اخبار کرونا در چند خط؛ فرضیه ارتباط نگران کننده کاوازاکی و کرونا

به گزارش کالارنا، 21 میلیون و 357 هزار و 771 نفر. این عدد در واقع تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان است، عددی که روز به روز بیشتر می شود.

اخبار کرونا در چند خط؛ فرضیه ارتباط نگران کننده کاوازاکی و کرونا

به گزارش خبرنگاران ، در حالی که تعداد مبتلایان و فوتی های کرونایی روز به روز در جهان بیشتر می شود آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را مرور می کنیم:

*در یک شبانه روز هزار و 441 نفر در بریتانیا مبتلا به کرونا شدند که این بالاترین آمار ممکن در دو ماه اخیر است. البته برخی از کارشناسان می گویند آمار واقعی این کشور در واقع 3 هزار و 800 نفر در هر روز است. در طول 24 ساعت اخیر 11 تن دیگر در این کشور در پی ابتلا به کرونا جان باختند. در طول موج اول ویروس کرونا در این کشور 17 درصد از جمعیت کل سیاه پوستان مبتلا به کرونا شدند.

* بریتانیا 90 میلیون دوز از واکسن کرونا که ساخته شده از سوی دانشگاه آکسفورد و تولید شده از سوی شرکت داروسازی آسترازینیکا است را سفارش داده و در پنج مرحله تمام مردم کشورش را واکسیناسیون می کند.

*شرکت های انگلیسی که کارمندانش پوشیدن ماسک را رعایت نکنند از سوی دولت با جریمه 10 هزار پوندی روبرو خواهند شد.

*پس از اینکه آلودگی یکی از دلایل اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان معرفی شد اکنون کارشناسان این فرضیه را مطرح کرده اند که ابتلا به کرونا به این دلیل در آسیایی ها و سیاه پوستان بیشتر است که آنها در نقاطی از جهان زندگی می کنند که شاخص های آلودگی در این نقاط بسیار بالاست. همانند هند، ایران، چین و چند کشور دیگر.

*محققان کالیفرنیایی یک اسپری مخصوص بینی تهیه کردند که می تواند فرد را تا حد زیادی از آلوده شدن به ویروس کرونا محافظت کند. محققان این اسپری مخصوص بینی را ایرونبس نامگذاری کرده اند.آنها ادعا می کنند این اسپری بیشتر از ماسک و سایر تجهیزات بهداشتی می تواند در جلوگیری فرد از ابتلا به کرونا عمل کند. در لابراتورهای این محققان پس از انجام آزمایشات مختلف نشان داده شد که این اسپری چگونه باعث می شود از ورود کرونا به حلق و سپس ریه جلوگیری شود.

*یک مطالعه در بیمارستانی در فلوریدا نشان داد ویروس کرونا تا فاصله 16 فوتی از تخت یک بیمار کرونایی در هوا حرکت می کند.

*دانشمندان فعال در دانشگاه پزشکی هاروارد یک نوع طب سوزنی مدرن را به منظور درمان التهاب ناشی از عفونت کرونایی در موش های آزمایشگاهی تست کردند و به نتایج مثبتی رسیدند. حالا آنها مدعی هستند که با طب سنتی می توان راهکارهایی برای درمان بیماری کرونا ارائه داد.

*افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند باز هم در معرض ابتلا به آن هستند و آلوده شدن به این ویروس و بهبودیافتن هرگز به این معنا نیست که یک فرد برای همیشه مقابل ویروس مصونیت پیدا کرده است. محققان چینی بعد از ابتلای دوباره یک زن 68 ساله به کرونا نگران افزایش تعداد شمار ابتلا در میان افرادی است که قبلا هم این بیماری داشتند. این زن 68 ساله پیش از این در ماه فوریه مبتلا به کرونا شده بود.

*فوت یک دختربچه 11 ساله اسپانیایی به دلیل ابتلای همزمان به کاوازاکی و کرونا این فرضیه نگران کننده را به وجود آورد که بیماری کاوازاکی در بچه ها احتمالا منجر به مستعد شدن بدن آنها در برابر ابتلا به کرونا است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1438

به "اخبار کرونا در چند خط؛ فرضیه ارتباط نگران کننده کاوازاکی و کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ فرضیه ارتباط نگران کننده کاوازاکی و کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید