اخذ مالیات از خانه های خالی از مهر اجرایی می گردد

به گزارش کالارنا، خبرنگاران: در حالی وزیر راه وعده اخذ مالیات از خانه های خالی در تابستان سال جاری را داده بود که وی در جدیدترین اظهارنظر از اجرایی شدن این برنامه از مهر سال جاری خبر داده است.

اخذ مالیات از خانه های خالی از مهر اجرایی می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، وزیر راه و شهرسازی اواسط ماه گذشته با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای ساماندهی بازار مسکن گفته بود: اخذ مالیات از خانه های خالی چند سال مورد بحث بود، در این زمینه اعلام می شد که وزارت راه پایگاه های اطلاعاتی واحدهای مسکونی مردم را ندارند.

محمد اسلامی اضافه نمود: در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقدام به تهیه سامانه املاک و اسکان کرد و این سامانه بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد.

وی با بیان این که پس از رونمایی سامانه مذکور از دستگا ه های ذی ربط خواستیم اطلاعات را وارد این سامانه نمایند، اضافه نمود: سازمان امور مالیاتی این سامانه را در اختیار گرفته و برگه های مالیات را صادر خواهد نمود. با توجه به این مسئله مالکان خانه های خالی یا باید آنرا بفروشند یا اجاره دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که اخذ مالیات از خانه های خالی چه زمانی اجرا می گردد، توضیح داد: دریافت مالیات از خانه های خالی از تاریخی که قانون تصویب نموده قابل وصول است و باید از تابستان برگه های مالیات برای مالکان صادر گردد.

این در حالی است که اسلامی امروز 11 تیرماه 99 با اشاره به طرحی و رونمایی از سامانه ملی املاک و اسکان به تسنیم گفت: سازمان امور مالیاتی تا مهر ماه امسال برگه های مالیاتی را صادر نموده و از صاحبان خانه های خالی مالیات اخذ می نماید.

وی با بیان اینکه تحولات بازار از هیچ منطقی تبعیت نمی نماید چون حدود 6 ماه قبل هر انس طلا نزدیک به 1 هزار و 270 دلار بود در حالی که هر انس امروز به هزار و 700 دلار رسیده است، اضافه نمود: دلار در جهان در مقابل طلا سقوط نموده اما در کشور ما این جریان معکوس است.

اسلامی توضیح داد: وقتی شورای عالی کار و ستاد تنظیم بازار قیمتی را مشخص می نمایند، کالاها و خدمات نیز به همان نسبت تاثیر پذیرفته و شاید ارزش آنها افزایش یابد اما بعضی اوقات بسیاری از گرانی ها مصادیق واقعی ندارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1319

به "اخذ مالیات از خانه های خالی از مهر اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات از خانه های خالی از مهر اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید