفدار نرم‌افزارهای سرگرم‌کننده و فیلم از کیفیت تصویر و بلندی صدای آن لذت ببرید. سیستم صوتی لپ تاپ Dell Inspiron 15r N5110 نسبتاً خوب است و از بلندگوهای استریو پشتیبانی می‌نماید. در سمت راست شاسی نوت بوک جک‌های میکروفون و هدفون، درایو نوری به همراه یک عدد پورت USB 3.0 قرار گرفته دارد. در سمت چپ لپ تاپ هم یک عدد پورت USB 2.0 و خروجی HDMI و پورت e-Sata به همراه محل کارت حافظه خوان قرار گرفته. در پشت شاسی لپ تاپ قفل کنزینگتون، پورت اترنت، یک عدد پورت USB 3.0 و خروجی VGA به همراه جک آداپتور AC قرار گرفته است. شرکت دل (Dell) امکان قابل تعویض بودن رویه در لپ تاپ قابل را فراهم آورده است. این امکان باعث می‌شود که هر وقت کاربر از رنگ لپ تاپ خود خسته شد و یا رویه لپ تاپ آسیب دید بتواند با هزینه‌ی کم آن را تعویض کند. این قابلیت یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد لپ تاپ DELL Inspiron N5110 می‌باشد.

صفحه نمایش، اسپیکر و وبکم Dell Inspiron N5110

لپ تاپ Inspiron N5110 دارای صفحه نمایشی عریض، با رزولوشن استاندارد 1366×768 و 15.6 اینچ از سری نمایشگرهای HD LED شرکت Dell محسوب می‌گردد. نمایشگر لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110 کاملا براق بوده و به راحتی نور محیط را بازتاب می‌دهد که این مورد در زیر نور آفتاب می‌تواند کمی مشکل ساز باشد. هرچند که نمایشگرهای براق کمی با کیفیت‌تر از نمایشگرهای مات هستند. کیفیت دید از زاویه عمودی هم به خوبی کیفیت دید از زاویه افقی نیست و رنگ‌ها خیلی زود تغییر وضعیت می‌دهند. لپ تاپ Dell N5110 دارای 2 عدد اسپیکر در لبه جلویی لپ تاپ می‌باشد که البته باید گفت که مکان تعیین شده برای اسپیکرها چندان هم مناسب نمی‌باشد زیرا باعث خفگی صدای لپ تاپ می‌گردد. البته صدای بلند لپ تاپ این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند در کنفرانس های خود از لپ تاپ 5110 استفاده کنند. لپ تاپ دل N5110 دارای وبکم با کیفیت بالا است که در بالای صفحه نمایش قرار دارد. با این وبکم تصاویر روشن و شفافی را می‌توانید داشته باشید.

کیبورد و پد ماوس لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

لپ تاپ دل 5110 به یک کیبورد کامل به همراه کلیدهای عددی سمت راست لپ تاپ مجهز  است. تغییری که در کلیدهای این لپ تاپ ایجاد شده این است که کلید Shift سمت راست لپ تاپ کمی بزرگ‌تر از حالت معمولی شده است و این امکان استفاده از این کلید را آسانتر نموده است.

تاچ پد نوت Dell N5110 در اندازه نسبتاً بزرگ در زیر صفحه کلید قرار دارد و کلیدهای آن در زیر پد در اندازه بزرگ قرار گرفته‌اند. مزیت پد لمسی بزرگ این است که کاربر راحت‌تر می‌تواند از پد لمسی استفاده نماید. البته Dell این امکان را برای کاربران به وجود آورده که بتوانند در زمانی که از پد لمسی استفاده نمی‌کنند آن را غیرفعال نمایند. رنگ پد لمسی هم رنگ بدنه شاسی می‌باشد تا زیبایی لپ تاپ را حفظ نماید و همان جنسی است که قسمت استراحت مچ از آن ساخته شده و شبیه به فلز سیقل داده شده به نظر می‌رسد ولی در حقیقت پلاستیکی است. ابعاد این تاچ پد غول پیکر 56×102 میلی متر می‌باشد. هنگام استفاده طولانی‌مدت از نوت بوک و به خصوص استفاده از نرم‌افزارهای سنگین‌تر، زیر آن کمی گرم می‌‎گردد.

باتری و شارژ لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

مدت شارژدهی باتری با مدل‌های مختلف لپ تاپ DELL Inspiron N5110 متفاوت است ولی در مدلی مجهز به پردازنده Corei3، با باتری 48 وات 6 سلولی و Wi-Fi روشن، روشنایی حداکثر مانیتور و استفاده از آن در کارهای نسبتا سنگین باتری حدود سه ساعت و 33 دقیقه شارژدهی دارد. این مدت زمان شارژدهی برای لپ تاپی 15/6 اینچی با این قیمت بسیار خوب است.

نقاط مثبت لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

  • طراحی شکیل و منحصر به فرد نسبت به سایر مدل‌های دل (Dell)
  • سخت‌افزار قدرتمند به همراه ساخت با کیفیت و محکم و قیمت مناسب
  • صفحه نمایش عریض و با کیفیت LED
  • کارایی مناسب در محیط‌ها و شرایط مختلف
  • استفاده از پورت‌های مختلف و مفید همچون پورت USB3 ،HDMI ،eSATA
  • کیبورد بزرگ و مجزا به همراه سری کلیدهای عددی در سمت راست
  • سیستم تهویه عالی برای خنک نگه داشتن سیستم
  • صدای بلند و نسبتا خوب اسپیکرهای استریو
  • شارژدهی مناسب باتری 6 سلولی
  • پد لمسی بزرگ و راحت

نقاط منفی لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110

  • نبود پورت 1394
انتشار: 22 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 270

به "معرفی و بررسی لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110" امتیاز دهید

77 کاربر به "معرفی و بررسی لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و بررسی لپ تاپ دل Dell Inspiron N5110"

2 دیدگاه

Mahdi Farokhi 24 خرداد 1400

سلام خسته نباشید ببخشید میشه این لپ تاپ رو دو هارده کرد؟ اگر میشه میشه هارد دوم رو به مادربرد اضافه کرد و درایو نوری رو حفظ کرد؟

پاسخ به Mahdi Farokhi

Armin 4 فروردین 1400

سلام
باتشکر از مقاله خوبتون.
لطفا ذکر کنید که قیمتش چنده؟
حدودا

پاسخ به Armin
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید