استاندار دولت هادی خواهان مقابله با نیروهای اماراتی در شبوه یمن شد

به گزارش کالارنا، استاندار شبوه وابسته به دولت مستعفی منصور هادی گفت که اماراتی ها دست به اقدامات تحریک آمیز در این استان می زنند و باید با آنها مقابله گردد.

استاندار دولت هادی خواهان مقابله با نیروهای اماراتی در شبوه یمن شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد صالح بن عدیو استاندار شبوه وابسته به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی شب گذشته (چهارشنبه) در نامه ای به وی خواهان مقابله با نیروهای اماراتی در این استان شد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او در نامه ای به منصور هادی نوشت که نیروهای اماراتی دست به اقدامات تحریک آمیز علیه عناصر وابسته به دولت مستعفی می زنند.

در این نامه آمده است که صبح چهارشنبه به هنگام حرکت نیروهای اماراتی از تأسیسات بلحاف به پایگاه نظامی العلم بالگرد آپاچی اماراتی ها به یکباره به سمت پایین شیرجه رفته و خود را نیروهای دولت مستعفی نزدیک نموده است.

در این نامه همچنین آمده است که نیروهای دولت مستعفی کوشش زیادی برای عدم درگیری با نیروهای اماراتی می نمایند اما خودروهای نظامی اماراتی در ایستگاههای ایست و بازرسی توقف نمی نمایند و علاوه بر اینکه خود موانع را به سرعت کنار می زنند، نیروهای نظامی دولت مستعفی را نیز مسخره می نمایند.

به گفته استاندار شبوه، پایگاه نظامی العلم تبدیل به مرکزی برای توزیع سلاح های اماراتی به شبه نظامیان جهت حمله به مواضع عناصر وابسته به منصور هادی شده است و کاربری دیگری ندارد.

در ماه آگوست (مرداد) اماراتی ها دست به بمباران مواضع نیروهای وابسته به منصور هادی در شرق استان عدن زدند که بیش از 300 کشته و زخمی در پی داشت.

نیروهای وابسته به دولت منصور هادی در حال حاضر بیشتر بخش های استان شبوه را تحت کنترل دارند اما نیروهای اماراتی نیز کماکان در بعضی مناطق از جمله پایگاه العلم و تأسیسات گازی بلحاف حضور دارند.

درگیری های چند ماهه در تابستان گذشته میان عناصر وابسته به دولت منصور هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را با خود به همراه داشتند سرانجام در 14 آبان به موجب توافق ریاض میان دو طرف ظاهرا سرانجام یافت اما حضور نیروهای اماراتی در جنوب یمن کماکان به صورت محدود ادامه دارد و شرایط جنوب یمن هرازچندگاهی متشنج می گردد؛ به طوریکه در نهم آذر ماه شهر ابین در جنوب یمن شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی و نیروهای الحزام الامنی (وابسته به امارات) بود. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 947

به "استاندار دولت هادی خواهان مقابله با نیروهای اماراتی در شبوه یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار دولت هادی خواهان مقابله با نیروهای اماراتی در شبوه یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید