تزریق آنتی بادی کوسه ها روشی نو برای مقابله با کرونا

به گزارش کالارنا، محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا اعلام کردند که آنتی بادی بدن کوسه ها به خوبی می تواند با بیماری مرگبار کرونا مقابله کند.

تزریق آنتی بادی کوسه ها روشی نو برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس، به عقیده دانشمندان کوسه ها می توانند راز بیماری مرگبارکرونا را حل نموده و روش درمانی جالبی برای مقابله با بیماری باشند.

به گفته محققان آنتی بادی سیستم ایمنی بدن کوسه در آزمایشگاه تا به امروز بر سلول ریه های بیمارکرونایی تاثیر خوبی داشته و با ویروس مرگبار دلتا به خوبی مبارزه نموده است.

این آنتی بادی قادر است تا انتصال بین پروتئینی ویروس و گیرنده ACE2 روی سلول های انسانی را مسدود کند پیوند مهمی که ویروس را به دروازه ورودی به سلول های ما می رساند.

زیست شناس سرطان در دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین که به رهبری مطالعه نو یاری کرد، هشدار داد: آنها هرگز بر روی افراد آزمایش نشده اند.اگرچه آنتی بادی های کوسه احتمالاً سال ها با استفاده از مردم فاصله دارند، اما این ایده آنقدرها هم که به نظر می رسد عجیب نیست.اکنون این امکان وجود دارد که بتوان این آنتی بادی را به انسان تزریق کنیم و سیستم ایمنی ما آنها را به عنوان ماده ای خارجی تشخیص ندهد تا بتوانیم با ویروس کرونا مقابله بهتری داشته باشیم و سیستم ایمنی بدنمان را افزایش دهیم. ما در حال اجرا تحقیقات روی این ماده عجیب درمانی هستیم و امیدواریم به زودی بتوانیم با استفاده از آنتی بادی کوسه داروی قوی بسازند که درمان قطعی بیماری کرونا باشد.

لازم به ذکر است علیرغم توسعه واکسن ها علیه کووید-19، جستجو برای درمان همچنان حیاتی است. اگرچه واکسن ها بسیار مؤثر بوده اند، اما همانطور که عفونت های پیشرو نشان می دهد، محافظت 100% برای همه افراد ایجاد نمی نمایند.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2202

به "تزریق آنتی بادی کوسه ها روشی نو برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق آنتی بادی کوسه ها روشی نو برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید