تدابیر امنیتی در خارطوم در پی فراخوان برای تظاهرات سودانی

به گزارش کالارنا، در پی فراخوان ها برای اعتراضات در سالروز تظاهرات 21 اکتبر2018، مقامات سودان پل های خارطوم را از اواسط شب تا ساعات پایانی امروز (چهارشنبه) بستند.

تدابیر امنیتی در خارطوم در پی فراخوان برای تظاهرات سودانی

به نقل از عربی21، این تظاهرات در سال 2018 در محکومیت نابسامانی اوضاع مالی صورت گرفت و فرماندهی ارتش را مجبور کرد 11 آوریل 2019 عمر البشیر، رئیس جمهوری وقت را برکنار کند.

روزنامه السودانی در وبسایت خود نوشت، مقامات استان خارطوم از شهروندان بابت ضرری که در نتیجه بستن پل های میان سه شهر خارطوم یعنی خارطوم، ام درمان و خارطوم بحری از نیمه شب تا اواخر امروز خواهند دید، عذرخواهی کردند.

مقامات اعلام کردند، اطلاعاتی درباره تحرکات نظام سابق و فراخوان های آن برای منحرف کردن انقلابی ها از راستا انقلابی خود با هدف ایجاد آشوب وجود دارد و به همین دلیل به ناچار باید پل های ما بین شهرها را ببندند.

یکی از افسران ارشد ارتش سودان گفت، هفته گذشته تلاشی برای کودتا از سوی افسران بازنشسته و تعدادی از نیروهای دفاع مردمی که البشیر تاسیس نموده بود، خنثی شد.

هفته گذشته کمیته های مقاومت که اعتراضات شبانه را علیه نظام البشیر راهنمایی کردند، فراخوان های پیاپی برای انجام اعتراضات در روز چهارشنبه دادند.

به همین دلیل، حزب کمونیست سودان روز شنبه از همه گروه های انقلابی خواست برای تحقق اهداف انقلاب در تظاهرات میلیونی 21 اکتبر شرکت نمایند.

پیش از این هم تجمع مشاغل سودان و دیگر احزاب برای انجام تظاهرات در 21 اکتبر فراخوان داده بودند.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1535

به "تدابیر امنیتی در خارطوم در پی فراخوان برای تظاهرات سودانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر امنیتی در خارطوم در پی فراخوان برای تظاهرات سودانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید