بانک آمریکایی: نفت 150 دلار می گردد

به گزارش کالارنا، بانک جتریز آمریکا هشدار داد: قیمت نفت در بازار جهانی به احتمال زیاد خیلی بیشتر از رقم کنونی رشد خواهد نمود و به 150 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

بانک آمریکایی: نفت 150 دلار می گردد

به گزارش فارس به نقل از CNBC، کریستفر وود کارشناس ارشد بانک جتریز طی مصاحبه ای گفت: زمانی که شاهد بازگشایی کامل فعالیت های مالی در دنیا باشیم قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در حالی که هنوز مرز های چین به صورت مجازی بسته هستند و بسیاری از کشور های آسیایی هنوز در محدودیت های کرونایی به سر می برند، قیمت نفت به 80 دلار رسیده است.

این کارشناس مالی ادامه داد: در صورتی که واقعا شاهد بازگشایی فعالیت های مالی در دنیا باشیم، به خاطر مشکل در تأمین نفت قیمت 150 دلار خواهد رفت.

وی تأکید کرد: حتی شیوع نوع تازه ویروس کرونا به نام امیکرون نمی توان جلوی افزایش قیمت را برای مدت طولانی بگیرد و زمانی که محدودیت های کرونایی لغو گردد و تقاضا دوباره افزایش یابد به شکلی اجتناب ناپذیر قیمت نفت به رقم های بالای چند سال گذشته خواهد رسید.

وی می گوید: از نظر من الان موضوع قیمت نفت نیست، بلکه شیوع کرونا است قیمت نفت به خاطر آنکه کسی در این صنعت سرمایه گذاری نکرده و دنیا هنوز به سوخت های فسیلی وابسته است زمانی که محدودیت های کرونایی برداشته گردد، بالا خواهد رفت.

به اعقتاد وود حملات سیاسی به سوخت های فسیلی و افزایش تعداد کشور هایی که می خواهند به سمت انرژی های پاک بروند، باعث شده تا سرمایه گذاران از رفتن به صنعت نفت خودداری نمایند و این در حالی است که طی سال گذشته 84 درصد انرژی دنیا از محل سوخت های فسیلی تأمین شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2181

به "بانک آمریکایی: نفت 150 دلار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک آمریکایی: نفت 150 دلار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید