برگزارکنندگان جشنواره فجر بلاتکلیف هستند

به گزارش کالارنا، دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان گفت: بازگشایی سینما ها حتی در عین وجود محدودیت های تردد - ساعت 21 تا 4 صبح - به نفع سینما و سینماداران است.

برگزارکنندگان جشنواره فجر بلاتکلیف هستند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور مردم، با حضور معین احمدیان (دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان، فعال و کارشناس رسانه ای) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

معین احمدیان در برنامه سینما معیار گفت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر شرح دقیقی درباره علت برگزاری این جشن در پاندمی کرونا ارائه نداده اند.

وی مطرح نمود: مدیران فعلی و دبیر جشنواره فیلم فجر در فرایند برگزاری این رویداد بلاتکلیف هستند و همه موضوعات و تصمیم ها را به آینده موکول می کنند.

دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان افزود: در جشنواره فیلم امسال آثار شاخصی وجود ندارند و به نظر من لیست فیلم های این دوره کنجکاوی مردم را تحریک نمی کنند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من، مردم برای دیدن فیلم های امسال به سینما ها نمی آیند.

معین احمدیان تاکید داشت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر باید بگویند که برگزاری رویداد در این بحران چقدر ارزش و ضرورت دارد!

وی با اشاره به تعطیلی 11 ماهه سینما های کشور، گفت: بازگشایی سالن های سینما در چند ماه اخیر - به طور مقطعی - باعث نشد تا مردم از سینما استقبال کنند.

این فعال رسانه ای افزود: از 17 دی ماه 99 سینما های حاضر در 19 استان فعالیت خود را از گرفته اند.

وی ادامه داد: تصور می کنم بسیاری از تهیه کننده ها و پخش کننده های سینمایی علاقه ای به حضور در اکران های امسال ندارند.

معین احمدیان افزود: مردم زمانی در سالن های سینما حضور پیدا می کنند که فیلم هایی جذاب و شاخص اکران شوند.

وی با اشاره به این که پاساژ ها از جمله اماکن خطرناک در شیوع کرونا هستند، مطرح نمود: متاسفانه بسیاری از پاساژ های تهران پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

این کارشناس رسانه افزود: اهالی سینما و سینماداران مدعی هستند که پروتکل های بهداشتی را به دقت و جدیت رعایت می کنند.

وی با اشاره به موضوع ورشکستی سالن های سینما در دوران کرونا، گفت: بازگشایی سینما ها حتی در عین وجود محدودیت های تردد - ساعت 21 تا 4 صبح - به نفع سینما و سینماداران است.

معین احمدیان تاکید داشت: تفریح و سرگرمی مردم در پاندمی کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است و بازگشایی سینما ها حتی در اوج محدودیت می تواند این روال را بهبود ببخشد.

وی افزود: مردم در پاندمی کرونا به ناچار فقط شبکه های تلویزیونی و نمایش های خانگی را تماشا می کنند.

این روزنامه نگار فرهنگی ادامه داد: بسیاری از پخش کننده ها به اکران آنلاین تمایل نشان نمی دهند و بر همین اساس سینما نمی تواند جایگزین خوبی برای خود پیدا کند.

وی شرح داد: در شرایط فعلی مخاطب حرفه ایِ سینما محتوای مورد نظر خود را دریافت نمی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1703

به "برگزارکنندگان جشنواره فجر بلاتکلیف هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزارکنندگان جشنواره فجر بلاتکلیف هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید