آیا دستکش پارچه ای برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟

به گزارش کالارنا، یک فلوشیپ کنترل عفونت های بیمارستانی درباره استفاده از دستکش پارچه ایی در روزهای کرونایی توضیح داد.

آیا دستکش پارچه ای برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محبوبه علیزاده فلوشیپ کنترل عفونت های بیمارستانی،درباره استفاده از دستکش پارچه ای در روزهای کرونایی گفت: یک نکته مهم در پیشگیری از انتقال بیماری های مسری به ویژه در محیط های وابسته به مراکز درمانی، استفاده از وسایل محافظت فردی مانند دستکش و ماسک است. این وسایل باید یک بار مصرف باشند و بلافاصله بعد از آلوده شدن به روش بهداشتی دفع شوند.

این فلوشیپ کنترل عفونت های بیمارستانی اضافه نمود: در سایر محیط ها مانند محیط های اجتماعی در فضای باز، اگر تهویه طبیعی وجود داشته باشد و فاصله حدود دو متری بین افراد رعایت شود، استفاده از ماسک توصیه نمی شود.

علیزاده تاکید کرد: اگر افراد به دستکش و ماسک یک بار مصرف و با کیفیت مناسب دسترسی ندارند، بهترین توصیه رعایت دقیق بهداشت دست و آداب سرفه و عطسه است.

آیا ماسک های پارچه ای خانگی محافظ خوبی در برابر کرونا است؟

او اضافه نمود: استفاده از دستکش پارچه ای، به دلایل زیر توصیه نمی شود:

دستکش های پارچه ای بعد از آلوده شدن، بلافاصله دور انداخته نمی شوند؛ افراد پس از استفاده آن ها را در جیب یا کیف خود قرار می دهند و این ممکن است آلودگی را به سایر وسایلشان منتقل کند.

جنس اغلب آن ها به گونه ای است که نمی تواند مانع ورود و خروج ویروس شود؛ بنابراین استفاده از آن ها با ایجاد اطمینان کاذب، سبب کاهش دفعات شستشوی دست ها شده و باعث انتشار بیشتر ویروس می شوند.

علیزاده اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشت که استفاده از دستکش یک بار مصرف نیز، در مقابل ویروس کرونا برای فرد مصونیت کامل ایجاد نمی کند. بسته به جنس دستکش (لاتکس، نیتربل، وینیل یا پلاستیکی) ویروس می تواند به درجات مختلف از دستکش عبور کرده و دست ها را به ویروس آلوده کند؛ بنابراین لازم است بلافاصله پس از ورود به خانه و خارج کردن و دور انداختن دستکش ها، دستان خود را با آب و صابون بشویید.

او در پایان گفت: هنگام شست و شوی دست ها همه بخش های آن، از جمله مچ ها و بین انگشتان که اغلب در شست و شو نادیده گرفته می شوند، باید به خوبی شسته شوند. ویروس کرونا می تواند از طریق دست های آلوده، طی تماس دست با صورت حتی با وجود استفاده از دستکش، به دهان و بینی انتقال یافته و فرد را به ویروس آلوده کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1236

به "آیا دستکش پارچه ای برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دستکش پارچه ای برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید