خبرنگاران اختصاص 200 میلیارد تومان به تعاونی های توسعه عمران

به گزارش کالارنا، تهران - خبرنگاران - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خط اعتباری 200 میلیارد تومانی بدون احتیاج به سپرده گذاری از سوی بانک توسعه تعاون در اختیار تعاونی های توسعه عمران شهرستانی قرار می گیرد و با اتمام آن قابلیت تمدید خواهد داشت.

خبرنگاران اختصاص 200 میلیارد تومان به تعاونی های توسعه عمران

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد کبیری در وبینار مدیران عامل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان که با حضور علیرضا صالح رییس سازمان خصوصی سازی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران بخش تعاون برگزار گردید، اضافه کرد: اکنون ، قانون گذار باید به بخش اجرایی کمک کند تا بتوان از ظرفیت تعاونی های توسعه شهرستان بیش از پیش استفاده کرد.

وی اضافه کرد: امروز در شرایط تحریم و کرونا، توسعه بخش تعاون به ویژه تعاونی های توسعه عمران شهرستان می تواند به تاب آوری اقتصاد، بازتوزیع عادلانه ثروت در کشور و توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال کمک کند.

معاون وزارت تعاون با اشاره به قول مساعد سازمان خصوصی سازی کشور مبنی بر واگذاری بخشی از پروژه های دولت به تعاونی های توسعه شهرستان تا هفته تعاون، گفت: این ظرفیت ها قانونی بوده، اما سالهاست که به درستی از آن استفاده نشده است .

کبیری اظهارامیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با کمک و پیگیری ویژه از سازمان خصوصی سازی برای واگذاری ها، کارگروهی تشکیل و از ظرفیت بومی و ملی در این زمینه استفاده گردد.

وی درخواست کرد: تعاونی های توسعه عمران شهرستان از ظرفیتی که در صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با عنوان تامین اقتصادی خرد تضمین شده ایجاد شده، حداکثر استفاده را به عمل آورند و این تعاونی ها می توانند با دعوت از اعضا و سهامداران خود و انتخاب پروژه صندوق ضمانت را در کنار خود داشته باشند.

کبیری شرح داد : چنانچه تعاونی یک هزار عضو داشته باشد و هرکدام بتوانند یک تا پنج میلیون تومان سرمایه گذاری نمایند، در شرایطی که کشور روزانه بین یکهزار و 500 تا سه هزار میلیارد تومان در روزهای نخست به بازار سرمایه ورودی داشته، این تعاونی ها می توانند بخشی از این سرمایه را جذب نمایند.

کبیری اظهار امیدواری کرد: همکاری با مجلس شورای اسلامی برای استفاده از ظرفیت های بخش تعاون ،اصلاح قانون بخش تعاونی ها ، استفاده از ظرفیت قوانینی که تا به امروز معطل مانده با پیگیری و نظارت قوه مقننه از دستگاه های مختلف، برای توسعه تعاونی های توسعه عمران شهرستان محقق گردد.

ایجاد سازمان تنظیم مقررات بخش تعاون

براساس این گزارش، رییس سازمان خصوصی سازی کشور هم در این نشست اعلام کرد: هنگامی که بخش تعاون به عنوان رکن در قانون اساسی مطرح می گردد، بنابراین همه ارکان جامعه باید کمک نمایند تا، به رکنی وزین تبدیل گردد.

علیرضا صالح اضافه کرد: تعاونی ها باید بتوانند از ظرفیت های خود به خوبی استفاده نمایند و ما نیز باید در این راستا آنها را کمک کنیم و تعاونی های توسعه عمران شهرستان باید به سمت پروژه های سودآور حرکت نمایند.

رییس سازمان خصوصی سازی به وزارت تعاون پیشنهاد داد، نسبت به شکل گیری سازمان تنظیم مقررات بخش تعاون اقدام نمایند.

وی با اشاره به دارایی های راکد دولت گفت: اکنون حدود هفت میلیون میلیارد تومان در کشور دارایی راکد وجود دارد که باید به سمت مولد کردن آنها حرکت کنیم.

صالح ضمن تاکید بر اینکه تعاونی های توسعه عمران شهرستان باید به سمت حرفه ای شدن حرکت نمایند، گفت: این آمادگی وجود دارد که تعاونی ها را وارد بورس کنیم تا زمینه شفافیت تعاونی ها فراهم گردد .

راه اندازی مرکز نوآوری تعاون در تهران

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز در این مراسم گفت: سالانه شاهد درخواست های زیاد برای دریافت تسهیلات از سوی تعاونی ها هستیم و این صندوق، بازوی بخش تعاون برای ارائه ضمانت، تامین اقتصادی و پشتوانه اقتصادی بخش تعاونی است.

مهدی حسین نژاد با اشاره به برنامه های این صندوق توضیح داد: راه اندازی مرکز نوآوری تعاون، کلینیک کسب و کار در مراکز نوآوری، ورود شرکت های دانش بنیان جدید به بخش تعاون، توسعه بازار تعاون از جمله برنامه های این صندوق است .

منبع: ایرنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1357

به "خبرنگاران اختصاص 200 میلیارد تومان به تعاونی های توسعه عمران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص 200 میلیارد تومان به تعاونی های توسعه عمران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید