تاکید روسیه و عربستان سعودی بر هماهنگی سیاست نفتی

به گزارش کالارنا، سران عربستان سعودی و روسیه طی یک تماس تلفنی در هفته جاری، بر ادامه همکاری در جهت حمایت از ثبات بازار نفت تاکید کردند.

تاکید روسیه و عربستان سعودی بر هماهنگی سیاست نفتی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، کرملین گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در این مکالمه تلفنی به گفتگو درباره توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس پرداختند و تمایلشان برای ادامه هماهنگی نزدیک میان دو کشور به منظور حفظ ثبات بازار دنیای انرژی را مورد تاکید قرار دادند. کرملین اعلام نمود این محمد بن سلمان بوده که با پوتین تماس گرفته است.

خبرگزاری سعودی پرس درباره این تماس تلفنی گزارش داد دو طرف بر ادامه هماهنگی به شکلی که از ثبات بازار نفت و رشد اقتصاد دنیا حمایت کند، تاکید کردند.

تحلیلگران می گویند محدودیت عرضه نفت از سوی اوپک پلاس در سه ماهه نخست سال جاری با اقدام عربستان سعودی در کاهش یکجانبه فراوری به میزان یک میلیون بشکه در روز علاوه بر سهمیه ای که تحت این پیمان داشته، به کمبود عرضه در بازار نفت یاری نموده است. اگرچه سعودی ها بشکه های اضافی را برای حمایت از بازار و قیمتها در فوریه و مارس کاهش می دهند اما روسیه که بزرگترین فراوری کننده در میان کشورهای غیر عضو اوپک در این گروه است، اجازه یافته فراوریش را در هر یک از این دو ماه 65 هزار بشکه در روز افزایش دهد. با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست ماه آینده کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که برای تصمیم گیری درباره تسهیل محدودیت فراوری از آوریل به بعد برگزار می گردد، برآورد ها در مورد دیدگاههای سعودی و روسیه درباره تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس افزایش پیدا نموده است. نه بازار و نه هیچ یک از این دو کشور اختلاف مارس گذشته که طی آن روسیه و عربستان سعودی درباره نحوه جبران افت تقاضا در ابتدای پاندمی به نتیجه نرسیدند و پیمان اوپک پلاس به مدت یک ماه از هم پاشید را فراموش ننموده اند.

وارن پاترسون و ونیو یائو، استراتژیست های موسسه ING هفته جاری اظهار کردند: در سطح فعلی قیمتهای نفت انتظار می رود شماری از فراوریکنندگان خواهان تسهیل بیشتر محدودیت عرضه شوند و این موضعی است که بینی می گردد روسیه اختیار کند. با این حال اوپک پلاس تمایل دارد از تکرار ملاقات مارس سال گذشته اجتناب کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ساکسو بانک هم در گزارشی ارزیابی کرد در پی سرمای شدید تگزاس، بازار نفت اکنون به میزان فزاینده ای توجه خود را به نشست مارس اوپک پلاس متمرکز نموده است به خصوص که درخواستها برای فراوری نفت بیشتر افزایش پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1781

به "تاکید روسیه و عربستان سعودی بر هماهنگی سیاست نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید روسیه و عربستان سعودی بر هماهنگی سیاست نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید