آمریکا خواهان توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با همتای ترکیه ای خود خواهان کاهش تنش در شمال شرق سوریه شد و گفت ضروری است تا پیش از آن که اوضاع بدتر گردد، راه حلی پیدا کرد.

آمریکا خواهان توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد

به گفته وزیر دفاع آمریکا، تهاجم ترکیه به شمال سوریه می تواند نتایج خطرناک جدی را برای ترکیه به همراه آورد.

در همین ارتباط وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، با انتشار بیانیه ای از قول وزیر دفاع این کشور گفته است: ما برای روابط دوجانبه با ترکیه ارزش قائل هستیم، اما این تهاجم می تواند نتایج خطرناکی را برای ترکیه به بار آورد و اقدامات اخیر ترکیه می تواند به نیروهای آمریکایی در سوریه آسیب وارد کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در بخش دیگری از گفتگوهای خود، از ترکیه خواست تا عملیات در شمال شرق سوریه را متوقف کند تا آمریکا به همراه دیگر متحدان بتواند یک راهکار مشترک را برای کاهش تنش ها در منطقه قبل از بدتر شدن اوضاع پیدا کند.

عصر چهارشنبه به وقت محلی، رئیس جمهور ترکیه به صورت رسمی از شروع حمله نظامی به شمال سوریه اطلاع داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می نماید.

فرانسه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی ضمن اعلام مخالفت با حملات اجرا شده علیه شمال سوریه، نگرانی خود را بابت تحرکات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه اعلام نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 789

به "آمریکا خواهان توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید