(تصاویر) اولین محموله واکسن کوبایی وارد ایران شد

به گزارش کالارنا، 100 هزار دُز واکسن کرونا از مبدا کوبا عصر امروز وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.

(تصاویر) اولین محموله واکسن کوبایی وارد ایران شد

این محموله از واکسن جهت انجام مطالعه بالینی مرحله 3، واکسن مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران از مبدا هاوانا و از جهت ونزوئلا ساعت 18 به وقت کاراکاس، بارگیری و ارسال شد که دقایقی قبل وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، کارآزمایی بالینی مرحله 1 و 2 این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت صورت گرفته و با توجه به نتایج مطلوب فاز های 1 و 2، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلت فورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز 3 مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، فراوری انبوه آن شروع خواهد شد.

کیانوش جهانپور گفته: این واکسن با فناوری ساب یونیت پروتئین، بازفراوری نوترکیب بخشی از RBD اسپایک (آنتی ژن S) ویروس کووید 19 کنژوگه با توکسویید کزاز به همراه اجوانت است و در دو دز با فاصله 28 روز استفاده خواهد شد.

جهانپور این را هم گفته که مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن، در کوبا در روز های اخیر شروع شده و در ایران، توسط انستیتو پاستور ایران در گام نخست همزمان در حداقل 5 دانشگاه علوم پزشکی خارج از پایتخت، در روز های ابتدایی سال جدید، کلید خواهد خورد و به محض تایید نتایج، فراوری آن در داخل کشور انجام می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1847

به "(تصاویر) اولین محموله واکسن کوبایی وارد ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) اولین محموله واکسن کوبایی وارد ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید