آمریکا: کره شمالی همچنان تهدیدی برای منطقه است

به گزارش کالارنا، فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا تاکید نمود، کره شمالی به ساخت و توسعه سیستم های موشکی و تسلیحات اتمی ادامه می دهد و همچنان تهدیدی برای منطقه و آمریکا محسوب می گردد.

آمریکا: کره شمالی همچنان تهدیدی برای منطقه است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آدمیرال چارلز ریچارد، فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا این اظهارات را در جریان سمپوزیوم مجازی دفاع موشکی و فضایی عنوان کرد و در آن به تهدیدات نظامی از سوی چین و روسیه نیز اشاره نمود.

وی گفت: کره شمالی به پیگیری و دنبال کردن غیرقانونی تسلیحات اتمی خود ادامه می دهد و در حال توسعه سیستم های موشکی خود است. این ظرفیت ها نیروها و متحدانمان در منطقه را تهدید می نمایند. آزمایشات موشک های بالستیک قاره پیمای آنها در سال های اخیر حتی می تواند تهدیدی برای سرزمین آمریکا باشد.

ریچاردسون در این اظهارات به آزمایشات موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی در سال 2017 میلادی اشاره داشت. از آن موقع تا به امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه بار بایکدیگر ملاقات نموده و کوشش کردند تا به توافقی درخصوص خلع تسلیحات اتمی کره شمالی در ازای دریافت امتیازهایی از آمریکا دست یابند.

اما این کوشش از زمان دومین نشست این رهبران در ویتنام در فوریه سال 2019 میلادی به حالت تعلیق درآمد؛ نشستی که به خاطر اختلافات نسبت به اندازه و ابعاد خلع تسلیحات اتمی کره شمالی و برطرف تحریم ها از سوی آمریکا به طور خیلی ناگهانی خاتمه یافت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1422

به "آمریکا: کره شمالی همچنان تهدیدی برای منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: کره شمالی همچنان تهدیدی برای منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید