انتقاد از عدم قرائت گزارش تفحص از قاچاق، امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت رئیسه قوی تری داشته باشیم

به گزارش کالارنا، عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه گفت: عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در واقع اتلاف منابع و هزینه های انجام شده در این باره است.

انتقاد از عدم قرائت گزارش تفحص از قاچاق، امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت رئیسه قوی تری داشته باشیم

به گزارش خبرنگاران از فارس، عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز از سال 97 به هیأت رئیسه ارسال شده اما 3 سال است که برای قرائت توسط هیأت رئیسه در دستور کار صحن قرار نمی گیرد.

وی اضافه نمود: برای تهیه این گزارش تحقیق و تفحص زمان و هزینه های زیادی صرف شده و کارشناسان زیادی از داخل و بیرون مجلس این گزارش را تهیه و جمع بندی کردند و عدم قرائت آن در واقع اتلاف منابع و هزینه ها در این زمینه است.

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای مجلس برای اعمال نظارت بر دستگاه های اجرایی است و وقتی این گزارش در صحن قرائت و در خصوص آن تصمیم گیری نگردد، عملا کاری در این زمینه انجام نشده است.

پاپی زاده اعلام کرد: از سوی دیگر باید گزارش تحقیق و تفحص در صحن قرائت گردد و پس از قرائت در خصوص آن تصمیم گیری گردد که به قوه قضائیه ارسال گردد یا خیر و در خصوص مدیران متخلف چه اقدامی باید صورت گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه اضافه نمود: عملکرد هیأت رئیسه در دو سال سرانجامی مجلس در خصوص اولویت بندی طرح ها و لوایح عملکرد خوبی نبوده و همین مسأله باعث شده تا مجلس با مشکلاتی روبرو گردد.

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: از سوی دیگر بخشی از انتقاداتی که به کلیات مجلس وارد می گردد به خاطر تصمیم گیری های هیأت رئیسه است که مجلس را نیز مورد انتقاد قرار می دهد.

پاپی زاده اعلام کرد: هیأت رئیسه باید به ویژه در سال سرانجامی گزارش هایی که نهایی و به هیأت رئیسه ارسال شده را قرای قرائت در دستور کار صحن قرار دهد و اگر احتیاج به اصلاح دارد، آن را برای اصلاح ارجاع دهد و گزارش نهایی را برای قرائت در دستورکار قرار دهد.

وی در سرانجام گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت رئیسه قوی تری را داشته باشیم تا مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت بتواند بهتر به وظیفه خود عمل کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1288

به "انتقاد از عدم قرائت گزارش تفحص از قاچاق، امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت رئیسه قوی تری داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از عدم قرائت گزارش تفحص از قاچاق، امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت رئیسه قوی تری داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید