اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار به موزه منطقه ای باستانشناسی جیرفت

به گزارش کالارنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از اختصاص 6میلیارد تومان اعتبار به موزه منطقه ای باستان شناسی جیرفت اطلاع داد.

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار به موزه منطقه ای باستانشناسی جیرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، فریدون فعالی در نشست مشترک با یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت 10 درصدی موزه منطقه ای باستان شناسی جیرفت، اظهار کرد: این موزه در 13 طبقه احداث خواهد شد که 3 طبقه آن در زیر زمین واقع شده است.

او با بیان اینکه تکمیل موزه منطقه ای باستان شناسی جیرفت به صورت ویژه در دستور کار واقع شده است، اضافه کرد: در امسال 6 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی به این موزه اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با تاکید بر اینکه محوطه باستانی کنارصندل جیرفت به سایت موزه تبدیل می گردد، توضیح داد: با راه اندازی این سایت موزه امکانات و زیرساخت های مورد احتیاج گردشگران نیز ایجاد می گردد.

او با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان ظرفیت های فراوانی جهت جذب گردشگران دارد، عنوان نمود: باید داشته های تاریخی، باستانی و گردشگری این منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فعالی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری جنوب کرمان بدون همکاری همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط میسر نخواهد شد، اضافه کرد: باید شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه تسهیل گردد.

او با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری جنوب استان کرمان ناشناخته مانده است، توضیح داد: این مسئله مانع از رشد سرمایه گذاری و اشتغال زایی مناسب در شهرستانهای جنوبی این استان شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با اشاره به اینکه به دنبال رشد متوازن صنعت گردشگری در تمامی شهرستان های استان کرمان هستیم، عنوان نمود: تمرکز این اداره کل در امسال بر رونق گردشگری جنوب استان است.

او در خاتمه با تاکید بر اینکه شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری جنوب استان فراهم است، اعلام نمود: در حال حاضر به سرمایه گذاران بخش های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات پرداخت می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 700

به "اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار به موزه منطقه ای باستانشناسی جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار به موزه منطقه ای باستانشناسی جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید