ایران شنبه جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می نماید

به گزارش کالارنا، فارس نوشت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز شنبه 16 شهریور ماه در نشستی خبری جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می نماید.

ایران شنبه جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می نماید

بهروز کمال وندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی شنبه 16 شهریور ماه جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را در نشستی خبری اعلام می نماید.

شب گذ5شته حسن روحانی رئیس جمهور بعد از نشست مشترک سران سه قوه گفت که گام سوم از پس فردا (آدینه) برداشته می گردد.

روحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم ، گفت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه احتیاج فنی کشور است، بلافاصله آغاز کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مدنظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنی سازی احتیاج داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

جمهوری اسلامی ایران براساس بیانیه 18 اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی در توقف بعضی تعهدات برجامی در 120 روز گذشته، اقداماتی را در قالب گام های اول و دوم صورت داد. در گام اول ایران از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 3.67 درصد عبور کرد و در انتها این گام و زمان ورود به گام دوم (16 تیر ماه) نیز عنوان شد که ایران از این به بعد سقف غنی سازی 3.67 درصد را رعایت نمی نماید و یک روز بعد هم بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با فارس اطلاع داد که سقف اورانیوم غنی شده ایران به 4.5 درصد رسیده است.

امروز (پنجشنبه) 14 شهریور ماه فرصت 60 روزه دوم ایران به طرف های باقیمانده در برجام انتها می یابد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 673

به "ایران شنبه جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران شنبه جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید