جانسون: به ملکه برای تعلیق مجلس دروغ نگفتم

به گزارش کالارنا، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا بیان کرد، به ملکه الیزابت دوم در خصوص تعلیق مجلس این کشور دروغ نگفته است.

جانسون: به ملکه برای تعلیق مجلس دروغ نگفتم

به گزارش خبرنگاران، مخالفان نخست وزیر بریتانیا او را متهم می نمایند که با دروغ گویی پیروز شده است موافقت ملکه را نسبت به تعلیق مجلس این کشور جلب کند.

یک دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند توصیه نخست وزیر به ملکه الیزابت دوم برای تعلیق مجلس را غیرقانونی دانست.

بوریس جانسون در پاسخ به این پرسش که آیا به ملکه دروغ گفته است یا خیر گفت: خیر اصلا، دادگاه عالی در انگلستان کاملا با ما هم نظر است اما تصمیم نهایی با دیوان عالی است.

به گزارش یورو نیوز، مخالفان دولت بریتانیا بر این باور هستند که تعلیق مجلس این کشور با هدف جلوگیری از بحث در مجلس در آستانه موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گرفته شده است. این در حالی است که بوریس جانسون اصرار دارد که که هدف دولت شروع دوره نشست مجلس با برنامه ریزی جدید بوده است.

قضات دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند این استدلال دولت بریتانیا را رد نموده و هدف از تعلیق مجلس را جلوگیری از فعالیت مجلس عوام دانسته اند.

با وجود حکم روز چهارشنبه دادگاه عالی اسکاتلند نمایندگان مجلس عوام تا روز 14 اکتبر (22 مهر) به صحن این مجلس باز نخواهند گشت. این در حالی است که دولت بریتانیا ضمن ابراز ناخرسندی از تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند اعلام نموده که درخواست تجدیدنظر در این حکم را به دیوان عالی بریتانیا ارائه نموده است.

جلسه آنالیز درخواست تجدیدنظر دولت بریتانیا در تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند روز سه شنبه آینده برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 680

به "جانسون: به ملکه برای تعلیق مجلس دروغ نگفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: به ملکه برای تعلیق مجلس دروغ نگفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید