اندیشکده ویلسون: طالبان در مذاکرات بین الافغانی دست بالا را دارد

به گزارش کالارنا، پژوهشگر اندیشکده ویلسون گفت که زمان به نفع طالبان است، اگر آن ها پیشنهادات بر سر میز مذاکره را دوست نداشته باشند هر زمان می توانند به میدان نبرد بازگردند.

اندیشکده ویلسون: طالبان در مذاکرات بین الافغانی دست بالا را دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مایکل کوگلمن پژوهشگر ارشد اندیشکده ویلسون گفت که مذاکرات بین الافغانی ممکن است بسیار طولانی گردد اما زمان به نفع طالبان است و این گروه می تواند بر سر میز مذاکره آمده و پیشنهادات مطرح شده را بشنود و اگر آن را دوست نداشت بار دیگر به میدان نبرد بازگردد .

وی اضافه کرد که دولت آمریکا تمایل دارد زمانی نیروهایش را از افغانستان خارج کند که مذاکرات در حال پیشرفت باشد نه اینکه با گذشت زمان بن بست مذاکرات ادامه داشته باشد.

کوگلمن گفت: دولت آمریکا معتقد است که خروج نظامی وقتی مذاکرات در حال پیشرفت است بسیار بهتر از زمانی است که نیروهای آمریکایی در حال خروج باشند اما هیچ دلیلی برای این باور وجود نداشته باشد که مذاکرات در حال پیشرفت است.

بعضی کارشناسان نگرانند که اگر مذاکرات نتیجه ندهد طالبان قادر خواهد بود تا نفوذش را در سراسر افغانستان گسترش دهد.

این در حالی است که بعضی کارشناسان نیز از تمایل آمریکا برای خروج آبرومندانه همه نیروهایش از افغانستان پیش از انتخابات ماه نوامبر خبر می دهند.

لازم به ذکر است که براساس توافقنامه قطر، خروج آمریکا و ناتو از افغانستان به موفقیت مذاکرات طالبان و دولت افغانستان وابسته نیست و تنها به پایبندی طالبان نسبت به تعهداتش در رابطه مبارزه با تروریسم بستگی دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1468

به "اندیشکده ویلسون: طالبان در مذاکرات بین الافغانی دست بالا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده ویلسون: طالبان در مذاکرات بین الافغانی دست بالا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید