شروع عملیات دولت وفاق ملی لیبی علیه نیروهای خلیفه حفتر

به گزارش کالارنا، دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس گفت که عملیات عقب راندن نیروهای خلیفه حفتر از شهرهای این کشور شروع شده است.

شروع عملیات دولت وفاق ملی لیبی علیه نیروهای خلیفه حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از گذشت چهار روز از شروع عملیات نیروهای خلیفه حفتر برای تسلط بر شهر طرابلس لیبی، نیروهای مستقر در این شهر نیز گفتند که عملیات علیه نیروهای حفتر را شروع نموده اند.

به گزارش الجزیره، محمد قنونو سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی گفت که عملیات موسوم به برکان الغضب (آتشفشان خشم) برای عقب راندن نیروهای ژنرال خلیفه حفتر از شهرهای این کشور شروع شده است.

او گفت که دولت مستقر در طرابلس خواستار ماهیت دموکراتیک و نه نظامی گری برای کشور است و نیروهای دولت وفاق ملی با برنامه دقیق و با قاطعیت پاسخ تهاجم نیروهای حفتر به طرابلس را خواهند داد.

فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی نیز پیش از ظهر امروز با کودتا خواندن حمله نیروهای حفتر به طرابلس گفته بود که دستور آماده باش به نیروهای حاضر در طرابلس را داده است.

همزمان با شروع تحرک نظامی دولت وفاق ملی برای مقابله با حمله خلیفه حفتر، محمد السیاله وزیر خارجه وفاق ملی نیز گفته است در کوشش است در رایزنی با مقامات کشورهای دیگر درگیری ها در طرابلس را متوقف کند.

شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر از چهارشنبه شب گذشته عملیات پیشروی به سمت طرابلس پایتخت لیبی را که در کنترل تشکیلات موسوم به دولت وفاق ملی واقع شده است، شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 496

به "شروع عملیات دولت وفاق ملی لیبی علیه نیروهای خلیفه حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات دولت وفاق ملی لیبی علیه نیروهای خلیفه حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید