آمریکا به وسیله ایجاد شبه نظامی به حضورش در افغانستان ادامه می دهد

به گزارش کالارنا، رئیس دفتر ریاست جمهوری سابق افغانستان گفت که آمریکا حتی پس از خروج نظامیانش از این کشور نیز به وسیله ایجاد شبه نظامی که آموزش داده به حضورش در افغانستان ادامه می دهد.

آمریکا به وسیله ایجاد شبه نظامی به حضورش در افغانستان ادامه می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، عبدالکریم خرم رئیس دفتر ریاست جمهوری سابق افغانستان توضیح داد که آمریکا بطور کامل از افغانستان خارج نخواهد شد.

خرم گفت: اگر آمریکا همه نیروهایش را نیز از افغانستان خارج کند به وسیله شبه نظامیان محلی که قبلاً آموزش داده به حضورش در این کشور ادامه خواهد داد.

وی اضافه نمود که آمریکا چندین هزار شبه نظامی در افغانستان آموزش داده که دستکم 12 هزار نفر از آن ها در ولایت خوست مستقر هستند.

وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ افغانستان بدون ارائه جزئیات بیشتر از این شبه نظامیان به صدای آمریکا گفت که این افراد با اسامی مختلف در افغانستان فعال هستند.

اگرچه خروم بطور مستقیم از این شبه نظامیان نام نبرد اما کارشناسان بر این باورند که وی به واحد نیروهای ویژه افغان اشاره داشته که پیش از تشکیل ارتش افغانستان توسط سازمان سیا تاسیس شده بود و کاملاً توسط این سازمان اداره می گردد.

این نیروها که به قطعه 02 و یا جوخه مرگ نیز شهرت دارند به ارتکاب اعدام های غیرقانونی، سر به نیست کردن افراد، حملات هوایی کورکورانه و دیگر موارد نقض حقوق بشری متهم هستند که دیدبان حقوق بشر به دلیل نقض جدی قوانین جنگی توسط این نیروها و مصونیت آن ها در برابر قانون خواهان انحلال این نیروها است.

این نیروهای وابسته به سازمان سیا کارنامه سیاهی در حملات شبانه و کشتار غیرنظامیان بویژه در مناطق روستایی افغانستان دارند و دیده بان حقوق بشر دولت افغانستان را به عدم توانایی و اراده سیاسی برای آنالیز کشته شدن غیرنظامیان توسط این نیروها متهم می نماید.

چندی پیش نیز نیویورک تایمز گزارش داده بود که کاخ سفید در نظر دارد تا در صورت خروج نیروهای بین المللی از افغانستان حضور نیروهای سازمان سیا در این کشور را افزایش دهد.

دونالد ترامپ نیز بارها به رسانه ها گفته که حتی پس از خروج از افغانستان نیز آمریکا به حضور اطلاعاتی قوی در این کشور ادامه خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1405

به "آمریکا به وسیله ایجاد شبه نظامی به حضورش در افغانستان ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به وسیله ایجاد شبه نظامی به حضورش در افغانستان ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید