آمادگی دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان خوابگاهی، اولویت با دانشجویان دختر است

به گزارش کالارنا، رئیس سازمان امور دانشجویان از آمادگی دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان خوابگاهی اطلاع داد و گفت: جایگاه های خالی دانشگاه ها هنوز تاثیر خود را بر افزایش ظرفیت خوابگاهی نگذاشته و ما در مواردی با کمبود ظرفیت روبرو هستیم.

آمادگی دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان خوابگاهی، اولویت با دانشجویان دختر است

دکتر مجتبی صدیقی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به میزان آمادگی دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان خوابگاهی اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید قرار داریم اغلب خوابگاه های بازسازی شده آماده اسکان دانشجویان خوابگاهی هستند و بعضی دیگر از این خوابگاه ها نیز تا اول مهر و تعدادی دیگر نیز تا حدود دو هفته پس از بازگشایی دانشگاه ها، دانشجویان را اسکان خواهند داد.

وی در ادامه از افتتاح چهار خوابگاه ملکی جدید در امسال اطلاع داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشگاه ها با مسائل اعتباری روبرو هستند در نتیجه برنامه این مراکز در حوزه خوابگاهی با تاخیر تحقق یافت. در نتیجه چند خوابگاه دیگر در مهر ماه امسال افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید نمود: تعداد کمی از دانشگاه های کشور از 23 شهریور ثبت نام دانشجویان خوابگاهی را شروع کردند و اکثر دانشجویان نیز از شنبه آینده برای دریافت خوابگاه ثبت نام خواهند کرد.

وی تاکید نمود: هنوز جایگاه های خالی دانشگاه ها چندان اثر خود را بر افزایش ظرفیت خوابگاهی نشان نداده است بنابراین ما در بخش دولتی هیچ خوابگاه اضافی نداریم فقط در مراکزی که با کمبود ظرفیت روبرو بودند با کاهش تراکم دانشجویان، به ظرفیت متعادل رسیدند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه ها در اسکان خوابگاه ها اولویت را به متقاضیان دختر قرار می دهند، اضافه کرد: اما اینکه بگوییم ما به طور 100 درصد احتیاج خوابگاهی در بخش دختران نداریم صحیح نیست. البته خوابگاه هایی که در حال حاضر در دست ساخت است اگر به مرحله بهره برداری برسند مشکل اسکان دانشجویان دختر برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 708

به "آمادگی دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان خوابگاهی، اولویت با دانشجویان دختر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان خوابگاهی، اولویت با دانشجویان دختر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید