آمریکا به خروج احتمالی ایران از ان.پی.تی واکنش نشان داد

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از شرق الاوسط، نماینده آمریکا در امور خلع سلاح به اظهارات وزیرخارجه ایران درباره خروج احتمالی از پیمان ان.پی.تی واکنش نشان داد.

آمریکا به خروج احتمالی ایران از ان.پی.تی واکنش نشان داد

این مقام آمریکایی در این ارتباط مدعی شده است که تهدید ایران به خروج از ان.پی.تی بسیار زیاد مایه تاسف است و این موضوع پیام منفی را به جامعه بین المللی می فرستد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود: ایران نیاز به یک توافق با آمریکا دارد که نه تنها مسائل هسته ای، بلکه دیگر موضوعاتی که باعث نگرانی آمریکاست از جمله موضوع موشکی و تحولات منطقه ای را در برگیرد.

این موضع گیری مقام آمریکایی پس از آن صورت می گیرد که وزیرخارجه ایران در گفتگویی گفت که اگر اروپایی ها اقدامی در ارتباط با ارسال پرونده ایران به شورای امنیت انجام دهند، طبق نامه رئیس جمهور در اردیبهشت 1397، موضوع خروج ایران از ان.پی.تی مطرح می شود.

در این ارتباط، وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران پنج گام در راستای کاهش تعهدات برجام برداشته است و قرار نیست گامی دیگری برای کاهش تعهدات بردارد، گفت: در صورتی که اروپایی ها به تعهدات خود برگردند ایران هم کاهش تعهدات را متوقف می کند، اما اگر اروپایی ها به رویه خود بر اساس بازی های سیاسی ادامه دهند، زیرا هیچ محمل قانونی ندارد ما امکانات متعددی داریم. در نامه رئیس جمهور آمده اگر این موضوع به شورای امنیت ارجاع شود، خروج ایران از ان.پی.تی مطرح خواهد بود، اما پیش از آن برنامه های دیگر را می توان در دستور کار قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1052

به "آمریکا به خروج احتمالی ایران از ان.پی.تی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به خروج احتمالی ایران از ان.پی.تی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید