آشنایی با غذاهای تایلندی

به گزارش کالارنا، سرآشپزهای تایلندی واقعا با استعداد هستند و غذاهایی خوشمزه طبخ می‌کنند. بهترین غذایی که می‌توانید در تور تایلند طعم آن را بچشید پد تای (pad thai) است. خوردن سالادهای معمولی را فراموش نکرده همچنین سالاد پاپایا (som tam) سفارش بدهید.

آشنایی با غذاهای تایلندی

خورش مرغ و کاری سبز (Geng Kheaw Wan Gai) در تور تایلند

طعم دهنده این غذا کاری سبز است. اگرچه کاری یک ماده غذایی هندی می‌باشد اما مردم تایلند آن را مورد استفاده قرار می‌دهند و به سبک و سیاق خود از آن استفاده می کنند. نمونه دیگر این موضوع را می‌توان در شیره نارگیل مشاهده کنید. 

یکی از  کارهایی که در تور تایلند می‌توانید انجام بدهید، خوردن غذاهای خیابانی است. البته برای خرید غذاهای خیابانی در تور تایلند باید به تعداد مشتریان و مواد اولیه آن برای تهیه دقت کنید.

خورش مسلمان‌ها (Massaman Curry) درتور تایلند

واژه ماسامان (Massaman) در زبان تایلندی به معنی مسلمان ها بوده و این غذا یعنی خورش مسلمانان از ترکیب شیره نارگیل، سیب زمینی، بادام زمینی برشته شده، شکر، دارچین و سس تمبر هندی تشکیل شده و به آن گوشت مورد علاقه که می‌تواند شامل گوسفند، مرغ، گوساله باشد اضافه شود. البته این غذا معمولا با مرغ تهیه شده و بسیار خوشمزه است.

خوراک برنج و مرغ (Khao Man Gai) در تور تایلند

این غذا را می توان از نظر اهمیت برای مردم تایلند، مشابه فیش اند چیپس (fish and chips) مورد علاقه مردم انگلیس دانست. این غذا در همه خانه‌های مردم تایلند به طور مکرر پخته شده و در تمامی رستوران‌های این کشور نیز ارائه می‌گردد. برای تهیه این غذا، مرغ باید به طور کامل پخته شود و از آب آن برای پختن برنج استفاده می‎گردد. این روش خاص پخت برنج را می‌توان کلید خوشمزه بودن آن دانست. در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم طعم این غذا را بچشید.

فراید رایس تایلندی (Kao Phad) در تور تایلند

یکی از خوشمزه ترین انواع فراید رایس که ممکن است در ابتدا توجه شما را به عنوان وعده غذایی جلب نکند اما ترکیب این برنج با میگو، مرغ و تخم مرغ به همراه پیاز، گشنیز، سیر و گوجه فرنگی، بسیار خوشمزه بوده و راز مخفی این فراید رایس را می‌توان ادویه های خوشمزه به کار می‌برند. در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم طعم این غذا را بچشید.

انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 276

به "آشنایی با غذاهای تایلندی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با غذاهای تایلندی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید