حکیم: آمریکا باید به حاکمیت عراق احترام بگزارد

به گزارش کالارنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد بر لزوم حفظ حاکمیت ملی عراق و منافع دو کشور در گفت وگوهای راهبردی طرفین تأکید کرد.

حکیم: آمریکا باید به حاکمیت عراق احترام بگزارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با متیو تولر، سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد بر لزوم حفظ حاکمیت ملی عراق و منافع دو کشور در گفت وگوهای راهبردی طرفین تأکید کرد.

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره تازه ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه، مناسبات دوجانبه عراق و آمریکا و حمایت از دولت جدید رایزنی و گفت وگو کردند.

حکیم در این دیدار بر لزوم مراعات حاکمیت عراق و منافع دو کشور در جریان گفت وگوی راهبردی قریب الوقوع میان بغداد و واشنگتن تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی در انتها ضمن دعوت به حمایت از دولت جدید عراق در راستای تحقق اولویت هایش برای مرحله آینده به منظور برون رفت کشور از بحران های کنونی، بر اهمیت انتخابات زودهنگام، اجرای برنامه دولت، انحصار سلاح در دست نیروهای امنیتی برای آماده سازی بسترهای لازم به منظور برگزاری انتخابات سالم و امن با فراهم سازی فضای رقابتی و فرصت موفقیت برای همه طرف ها تأکید کرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1388

به "حکیم: آمریکا باید به حاکمیت عراق احترام بگزارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم: آمریکا باید به حاکمیت عراق احترام بگزارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید