خبرنگاران سومین محموله بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد

به گزارش کالارنا، آستارا - خبرنگاران - رئیس اداره شیلات آستارا از رهاسازی سومین محموله بچه ماهی به تعداد یک میلیون و 200 هزار قطعه، در رودخانه چلوند این شهرستان، به منظور غنای ذخایر آبزیان خبر داد.

خبرنگاران سومین محموله بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد

صادق خاصی پور روز پنجشنبه در حاشیه رهاسازی بچه ماهی ها گفت: بچه ماهی ها در مرکز بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت تکثیر شده اند و یک تا سه گرم وزن دارند و در 2 مرحله قبلی، حدود 2 میلیون و 400 هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چلوند رهاسازی شده بود.

وی اظهار کرد: باید به منظور زنده ماندن بیشتر بچه ماهی ها، رودخانه آب کافی و مصب مناسب داشته و فاقد آلودگی سموم کشاورزی و پساب صنعتی و شهری باشد.

وی بیان نمود: رودخانه های حاشیه خزر بستر ترمیم ذخایر دریایی، تولید مثل و تخم ریزی ماهی های استخوانی است و آب مناسب آنها امکان رهاسازی میلیون ها قطعه بچه ماهی را فراهم می کند.

فرماندار آستارا هم در بازدید از رهاسازی ماهی ها گفت: رودخانه چلوند از مهمترین زیستگاه های طبیعی انواع ماهیان استخوانی است و باتوجه به امرار معاش اغلب اهالی از صیادی و کاهش ذخایر آبزیان، تکثیر و رهاسازی بچه ماهی ها در رودخانه ها باید ادامه یابد.

حسن رستم زاد اظهار کرد: در سال گذشته 120 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی شده بود اما صید قاچاق و آلودگی رودخانه ها مانع رشد و رسیدن بچه ماهی ها به تور صیادان می شود.

گیلان با سه مرکز تکثیر ماهی شهید انصاری رشت، شهید بهشتی سنگر و سیاهکل از استان های مهم تکثیر آبزیان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار گرفته است و در 18 کیلومتر نوار ساحلی آن، ماهی استخوانی صید می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1339

به "خبرنگاران سومین محموله بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سومین محموله بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید