امتحانات خاتمه ترم کدام دانشگاه ها حضوری برگزار می گردد؟ خبرنگاران

به گزارش کالارنا، معاون آموزشی وزارت علوم طی نامه ای به روسای دانشگاه ها نحوه برگزاری آزمون های انتها ترم نیم سال دوم تحصیلی 1400- 1399 را گفت.

امتحانات خاتمه ترم کدام دانشگاه ها حضوری برگزار می گردد؟ خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم با ارسال نامه ای به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نحوه ارزشیابی دانشجویان برای نیم سال دوم تحصیلی 1400- 1399 و نحوه برگزاری آزمون های خاتمه ترم را اعلام نمود.

در این نامه آمده است؛ روسای محترم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور

با سلام و احترام.

جهت گیری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به سوی آموزش الکترونیکی، به منزله بهترین راه برای حفظ و استمرار آموزش در دوره همه گیری بیماری کووید 19 از سال تحصیلی گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد. از جمله آثار و پیامد های این نوع آموزش، موضوع نحوه ارزشیابی از میزان و کیفیت یادگیری دانشجویان بوده است. بدین وسیله و در حالی که تا خاتمه نیمسال تحصیلی فرصت مناسبی وجود دارد، انتظار می رود به نحوی برنامه ریزی گردد که:

1. با فرض استمرار شرایط اضطراری در همه مناطق کشور تا خاتمه نیم سال دوم 1400- 1399 برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ارزشیابی مستمر از دانشجویان صورت پذیرد تا سهم آزمون خاتمه نیم سال در مشخص نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی، تخفیف پیدا کند.

2. در مناطق کم خطر از نظر همه گیری بیماری، زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه برای شرکت در آزمون خاتمه نیم سال، آنالیز و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته گردد. تدبیر دانشگاه در برگزاری امتحان حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، هماهنگ باشد.

3. این تصمیم از هم اکنون به دانشجوان اطلاع رسانی گردد تا آن ها از احتمال برگزاری آزمون خاتمه نیمسال خود به صورت حضوری، اطلاع داشته باشند. اطلاع رسانی باید از مجاری مختلف رسمی دانشگاه و با اطمینان از وصول آن از سوی همه دانشجویان انجام گردد تا این تصمیم در آستانه اجرا، با اعتراض دانشجویان مبنی بر بی اطلاعی یا اطلاع رسانی ضعیف دانشگاه روبرو نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1799

به "امتحانات خاتمه ترم کدام دانشگاه ها حضوری برگزار می گردد؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات خاتمه ترم کدام دانشگاه ها حضوری برگزار می گردد؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید