از طرح فروش مسکن در بورس تا افزایش قیمت خانه در تهران

به گزارش کالارنا، همراهان عزیز و گرامی ما، در این مطلب مهم ترین اخبار ساختمانی در هفته ای که گذشت را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در ادامه با ما همراه باشید.

از طرح فروش مسکن در بورس تا افزایش قیمت خانه در تهران

جهت دریافت خدمات نقشه ساخت الاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

آنالیز فرآیند طرح فروش مسکن در بازار سهام

علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و معاملات اقتصادی بورس کالای ایران، از اجرایی شدن طرح پیش فروش مسکن با استفاده از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد با همکاری وزارت راه و شهرسازی اطلاع داد. به گفته وی در جلسه ای که به تازگی در سازمان بورس با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان اوراق بهادار و معاونان آن انجام شد، طرح پیش فروش مسکن متری مورد آنالیز نهاده شد و بر اساس آنالیز های اجرا شده اعلام شد، این فرآیند می تواند در چارچوب ساختارهای بازار سرمایه و به واسطه قراردادهای سلف موازی استاندارد راه اندازی گردد.

به گفته علیرضا ناصرپور، علاوه بر این موضوع، طرح هایی مانند فروش املاک و مستغلات در بازار فرعی بورس، بازار تهاتری مصالح و املاک و راه اندازی صندوق های املاک نیز در حال پیگیری است. وی اضافه کرد: اوراق سلف موازی استاندارد فرآیندی است که در طی آن می توان پیش فروش متری مسکن را پیاده سازی کرد.

وی اذعان داشت، در این طرح شرکت سازنده می تواند با هدف تامین اقتصادی و فروش ملک نسبت به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد اقدام کند. تحویل این اوراق در سررسید است. این بدان معناست که فرد می تواند در سررسید به ازای متراژهای مشخص که قید شده است، اوراق را تامین نموده و واحد مسکونی را تحول بگیرد.

به گفته معاون توسعه بازار و معاملات اقتصادی بورس کالای ایران، از اهداف اجرایی شدن این طرح می توان به خانه دار شدن افراد و خریداران مسکن در این شرایط تورمی اشاره نمود. هم چنین این طرح می تواند روش خوبی برای تامین اقتصادی سازندگان انبوه مسکن باشد.

اعلام ساز و کارهای ورود بخش مسکن به بازار سرمایه

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از حضور بخش مسکن در بازار سرمایه و امکان بهره مندی از این فضا برای فعالان در بخش مسکن اطلاع داد. وی اذعان داشت با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش فراوری مسکن، برای تعادل بخشی به بازار مسکن و جبران کمبودها در این حوزه با سازمان بورس توافقاتی شده و هماهنگی هایی اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: اصلاح آیین نامه قانون ساماندهی در راس امور نهاده شده است. به گفته وی با تصویب و ابلاغ این اصلاحات حجم عظیمی از پروژه های فراوری انبوه مسکن به وسیله بورس معرفی می شوند و افراد علاقمند می توانند در این بخش سرمایه گذاری نمایند. انجام این کار می تواند ارزش اضافه نموده و سرمایه گذاری مطمئنی در بازار اقتصاد ایجاد کند.

افزایش قیمت مسکن در تهران

بانک مرکزی از افزایش 33.9 درصدی افزایش قیمت مسکن در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد. بر اساس گزارش های اجرا شده اجاره بها در شهر تهران در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28.5 درصد افزایش داشته است. این گزارشات بر اساس آمارهای خام سامانه ثبت معاملات امکلاک و مستغلات کشور اجرا شده و توسط اداره آنالیز ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی منتشر می گردد.

عدم تابعیت بازار مسکن از عرضه و تقاضا

در پی افزایش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت، بازار مسکن تبعیتی از عرضه و تقاضا ندارد. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از انتشار گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از عبور متوسط قیمت مسکن از 17 میلیون تومان در هر مترمربع، گفت: هیچ جای نگزاین برای افرادی که قصد خرید خانه دارند اما استطاعت انجام آن را ندارند، نیست. چرا که در سامانه طرح اقدام ملی دست همه برای ثبت نام و ثبت درخواست باز است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1262

به "از طرح فروش مسکن در بورس تا افزایش قیمت خانه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از طرح فروش مسکن در بورس تا افزایش قیمت خانه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید