اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان شعبه کرمان آغاز به کار کرد

به گزارش کالارنا، رئیس اتاق کرمان گفت: با وجود همه تلاش ها، پیگیری ها، برگزاری نشست ها، پذیرش هیات ها از افغانستان و سایر اقدامات لازم برای افزایش تجارت کرمان و افغانستان، اما همچنان نتیجه مد نظر حاصل نشده که باید دلیل این موضوع مهم آسیب شناسی و بررسی شود.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان شعبه کرمان آغاز به کار کرد

سیدمهدی طبیب زاده در نشست اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان با اشاره به مسائل پیش روی تجارت با افغانستان اضافه نمود: بررسی مسائل مربوط به مرزهای میلک و دوغارون همواره توسط اتاق کرمان اجرا شده به طوری که کانون توجهات کشور قرار گرفته، ضعف در زیرساخت ها مطرح و نشست ها و مراودات برای ساماندهی مرزها اجرا شده که امیدواریم این اقدامات به نتیجه برسد و تجارت بزرگی بین کرمان و افغانستان شکل گیرد.

اوادامه داد: ممکن است محدودیت هایی مانند پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات وجود داشته باشد اما باید اقداماتی انجام داد تا این همه انگیزه، تلاش و علاقه برای تجارت از بین نرود و کمرنگ نشود.

طبیب زاده، با اشاره به تعداد زیاد افغانستانی ها در کرمان خاطرنشان کرد: اتاق کرمان در اجرای طرح احداث 120 مدرسه در استان تصمیم گرفته در مرحله نخست مدرسه ای را در محله شرف آباد کرمان که تراکم افغانستانی ها در آنجا بیشتر است، بسازد تا آنها هم بتوانند از خدمات آموزشی استفاده کنند که از تاجران افغانستانی فعال در کرمان نیز درخواست می شود در این زمینه کمک کنند.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: ترس بازرگانان از ناامنی در افغانستان، تعهدات ارزی، ناهماهنگی هایی بین سازمان های مرتبط و گمرک، فرایند کند اخذ ویزا، بی ثباتی در قوانین و مقررات، مسائل حمل و نقل و در نظر نگرفتن تجارت برد- برد، اطلاع نداشتن صادرکنندگان از برخی مزایا و جدی نبودن مسئولان در این زمینه، از سایر آسیب های سد راه افزایش تجارت با افغانستان است.

او راه اندازی شرکت مدیریت صادرات ویژه تجارت با افغانستان را یک نیاز ضروری دانست و تاکید کرد: پیگیری، استمرار در رسیدن به خواسته ها و انگیزه داشتن می تواند مسائل را برطرف کند و البته نباید ناامید شد.

گفتنی است در این نشست سیدمحمدرضا موسوی ترابی، عضو هیات کنندگان اتاق کرمان و رئیس کمیسیون کشاورزی به عنوان رئیس هیات اجرایی این اتاق مشترک انتخاب شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1436

به "اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان شعبه کرمان آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان شعبه کرمان آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید