وضعیت آب و هوایی تایلند

به گزارش کالارنا، برای سفر به تایلند بهتر است قبل از سفر از اب و هوای این کشور مطلع باشید، تایلند سرزمینی بارانی و معتدل است و در فصلهای بارانی برای سفر مناسب نیست و بهتر است قبل از تعیین زمان بدانید که با چه چیزی روبرو هستید و آماده آن باشید.

وضعیت آب و هوایی تایلند

با وجود دور نبودن از شمال خط استوا، پوکت در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب . در تور پوکت با درجه حرارتی ثابت روبرو خواهید شد. فصول خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل‌های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می‌انجامد، اما همیشه طی ماه‌های بارانی،  رگبار بعد از ظهر به جای بارش مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی محسوب می‌شود.

کرابی آب و هوایی گرمسیری دارد و دمای آن تنها 8 درجه‌ی سانتی‌گراد بالاتر از دمای خط استوا است. به‌طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرماست (گرم و خشک، خنک و مرطوب)، با این وجود، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین‌تر از 27 درجه‌ی سانتی‌گراد نزول می‌کند.

اما متاسفانه، بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می‌کنند به موقع جهت‌شان را در هر زمان از سال تغییر نمی‌دهند. به‌عنوان مثال  ممکن است باران در اواخر ژوئن شروع شود، بعد به مدت چند ماه متوقف و دوباره در ماه ژانویه شروع به بارش کند.

بنابراین این امکان وجود دارد در فصل‌های خشک به خصوص در شروع هم شاهد بارش باران باشیم و همچنین به مدت چندین هفته در فصل‌های بارانی خورشید جادوی خودش را به معرض نمایش بگذارد.

تنها زمانی که می‌توان ثبات آب و هوایی را پیش‌بینی کرد، هوای گرم و خشک در ماه مارس و آوریل (۳۷ درجه سانتی‌گراد) و بارش باران در اواخر سپتامبر و اکتبر است. به‌طور کلی درجه حرارت هوای سالانه در کرابی به جز ماه‌های مارس و آوریل (۳۷ درجه)  بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد در روز نوسان دارد.

البته در ماه‌های که باران‌های سیل آسا می‌بارد این دما تا مرز ۲۴ درجه سانتی‌گراد هم کاهش پیدا می‌کند. شب‌ها اما قضیه فرق می‌کند و دمای هوا به مرز ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که ممکن است در این مدت احساس سرما کنید. بنابراین همراه داشتن لباس مناسب فراموش نشود. بد نیست به رطوبت هوا هم اشاره کنیم که از ۶۰ تا ۹۰ درصد نوسان دارد.

پاتایا دارای اقلیمی گرمسیری است که به دلیل نزدیکی با بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک‌تری دارد.

زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند، ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد

مانند هر شهر گرمسیری، بانکوک هم دارای دو فصل خشک و بارانی است. در همه‌ی روزهای سال هوای داغ را تجربه خواهید کرد. البته این هوا برای اغلب مردم قابل تحمل است. همچنین حتی در طول فصول خشک هم رطوبت قابل توجهی در هوا وجود دارد.

گرم‌ترین ماه سال آوریل است و در تابستان به دلیل پوشش مداوم ابرها کمی هوا خنک‌ می‌شود. فصل خشک نیز از نوامبر تا آوریل به طول می‌انجامد و دسامبر و ژانویه هیچ گونه بارانی به زمین نخواهد نشست.

فصل بارانی از ماه مه تا اکتبر طول می‌کشد و در این مدت معمولا طی دوره‌های کوتاه باران خواهد بارید. ماه‌های دسامبر و ژانویه بهترین زمان برای سفر به بانکوک محسوب می‌شوند، با این وجود بانکوک شهری مدرن به شمار می‌رود و به خوبی برای روزهای بارانی آماده شده است، بنابراین در هر موقع از سال می‌توان از این شهر دیدن کرد.

انتشار: 3 آذر 1396 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 293

به "وضعیت آب و هوایی تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "وضعیت آب و هوایی تایلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت آب و هوایی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید