اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون به تعویق افتاد

به گزارش کالارنا، ماموریت سرنشین دار کرو-1 که برنامه ریزی شده بود اواخر ماه جاری میلادی و در تاریخ 31 اکتبر و سوار بر موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس پرتاب شود به تعویق افتاد و اکنون پرتاب این ماموریت به ماه نوامبر موکول شده است.

اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون به تعویق افتاد

قرار بود ماموریت کرو-1 که طی آن قرار است چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شوند اواخر ماه اکتبر انجام شود که گویا این ماموریت به تعویق افتاده است. بنابر گفته مقامات ناسا این پرتاب زودتر از اوایل تا اواسط ماه نوامبر انجام نخواهد شد.

ناسا اولین پرواز عملیاتی سرنشین دار کپسول کرو دراگون(Crew Dragon) موسوم به اسپیس ایکس کرو-1 (SpaceX Crew-1) را که برای اولین بار چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد، برای 31 اکتبر برنامه ریزی کرده بود.

ناسا و اسپیس ایکس(SpaceX) تاریخ پرتاب جدید کپسول کرو دراگون را برای انجام اولین پرواز عملیاتی سرنشین دار خود، 31 اکتبر مصادف با شب هالووین تعیین کرده بودند.

این مأموریت در پی پرواز آزمایشی موفقیت آمیز Demo-2 انجام خواهد شد که دو فضانورد به نام باب بهنکن و داگ هارلی را به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) برد. بهنکن و هارلی پس از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی در ماه اوت 2020 به زمین بازگشتند. این پرواز اولین پرواز سرنشین دار کرو دراگون بود که بعد از هشت ژوئیه 2011 یک فضانورد را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی برد.

اسپیس ایکس و ناسا در ابتدا 23 اکتبر را برای انجام این پرتاب در نظر گرفته بودند، اما تصمیم گرفتند آن را چند روز به تعویق بیاندازند تا بعد از پرتاب کپسول سایوز در 14 اکتبر و منفصل شدن آن از ایستگاه فضایی در تاریخ 21 اکتبر، به تیم های عملیاتی زمین و ایستگاه فضایی زمان بیشتری برای آماده سازی و بررسی مسائل بدهند. حال گویا تاریخ 31 اکتبر نیز تاریخ پرتاب نیست و می بایست تا ماه نوامبر برای مشاهده این پرتاب سرنشین دار صبر کنیم.

مقامات ناسا درباره این تاخیر گفتند: این تأخیر به دلیل تکمیل آزمایشات سخت افزاری و بررسی داده ها توسط شرکت اسپیس ایکس رخ داده است.

طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام های مایکل هاپکینز(Michael Hopkins) ، ویکتور گلاور (Victor Glover) و شانون واکر(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد.

پرتاب برنامه ریزی شده کرو-1 چندین بار به تعویق افتاده است. اولین تاریخ پرتاب آزمایشی 30 اوت بود که سپس به اواخر سپتامبر ، سپس 23 اکتبر ، سپس 31 اکتبر(10 آبان) و اکنون به اوایل یا اواسط ماه نوامبر تغییر یافت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1544

به "اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید